decembrie 5, 2025
Bază de cunoștințeProducătorii

Continental, Bridgestone sau Michelin: Cele mai bune mărci de anvelope și poveștile lor

Cunoașteți poveștile din spatele celor mai cunoscute mărci de anvelope? Nume cunoscute precum Michelin, Continental, Bridgestone sau Dunlop nu au devenit celebre peste noapte. Dimpotrivă, acestea au o istorie interesantă și multe evenimente importante în spatele lor. În acest articol, vă vom prezenta câteva dintre ele.

În lumea anvelopelor, există mai multe mărci de top care sunt recunoscute pentru calitatea lor, inovația tehnică, dar și pentru tradiția și istoria lor îndelungată. Pe cele mai multe dintre ele le-ați cunoscut probabil deja, dar este posibil să nu știți ce se află în spatele numelor cunoscute. Așa că haideți să vă prezentăm câteva dintre ele.

Marca Continental

Continental AG este o companie germană specializată nu numai pe producția anvelopelor, ci și pe componente auto. A fost fondată în 1871 în Hanovra, Germania, de către un grup de antreprenori care doreau să pătrundă în noua și promițătoarea industrie a anvelopelor de atunci. Au reușit acest lucru datorită în mare parte inovațiilor pe care le-au adus pe piață.

  • ​1871 – Înființarea companiei în Hanovra, Germania.
  • 1904 – Continental introduce primele anvelope cu bandă de rulare, care au îmbunătățit considerabil tracțiunea anvelopelor.
  • 1926 – Marca lansează anvelope cu adaos de carbon, care a crescut durabilitatea acestora.
  • 1955 – Introducerea anvelopelor fără tuburi, care îmbunătățesc siguranța prin prevenirea înțepăturilor.
  • 1987 – Extinderea în SUA și achiziționarea producătorului american General Tire.
  • Anii 1990 – intrarea pe piața electronică auto. Compania a dezvoltat tehnologii precum programul electronic de stabilitate (ESP) și sistemul antiblocare a frânelor (ABS).
  • 1998 – Achiziționarea diviziei de electronică auto de la Siemens AG, oferind Continental un avans și mai mare în tehnologia auto.
Pneumatika Continental s oranžovým nápisom

În prezent, Continental este unul dintre primii 5 furnizori mondiali de anvelope pentru autoturisme, camioane, motociclete și biciclete. De asemenea, dezvoltă și produce sisteme de frânare, echipamente de bord și electronice pentru vehicule. Grupul multinațional cuprinde mai multe divizii și are peste 190.000 de angajați în 61 de țări și 554 de locații.

Anvelopele cu acest nume sunt o garanție a peste 150 de ani de tradiție și calitate autentică. În ultimii ani, compania s-a concentrat din ce în ce mai mult pe conducerea autonomă și pe digitalizarea autovehiculelor. Aceasta a contribuit la dezvoltarea generală a anvelopelor cu multe inovații și premiere, cum ar fi:

  • primele anvelope cu bandă de rulare,
  • primele anvelope fără tub,
  • primele anvelope ecologice,
  • tehnologia de monitorizare în timp real a stării anvelopelor,
  • tehnologiile ABS și ESP, care sunt acum standard în mașinile moderne.

Marca Bridgestone

Bridgestone Corporation este o companie multinațională japoneză al cărei nume poate fi observat pe șosele și pe pistele de curse. A fost fondată în 1931 de Shojiro Ishibashi, de la care provine și numele companiei. Ishibashi se traduce în engleză prin „bridge stone”, adică un pod de piatră.

Iată o scurtă istorie a mărcii:

  • 1931 – Fondată în Kurume, Japonia.
  • Anii 1930 – Începutul producției de anvelope pentru automobile și producerea primei anvelope japoneze.
  • Anii 1950 – Introducerea anvelopelor care utilizează așa-numitul cordon de raion, care a contribuit la rezistența, stabilitatea și durabilitatea anvelopelor.
  • Anii 1960 – Expansiunea în străinătate și deschiderea primei fabrici străine în Singapore.

1988 – Achiziționarea producătorului american de anvelope Firestone Tire and Rubber Company, făcând din Bridgestone unul dintre cei mai mari producători de anvelope din lume.

