Testul ADAC pentru cauciucuri în patru sezoane 2024
În prezent, gama de anvelope all-season este mulțumitoare. Dar ce oferă ele cu adevărat? Sunt ele încă doar niște compromisuri de rulare? ADAC a testat 16 modele actuale de anvelope în dimensiunile 205/55 R 16. Cu rezultate surprinzătoare.
- Testate vara și iarna
- Anvelopa pentru patru anotimpuri a primit calificativul „bun” pentru prima dată
Anvelopele all-season au fost o problemă mult timp, deoarece erau considerate un compromis între anvelopele de vară și cele de iarnă. Acestea nu erau niciodată în măsură să concureze cu specialiștii sezonieri. Motivul este clar: anvelopele de vară și de iarnă au profiluri de cerințe diferite și, prin urmare, modele diferite.
Anvelopele de vară, cu compușii lor mai duri și blocurile mari ale benzii de rulare, asigură o aderență fermă chiar și la temperaturi foarte ridicate, dar încep să alunece pe zăpadă, în timp ce anvelopele de iarnă, cu compușii lor mai moi și canelurile fine, au o aderență bună pe zăpadă și gheață. Însă, la temperaturi ridicate, acestea devin prea moi.
Prin urmare, este practic imposibil ca o anvelopă să le facă pe amândouă perfect. Dar ceva se întâmplă pe piața anvelopelor all-season. Cererea mai mare din partea clienților crește oferta – și, evident, îmbunătățește calitatea anvelopelor. Pentru prima dată, o anvelopă pentru patru anotimpuri a primit calificativul „bun” în cadrul unui test ADAC.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/ganzjahresreifen/205-55-r16
Rezultatele testelor pentru anvelopele pentru patru anotimpuri
16 anvelope au fost testate în condiții de vară și iarnă și pe drumuri umede în diferite locuri de testare. Anvelopele testate au un indice de viteză de V (240 km/h) și un indice de încărcare de 94 (670 kg), care îndeplinesc cerințele tipice ale multor mașini moderne și SUV-uri ușoare.
Producător/model | Rating ADAC | Siguranța la condus | Echilibru de mediu |
Goodyear Vector 4Seasons Gen3 | 2,4 | 2,7 | 2,8 |
Pirelli Cinturato All Seasons SF2 | 2,6 | 2,3 | 3,3 |
Hankook Kinergy 4s2 | 2,7 | 2,9 | 2,2 |
Michelin CrossClimate 2 | 2,7 | 2,9 | 2,2 |
Kumho Solus 4S HA32+ | 2,8 | 3,0 | 2,3 |
Vredestein Quatrac | 2,8 | 3,1 | 2,2 |
Falken EuroAll Season AS210 | 3,1 | 3,2 | 2,7 |
Firestone Multiseason2 | 3,6 | 3,6 | 3,1 |
Sava All Weather | 3,7 | 3,7 | 2,3 |
Nankang Cross Seasons AW-6 | 3,7 | 3,7 | 2,9 |
Toyo Celsius AS2 | 3,8 | 3,8 | 2,3 |
Semperit AllSeason-Grip | 3,9 | 3,9 | 2,9 |
UNIROYAL AllSeasonExpert 2 | 4 | 4 | 2,2 |
Yokohama BluEarth-4S | 4 | 4 | 3,3 |
Kenda Kenetica 4S | 5,1 | 5,1 | 2,8 |
Infinity Ecofour | 5,4 | 5,4 | 2,4 |
0,6 – 1,5
bun
1,6 – 2,5
adecvat
2,6 – 3,5
corect
3,6 – 4,5
inadecvat
4,6 – 5,5
Cea mai bună anvelopă: Goodyear Vector 4Seasons
Câștigătorul testului a fost Goodyear. Vector 4Seasons Gen-3 a fost prima anvelopă pentru patru anotimpuri care a primit un calificativ „bun”. Scorul final de 2,4 arată că anvelopa este în principiu bine pusă la punct și nu are puncte slabe evidente în niciun domeniu. Cu toate acestea, încă nu este perfectă: deși se comportă bine pe drumurile umede și de iarnă, prezintă ușoare slăbiciuni pe drumurile uscate la temperaturi ridicate de vară și, prin urmare, obține doar un punctaj de 2,7 pentru siguranța condusului.
Un raport bun cu mediul (scor de 1,8), care reprezintă 30% din rezultat, îl ajută să câștige premiul general. Eficiența sa ridicată reduce consumul de combustibil, uzura anvelopelor este scăzută, iar kilometrajul preconizat de peste 60.000 de kilometri este peste medie.
Recomandată pentru șoferi care conduc frecvent: Pirelli Cinturato All Season SF2
La Locul 2 a revenit Pirelli SF2, dar cu o durată de viață de circa 33000km – jumătate față de Goodyear.
Rămâne însă o alegere excelentă pentru soferi care conduc mai rar. A obținut cel mai bun punctaj pentru siguranță (2,3) în toate condițiile testate, excelenți la frânarea pe umed și manevrabilitate. SF2 are deja un urmaș – SF3 – deja testat de ADAC, cu rezultate așteptate în următoare ediție.
Alte modele menționate
Următoarele patru anvelope, cu scor sub 3,0, includ Hankook, Michelin CrossClimate 2, Kumho și Vredestein. Toate au performanțe bune ecologic, dar cu mici slăbiciuni în siguranță: Hankook – pe umed și zăpadă, Michelin – pe umed, Kumho – pe umed și uscat, Vredestein – pe toate suprafețele.
Falken AS210 a primit calificativul „suficient”. Nu excelează pe nicio direcție, însă totusi o să fie o alegere potrivită pentru anumite profiluri de utilizatori, mai ales pe umed. Pe uscat, se află în media generală.
7 anvelope „suficiente”, 2 „inacceptabile”
Din păcate, multe anvelope nu au performat echilibrat. Șapte au primit note „suficiente” (3,6–4,0), iar două au fost „inacceptabile” (5,1 şi 5,4).
De exemplu, Kenda 4S a eșuat complet la manevrabilitatea pe zăpadă: instabilă, subvirate și fără control în situații critice.
Și cele șapte „suficiente” au dezavantaje majore pe uscat – imprecise la temperatură ridicată și instabile în situații limită, cu subvirare accentuată și redresare lentă.
Concluzie
Anvelopele all-season nu sunt încă o soluție universal bună. Totuși există tendințe pozitive – șapte modele recomandate și prima anvelopă cu calificativ „bun” de la ADAC. Însă majoritatea (9 din 16) nu sunt recomandate.
La alegerea anvelopelor, fiecare șofer trebuie să conștientizeze diferențe mari în performanță, atât în securitate cât și în sustenabilitate. Sfatul ADAC: prioritate la performanță, nu la preț. Ideal este să alegeți după modul de utilizare. Dacă parcurgeți mulți km anual, anvelopa trebuie să exceleze la siguranță și durabilitate.
Dimensiunea 205/55 R16 este cea mai cerută pe piață, fiind potrivită pentru modele precum Mercedes A Class, Fiat 500L, Mini, Mazda 3, Opel Meriva, Skoda Octavia, VW Passat și, bineînțeles, VW Golf – folosit în testele actuale ADAC. Alegeți din selecția noastră de anvelope de vară si all-season.
Alegeți din gama noastră de anvelope de vară.