decembrie 5, 2025
Test

Test anvelope all-season septembrie 2025

Test AUTO BILD cu cronometru: frânare pe diferite suprafețe

De la anvelopele all-season așteptăm mult: siguranță în orice condiții meteo. Realitatea însă nu confirmă întotdeauna această promisiune. Din acest motiv, AUTO BILD a testat și în 2025 oferta – vă arătăm cele mai bune și cele mai slabe modele din calificare!

​Popularitatea anvelopelor all-season nu a fost niciodată atât de mare – și nu întâmplător. Cu un singur set se economisesc costurile pentru o a doua garnitură, nu mai este nevoie de schimb sezonier și nici de depozitare. Totuși, aceste anvelope trebuie să ofere performanțe sigure în orice condiții – ceea ce reprezintă o provocare serioasă. Nu fiecare model reușește să îndeplinească această așteptare, motiv pentru care AUTO BILD compară anual noi tipuri în diverse dimensiuni. Testul din 2025 nu face excepție.

​Pre-test anvelope all-season AUTO BILD 2025 (225/40R18)

Rezultatele finale nu sunt încă disponibile, dar testele de frânare din calificări dezvăluie deja multe. La ediția din acest an au participat 30 de anvelope diferite, dimensiunea 225/40R18. Pentru a stabili care sunt cele mai bune, fiecare anvelopă a trebuit să treacă printr-un test de frânare cronometrat – atât pe asfalt uscat, cât și pe asfalt ud. Valorile au fost însumate, iar doar cele 15 modele cu cele mai bune performanțe de frânare au intrat în testul complet. Iată cele care au reușit:

​Distanțe de frânare – test all-season AUTO BILD 2025 (225/40 R18)

Modell Umed*Uscat*În general
pe parcursul întregului test
Bridgestone Turanza All Season 645,038.183.1
Vredestein Quatrac Pro43,940.384.2
Pirelli Cinturato All Season SF346,338,084.3
Linglong Gripmaster 4S47,538,285,7
Ceat 4Season Drive X547,438,685,9
Michelin Sport Cross Climate 3 Sport47,338,886.1
Continental AllSeason Contact 244,941,586,4
Kleber Quadraxer 347,939.387,2
Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra46.141.287,4
Laufenn G Fit 4S45,842.187,9
Michelin Cross Climate 349,040,489,4
Hankook Kinergy 4S249.241.390,5
Road Hog RGAS0252,638,591.1
Toyo Celsius AS251,040,491,4
Dunlop All Season 249.242,591,7
nu este inclus în testul complet
Firestone Multiseason 250,341,591,8
Delinte AW653,038,991,9
BF Goodrich Advantage All-Season51.141,092.1
Semperit AllSeason Grip47,444,892,2
Nexen N’Blue 4S252,940.293.1
Viking FourTech Plus49,743,893,5
nerecomandat
Tigar All Season56,340,997,2
Imperial All Season Driver55,243,798,9
Star Performer Solar 4S57,541.498,9
Nankang Cross Seasons AW-656,743,5100,2
Debica Navigator 356,444.1100,5
Davanti Alltoura56,844,7101,5
Fulda Multicontrol57,045,0102.0
Berlin Tires All Season 258,944,0102.9
Goodride AllSeason Elite Z-40158,444,6103,0
Toate distanțele de frânare sunt date în metri; *de la 100 km/h

​În fruntea testului s-a clasat Bridgestone Turanza All Season 6, cu o distanță de frânare combinată de 83,1 metri, depășind cu 1,1 metri pe locul doi – Vredestein Quatrac. Acesta din urmă a fost cel mai bun pe carosabil umed: s-a oprit în doar 43,9 metri. Pe asfalt uscat, însă, cel mai puternic a fost Pirelli Cinturato All Season SF3, care a reușit să frâneze în numai 38 de metri.

​Rezultatele celor nouă modele de la finalul clasamentului ridică însă îngrijorări serioase. Cel mai slab, Goodride AllSeason Elite SFZ-401, a avut o distanță de frânare cu peste 20 de metri mai lungă decât Bridgestone – echivalentul a câteva lungimi de mașină în practică. Această diferență poate fi decisivă într-o situație de urgență, motiv pentru care aceste anvelope nu pot fi recomandate din punct de vedere al siguranței. Rezultatele complete ale testului, inclusiv pentru Dunlop Allseason 2, vor fi publicate în următoarele săptămâni.