Červená formula ferrari obutá v pneumatikách Bridgestone

O mașină Ferrari Formula One roșie purtând anvelope

Bridgestone Sediul central al Bridgestone se află acum în Tokyo. Acesta produce anvelope pentru autoturisme, camioane, motociclete, biciclete, utilaje agricole și aeronave. Sub acoperișul Bridgestone se află și mărcile Firestone și Dayton. În total, compania are fabrici în 24 de țări din întreaga lume. Pe lângă anvelope, Bridgestone dezvoltă și soluții de gestionare a flotelor, monitorizare a anvelopelor, sisteme de etanșare și amortizoare.

De asemenea, compania investește masiv în cercetare și dezvoltare pentru a rămâne în fruntea tehnologiei și a sustenabilității. Aceasta face parte din sporturile cu motor, iar anvelopele sale pot fi văzute la cursele MotoGP și F1. Acest lucru se datorează durabilității anvelopelor chiar și în condiții extreme.

A contribuit cu multe inovații la dezvoltarea anvelopelor, cum ar fi.

  • Tehnologia Run-flat, care permite deplasarea în continuare chiar și în cazul unei pană.
  • Tehnologia Ecopia, care reduce rezistența la rulare a anvelopelor, reducând astfel consumul de combustibil și oferind performanțe ecologice.
  • Tehnologia Blizzak, care îmbunătățește aderența anvelopelor pe gheață și zăpadă.

Marca Michelin

Marca renumită pentru binecunoscutul său mascota este prezentă pe piață de mai bine de 130 de ani. Compania franceză Michelin, Compagnie Générale des Établissements Michelin SCA, a fost fondată în 1889 de frații Édouard și André Michelin în Clermont-Ferrand. Inițial dedicată producției de anvelope pentru biciclete, aceasta s-a extins treptat în segmentul auto.

Iată o scurtă istorie a mărcii:

  • 1889 – Înființarea companiei în Clermont-Ferrand.
  • 1891 – Invenția anvelopei de bicicletă detașabile, care a simplificat repararea anvelopelor dezumflate.
  • 1895 – Intrarea în istoria motorsportului la cursa automobilistică Paris-Bordeaux-Paris.
  • 1898 – Introducerea mascotei Bibendum, cunoscută și ca Omulețul Michelin. Astăzi, el este una dintre cele mai faimoase mascote corporative.
  • 1946 – Invenția anvelopei radiale, care a îmbunătățit performanța, durabilitatea și siguranța anvelopelor.
  • 1968 – Extinderea în SUA, unde Michelin a deschis prima sa fabrică în Greenville, Carolina de Sud.
  • 1900 – Prima publicare a Ghidului Michelin, un ghid gratuit pentru automobiliști cu hărți și o listă de hoteluri și restaurante. Astăzi, acesta este cel mai prestigios rating al întreprinderilor.
  • Achiziționarea companiei americane BFGoodrich, care le-a consolidat poziția pe piața din SUA și le-a extins portofoliul de produse.
Osobná pneumatika značky Michelin s diskami

În secolul XXI, Michelin este una dintre cele mai premium mărci și probabil cea mai ușor de recunoscut marcă din acest segment. Marca Michelin a contribuit în mod clar la îmbunătățirea tehnologiei auto și la creșterea siguranței pe șosele. De asemenea, aceasta promovează în prezent durabilitatea și reducerea amprentei de carbon.

Printre altele, Michelin a adus pe piață tehnologii precum:

  • Anvelopele run-flat, care permit conducerea chiar și cu o anvelopă dezumflată.
  • Anvelopele Michelin Energy Saver, care reduc consumul de combustibil și emisiile de CO2.
  • Tehnologia EverGrip, care asigură o aderență ridicată pe toată durata de viață a anvelopelor.
  • Anvelopele CrossClimate, primele anvelope de vară omologate pentru utilizarea pe timp de iarnă.

​Cele trei companii au contribuit la evoluția și performanța anvelopelor moderne de astăzi. Așadar, dacă sunteți în căutarea calității cu o tradiție îndelungată, alegeți dintr-o gamă largă de anvelope de la aceste mărci și de la alte mărci în magazinul nostru online.