iulie 25, 2025
Anvelope toate sezoaneleBază de cunoștințe

Ce ar trebui să urmez dacă anvelopele mele scârțâie în viraje?

Deși poate fi înfricoșător când anvelopele încep să scârțâie într-un viraj peste noapte, de obicei este o problemă relativ ușor de întreținut și inofensivă. În acest articol, explicăm în detaliu motivele din spatele fenomenului și cum să procedați dacă anvelopele dvs. scârțâie în viraje!

Noțiuni de bază: ce este suspensia și alinierea roților?

Înainte de a ajunge la ceea ce poate cauza scârțâitul și scârțâitul anvelopelor în viraje, merită să explicăm pe scurt ce sunt suspensia și alinierea roților. Să începem cu primele!

Suspensia

Suspensia îndeplinește o funcție importantă: creează o legătură între suprafața neuniformă a drumului și structura automobilului. O suspensie reglată corespunzător sporește confortul pasagerilor, îmbunătățește siguranța rutieră și joacă un rol important în tehnica de conducere. Componentele suspensiei includ:

  • Componente de direcție
  • Capete de tijă
  • Amortizoare
  • Bare stabilizatoare
  • Arcuri
  • Componente stabilizatoare
  • Blocuri silențioase

Alinierea roților

Alinierea roților(unghiul de convergenta) este separarea unghiulară dintre axa longitudinală de simetrie a automobilului și planul central al anvelopelor. Termenul este definit de Pál Kőfalusi în manualul său de la Universitatea de Tehnologie și Economie din Budapesta:

​Unghiul de convergenta al rotilor înseamnă: „Unghiul de covergenta din vedere de sus poate fi interpretată ca unghiul închis de axa longitudinală de simetrie a vehiculului și planul median al roții. Este considerată pozitivă atunci când jantele roților sunt mai apropiate în față decât în spate. În cazul automobilelor cu tracțiune față, roțile din față sunt de obicei distanțate (…) Dacă roțile ar fi paralele între ele, s-ar produce cernere și eroziune, ceea ce ar îngreuna direcția și ar supune elementele legăturii dintre roți unor solicitări mecanice continue și periodice. Pentru a contracara aceste efecte, trebuie reglată unghiul de convergenta specificat de producător. Acest lucru crește cuplul de revenire și stabilitatea la condus. Pe de altă parte, unghi prea mare va duce la creșterea uzurii anvelopelor și a rezistenței la rulare.”

Acum că aceste două concepte importante au fost clarificate, este timpul să vedem ce trebuie să facem dacă anvelopele scârțâie în viraje!

De ce scârțâie anvelopa dvs. în viraje?

Atunci când auziți un scârțâit neobișnuit provenit din direcția anvelopelor în viraje, acesta se datorează aproape întotdeauna unei geometrii dereglate. Dacă alinierea roților este diferită de specificațiile producătorului, acest lucru poate duce la scârțâit neplăcut și la alte consecințe negative, cum ar fi:

  • Poate duce la uzura anormală a anvelopelor
  • Poate reduce durata de viață a anvelopelor
  • Poate reduce plăcerea de a conduce
  • Poatecrește uzura anvelopelor
  • Poate reduce semnificativ confortul pasagerilor
  • Poatereduce siguranța rutieră și crește riscul de accidente
  • Poate reduce direcția și ținuta de drum

Cum procedez dacă anvelopa scârțâie în viraje?

Dacă anvelopa scârțâie în viraje, este necesară o reglare a suspensiei. În acest caz, tehnicienii noștri utilizează instrumente de diagnosticare computerizate pentru a verifica setările suspensiei. Dacă acestea diferă de specificațiile producătorului, se efectuează o așa-numită corecție a geometriei. Din fericire, o aliniere corectă a roților este o soluție suficientă în majoritatea cazurilor.

​Este important să rețineți că reglarea suspensiei trebuie efectuată numai cu instrumente profesionale și cu expertiza necesară. În orice caz, alinierea roților la domiciliu ar trebui evitată, deoarece poate fi periculoasă și poate deteriora autoturismul.

Întrebări și răspunsuri frecvente

Cum procedez dacă frânele mele scârțâie în viraje?

Există o serie de motive pentru care frânele dvs. pot scârțâi, inclusiv:

  • ​Piese de frână defecte
  • Plăcuță de frână montată necorespunzător
  • Corp străin între plăcuța de frână și disc (de exemplu, pietriș, praf, nisip)
  • Plăcuță de frână uzată
  • Plăcuță de frână și/sau etrier slăbit
  • Disc de frână murdar
  • Frână tambur ruginită, corodată
  • Disc de frână fixat necorespunzător
  • Cementare pe plăcuțele de frână din cauza supraîncălzirii

Dacă frâna scârțâie, contactați un profesionist pentru o reparație a frânelor cât mai curând posibil.

​Aveți nevoie de schimbarea anvelopei dacă roata scârțâie în viraje?

În general, nu este necesară schimbarea anvelopei dacă roata scârțâie în viraje. O ajustare a suspensiei este suficientă pentru a elimina zgomotul enervant.

​De ce se deregleaza alinierea roților?

Printre multe alte cauze, următoarele pot duce la blocarea roților: Trece cu viteza excesivă peste denivelari Piese de suspensie slăbite Piese de suspensie deteriorate sau uzateLezárásSzerkesztés

Alegeți din gama noastră de anvelope de vară.