Test anvelope de iarnă ADAC 2025 (225/40 R18): Să fim precauți cu anvelopele ieftine!
În 2025, ADAC a realizat cel mai amplu test de anvelope de iarnă de până acum. Au fost evaluate 31 de modele diferite, în dimensiunea populară 225/40 R18 H/V, folosită de obicei la Audi A3, BMW Seria 1, Mercedes Clasa A, Opel Astra, Škoda Octavia și VW Golf.
Rezultatele testului au arătat clar: cu anvelopele ieftine, necunoscute, ne asumăm riscuri serioase.
ADAC a acoperit întregul spectru:
- Budget (ieftine)
- Quality (mijloc de gamă)
- Mărci premium
Rezumatul rezultatelor:
- 7 bune
- 9 satisfăcătoare
- 4 suficiente
- 11 insuficiente
Proliferarea mărcilor necunoscute – o alegere bună?
Odată cu creșterea accelerată a cumpărăturilor online, șoferii întâlnesc din ce în ce mai des mărci mai puțin cunoscute, precum Landsail, Petlas sau Radar. Acestea sunt mult mai ieftine decât produsele producătorilor premium. De exemplu, un Michelin Pilot Alpin 5 costă 860 RON , în timp ce un Star Performer Stratos UHP se găsește la o fracțiune din acest preț. Pentru un set complet, economia poate ajunge la 1500 RON– dar merită riscul?
Cum testează ADAC?
Pentru testele de iarnă, este nevoie de zăpadă: testerii ADAC o găsesc în fiecare an la centrul Testworld din Finlanda.

Test: 31 de anvelope de iarnă din toate gamele de preț
| Producător/Model | Verdictul ADAC | Siguranța la conducere | Echilibrul de mediu |
|---|---|---|---|
| Goodyear UltraGrip Performance 3 | 2.0 | 2.1 | 1.7 |
| Michelin Pilot Alpin 5 | 2.1 | 2.1 | 2.0 |
| Bridgestone Blizzak 6 | 2.2 | 2.2 | 2.3 |
| Dunlop Winter Sport 5 | 2.4 | 2.4 | 2.3 |
| Hankook Winter Icept evo3 W330 | 2.4 | 2.6 | 1.9 |
| Continental WinterContact TS 870 P | 2.5 | 2.6 | 2.2 |
| Kleber Krisalp HP3 | 2.6 | 2.7 | 2.5 |
| Nokian Tyres Snowproof Pole | 2.7 | 2.8 | 2.5 |
| Momo W-20 North-Pole | 2.7 | 2.7 | 2.8 |
| Ceat WinterDrive | 2.8 | 3.0 | 2.2 |
| Matador MP93 Nordicca | 3.0 | 3.2 | 2.6 |
| Uniroyal WinterExpert | 3.0 | 3.3 | 2.4 |
| Fulda Kristall Control HP2 | 3.1 | 3.4 | 2.4 |
| Semperit Speed-Grip 5 | 3.2 | 3.3 | 2.8 |
| GT Radial WinterPro 2 Sport | 3.2 | 3.3 | 3.0 |
| Giti GitiWinter W2 | 3.4 | 3.5 | 3.1 |
| Point S Winter S | 3.6 | 3.6 | 2.4 |
| Firestone Winterhawk 4 | 3.6 | 3.6 | 2.7 |
| Maxxis Premitra Snow WP6 | 3.7 | 3.7 | 2.3 |
| Apollo Aspire XP Winter | 4.1 | 4.1 | 2.7 |
| Radar Dimax Winter | 4.6 | 4.6 | 2.9 |
| Nankang Winter Activa 4 | 5.2 | 5.2 | 3.7 |
| Landsail Lander | 5.3 | 5.3 | 2.8 |
| Petlas SnowMaster 2 Sport | 5.3 | 5.3 | 2.9 |
| Imperial Snowdragon UHP | 5.4 | 5.4 | 2.4 |
| Tomket Snowroad Pro 3 | 5.5 | 5.5 | 2.0 |
| Star Performer Stratos UHP | 5.5 | 5.5 | 2.3 |
| Goodride SW608 | 5.5 | 5.5 | 2.8 |
| Evergreen EW66 | 5.5 | 5.5 | 2.9 |
| CST Medallion Winter WCP1 | 5.5 | 5.5 | 3.0 |
| Syron Everest 2 | 5.5 | 5.5 | 3.2 |
bun: 1,6 – 2,5
satisfăcător: 2,6 – 3,5
suficient: 3,6 – 4,5
insuficient: 4,6 – 5,5
Cele mai slabe: 11 anvelope respinse
Toate cele 11 anvelope cu calificativ „insuficient” au provenit din segmentul entry-level.
- Aderență slabă pe zăpadă și gheață (ex. CST Medallion Winter WCP1, Petlas SnowMaster 2 Sport, Nankang Winter Activa 4).
- Distanțe de frânare lungi pe carosabil umed – între cea mai bună și cea mai slabă anvelopă a existat o diferență de până la 15 metri la frânarea de la 80 km/h!

Clasa medie: compromis acceptabil
- O alegere bună pot fi Kleber Krisalp HP3, Nokian Snowproof P sau Uniroyal WinterExpert.
- Pe de altă parte, o dezamăgire a fost Firestone Winterhawk 4, care s-a comportat excelent pe zăpadă și gheață, dar pe uscat a fost periculos.
- O surpriză plăcută este marca Momo, care va apărea curând și în oferta anvelonet.ro
Clasa premium: cea mai bună performanță
Cele șase modele cu calificativ „bun” provin exclusiv de la producători premium:
- Goodyear UltraGrip Performance 3 – câștigătorul testului, cu performanță excelentă la rulaj.
- Michelin Pilot Alpin 5 – performanță puternică în condiții de iarnă.
- Continental WinterContact TS 870 P – siguranță echilibrată.
- Bridgestone Blizzak 6, Dunlop Winter Sport 5, Hankook Winter Icept evo3 W330 – de asemenea, rezultate foarte bune.
Concluzie: Calitatea merită
Testul ADAC 2025 a demonstrat clar: Anvelopele premium oferă cele mai bune rezultate. Clasa medie poate fi un compromis acceptabil. Majoritatea anvelopelor ieftine reprezintă un risc major de siguranță.
