decembrie 5, 2025
Anvelope toate sezoaneleBază de cunoștințe

Reparație rapidă a unei pene: La ce aveți nevoie și cum să procedați?

O anvelopă spartă sau înțepată nu este niciodată o experiență plăcută – cu atât mai puțin atunci când se întâmplă departe de casă.Ce aveti nevoie și cum se poate repara rapid o anvelopă avariată? Vă explicăm în articolul nostru.

Biele auto na elektrónoch s defektom.

​Fiecare șofer poate fi surprins de o pană din când în când. Uneori, este suficientă o piatră ascuțită, un cui sau uzura îndelungată, și o gaură sau o crăpătură este în lume. Imaginează-ți că mergi la serviciu și dintr-o dată auzi un sunet puternic al unei pane. Poți simți o pierdere a controlului asupra vehiculului, vibrații crescute sau alte probleme care cresc riscul unui accident. Prin urmare, este important să reacționati rapid și corect.

​Pași de urmat pentru a acționa în siguranță

  1. Păstrați-vă calmul și opriți vehiculul cât mai repede și în siguranță, pe banda de urgență sau într-un loc ferit de trafic.
  2. Porniți luminile de avarie pentru a avertiza ceilalți șoferi. Dacă aveți, îmbrăcați o vestă reflectorizantă și așezați triunghiul reflectorizant la distanța corectă.
  3. Verificați anvelopa (sau toate anvelopele) și evaluați amploarea avariei.
  4. ​Dacă vă simțiți capabili, schimbați roata cu cea de rezervă sau reparați defecțiunea pe loc, folosind trusa din dotare (roată de rezervă, cric, cheie pentru prezoane).
  5. Dacă nu vă descurcați, apelați la un serviciu de tractare și lăsați problema pe seama profesioniștilor.
  6. Dacă ați folosit o roată de rezervă temporară sau ați făcut o reparație de urgență, conduceți cu prudență până la cel mai apropiat service auto. Aceste soluții sunt temporare și nu înlocuiesc o anvelopă complet funcțională.
  7. ​Dacă ați folosit o roată de rezervă completă sau ați efectuat o reparație solidă cu o trusă profesională, nu este obligatoriu să mergeți la service imediat. Verificați totuși presiunea după o perioadă de rulare.
Muž meniaci koleso na osobnom bielom aute.

​Ce trebuie să știți despre roata de rezervă?

Roata de rezervă este parte obligatorie a echipamentului unui vehicul, deci trebuie să fie mereu în portbagaj. Este alcătuită dintr-o jantă și un cauciuc de dimensiuni adecvate. Trebuie să aveți și o cheie pentru prezoane și un cric de mână. Atenție: roata de rezervă poate necesita umflare suplimentară.

​Tipuri de roți de rezervă: Roată de rezervă temporară (de avarie):

  1. ​Viteza maximă permisă: 80 km/h. Este de obicei mai îngustă decât cele obișnuite. Se recomandă conducere prudentă – este doar o soluție temporară.
  2. Roată de rezervă completă: Se poate utiliza fără restricții majore. Totuși, de regulă este cu profil de vară, deci fiți prudenți iarna.

Roata de rezervă ar trebui utilizată în cazul unor deteriorări majore ale anvelopei, atunci când nu este posibilă repararea rapidă a acesteia și nu doriți să plătiți pentru tractare.Totuși, schimbarea roții poate fi dificilă și murdară. Din acest motiv, mulți șoferi preferă o reparație rapidă de urgență.

​Reparație rapidă a unei pene – pas cu pas

Aceasta este o soluție simplă și rapidă, potrivită pentru majoritatea șoferilor. Totuși, nu orice pană se poate repara în acest mod.

​Acest lucru este posibil în cazul:

  • Găurile sunt mici (ex. cui sau obiecte ascuțite) și sunt situate pe suprafața de rulare.
  • Diametrul găurii este mai mic de 6 mm.

​Nu este posibil dacă:

  • Flancul anvelopei este deteriorat.
  • Găurile au dimensiuni mai mari de 6 mm.

​Este nevoie de o trusă de reparație pentru pană, care, deși nu este obligatorie, este extrem de utilă. Vă permite să rezolvați temporar problema fără a ridica mașina sau a vă murdări. Vă poate salva și de o cheltuială inutilă cu tractarea.

​Ce aveți nevoie pentru a repara anvelopele?

Există mai multe tipuri de kituri sau produse pe piață concepute pentru repararea rapidă a anvelopelor tubeless sau cu cameră. De exemplu, puteți alege dintre:

  • ​Spray pentru reparare pană – Se introduce prin valvă un lichid special care sigilează gaura și umflă simultan anvelopa.
  • ​Gel sau lichid de etanșare – Disponibile individual sau în kit cu un compresor pentru umflarea roții.
  • Trusă clasică de reparație – Include șnururi, adeziv, instrument de curățare (sulă, burghiu), adaptor pentru valvă și capsule cu aer comprimat.
Pneumatika s opravovacou sadou na defekty.

​Pași pentru reparația anvelopei

  1. Identificați locul perforației.
  2. Dacă este posibil, îndepărtați obiectul străin. Unele truse conțin un extractor special.
  3. Aplicați spray-ul sau gelul conform instrucțiunilor producătorului.
  4. ​Pentru trusa cu șnururi: Curățați și lărgiți gaura cu ajutorul sulei. Introduceți șnurul uns cu adeziv și tăiați excesul.
  5. ​Verificați presiunea în anvelopă. Dacă aveți un compresor, folosiți-l.

După o astfel de reparație, conduceți cu grijă și mergeți cât mai curând la un vulcanizator pentru o reparație completă sau înlocuire.

​Nu uitați: anvelopele sigure și de calitate sunt esențiale – descoperiți oferta noastră în magazinul online!