noiembrie 21, 2024
Bază de cunoștințecuriozitateServiceTeste cauciucuri

Ce este sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri TPMS?

TPMS (sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope) utilizează senzori de presiune pentru a monitoriza presiunea în anvelope. În engleză se numește sistem de monitorizare a presiunii în pneuri. De la 1 noiembrie 2014, toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană au un sistem TPMS. Din 2015, echipamentele de monitorizare a presiunii în pneuri sunt verificate la inspectia tehnica. În articolul nostru vă vom prezenta cele mai importante informații despre sistemele TPMS!

Tipuri de sisteme TPMS

Sistem TPMS indirect

Sistemul indirect folosește senzorul ABS al mașinii pentru a monitoriza presiunea în anvelope. Acest lucru oferă un rezultat de măsurare mai inexact decât sistemul direct. Nu poate măsura temperatura anvelopei și nu face măsurători atunci când este parcat. Astfel, nu este potrivit pentru detectarea defectelor în timpul stationarii. Instalarea sistemelor indirecte necesită mai puțin timp și sunt mai puțin costisitoare decât sistemele directe.

Sistem TPMS direct

Sistemele TPMS directe măsoară temperatura anvelopei, presiunea aerului precis și pot efectua măsurători si în timpul parcării. Cu ajutorul unui sistem direct se poate verifica chiar și presiunea roții de rezervă.

Avantajele unui sistem de monitorizare a presiunii în anvelope

Instalarea unui sistem de monitorizare a presiunii în anvelope este obligatorie pentru mașinile noi. Sistemul TPMS oferă, de asemenea, o serie de beneficii șoferului și mediului său. