noiembrie 24, 2024
Bază de cunoștințeService

Reșapare: ce este o anvelopă reșapată?

Banda de rulare a anvelopei se uzează continuu în timpul utilizării. În multe cazuri, o anvelopă cu o adâncime redusă a profilului de cauciuc și o banda de rulare uzată poate fi recondiționată și refolosită. În timpul reșapării, pe anvelopele amortizate este plasată o nouă bandă de rulare. În articolul nostru, vă prezentăm avantajele și dezavantajele procedurii!

Ce este o anvelopă reșapată?

Anvelopele reșapate sunt anvelopele care au fost reșapate. Esența renovării este ca suprafața de uzură a cauciucului este înlocuită pentru a crește durata de viață a produsului. Procesul de reșapare poate fi împărțit în următorii pași:

  • Evaluarea stării: Ca prim pas în reșapare, anvelopa care urmează să fie reșapată este verificată. Se reînnoiesc numai anvelopele fără daune structurale și cu o bandă de rulare suficientă.
  •  Îndepărtarea benzii de rulare: După inspecție, o parte a benzii de rulare uzate este îndepărtată. Deșeurile de cauciuc sunt adesea folosite în alte scopuri.
  • Construcția unei benzi de rulare noi: Pentru aceasta se folosește metoda de vulcanizare.
  • Inspecție: În sfârșit, se verifică starea anvelopelor rulate. Dacă se află într-o stare care îndeplinește cerințele stricte, produsul poate fi folosit.

BIPAVER (Asociația Europeană a Producătorilor de Reșapare) a lansat un proiect în 2010 pentru a standardiza cerințele de producție a anvelopelor. Scopul proiectului este de a se asigura că toate anvelopele vândute pot fi reșapate cel puțin o dată.

Deși piața de anvelope reșapate a atins 5,11 miliarde de dolari la nivel global în 2020, pătrunderea sa pe piața autoturismelor este încă limitată. Motivele principale pentru aceasta sunt apariția anvelopelor ieftine importate din afara UE și incertitudinea generală a consumatorilor. Reșaparea este încă utilizată pe scară largă în camioane, autobuze și avioane. Datorită beneficiilor de mediu discutate mai jos, utilizarea anvelopelor reșapate în transportul de marfă este obligatorie în mai multe țări, de exemplu în Italia toate companiile de transport trebuie să folosească cel puțin 20% anvelope reciclate. 

Beneficiile alergării din nou

1. Economii de 30-50%.

Unul dintre cele mai importante avantaje ale reșapării este reducerea semnificativă a costurilor. Anvelopele uzate sunt de obicei cu 30-50% mai ieftine decât anvelopele noi. Acest lucru este important în special pentru anvelopele de camioane, autobuze și avioane. Conform practicii internaționale:

  • Anvelopele pentru camioane sunt de obicei reșapate de 3 ori în Uniunea Europeană.
  • În Statele Unite, anvelopele pentru camioane sunt reșapate de până la 4-6 ori.
  • În timp ce anvelopele trenului de aterizare a aeronavei sunt reînnoite în medie de 7-9 ori.

2. Reducerea efectelor negative asupra mediului

Doriți să reduceți poluarea mediului asociată transportului? Vrei să contribui la reducerea deșeurilor de cauciuc? Pe lângă costuri, efectele negative asupra mediului pot fi reduse și prin utilizarea anvelopelor de uz curent. Cercetarea din 2019 a Universității de Tehnologie din Lublin a examinat impactul anvelopelor asupra mediului. În analiză s-a luat ca bază întregul ciclu de viață al produsului (producția de materii prime, producția, utilizarea, prelucrarea deșeurilor). În mod deloc surprinzător, impacturile negative asupra mediului pot fi reduse semnificativ prin repararea și reciclarea anvelopelor, potrivit cercetărilor. În Ungaria, din cauza anvelopelor uzate sunt generate anual între 40.000 și 45.000 de tone de deșeuri. Utilizarea anvelopelor uzate poate ajuta la reducerea cantității de deșeuri.

3. Fiabilitate

Sunteți îngrijorat de fiabilitatea anvelopelor de rulare? Inutil! Toate reșapele comerciale sunt supuse unor teste riguroase. Pe baza reglementărilor care au intrat în vigoare în ianuarie 2002, se impun aceleași așteptări de siguranță și performanță asupra anvelopelor uzate ca și în cazul anvelopelor noi. În plus, starea de reciclare trebuie să fie indicată pentru toate anvelopele reșapate.

anvelopă reșapată

Dezavantajele anvelopelor reșapate

1. Nivel de zgomot mai mare

Pe lângă numeroasele avantaje, utilizarea anvelopelor reșapate are și unele dezavantaje. Nivelul de zgomot al anvelopelor reșapate este în general mai ridicat. Astfel, utilizarea lor are ca rezultat o emisie de sunet mai mare.

2. Distanță de frânare mai mare

Distanța de oprire este suma distanței de reacție și a distanței de frânare. Pentru ca vehiculul să se oprească în siguranță și la timp, sunt importante atât reacția rapidă a șoferului, cât și distanța scurtă de frânare datorită caracteristicilor tehnice optime. Anvelopele rodate pot avea o distanță de frânare mai mare decât anvelopele noi.

Informații importante referitoare la reșapare

Prețurile anvelopelor reșapate: cât costă o anvelopă reșapată?

Prețurile anvelopelor uzate sunt cu 30-50% mai mici decât anvelopele noi. Economiile semnificative fac ca anvelopele de uz curent să fie deosebit de atractive pe piața camioanelor.

Care este denumirea unei anvelope de uz curent?

Decodarea marcajelor de pe flancul anvelopei este o sarcină complicată. Până la urmă, cu ajutorul marcajelor anvelopelor, putem afla lucruri utile precum producătorul, dimensiunea anvelopei, raportul profilului, structura anvelopei, numărul DOT, viteza diametrului roții și indicele de sarcină sau chiar reșaparea. Marcarea anvelopei reșapate :

  • Regummerada
  • Retread

Pot fi folosite anvelopele reșapate pentru autoturisme?

Da, poate fi folosit pe anvelopele autoturismelor. Peste 80% din vânzările de anvelope reșapate au loc pe piața de camioane, în timp ce anvelopele reciclate achiziționate pentru autoturisme reprezintă doar 10% din vânzări.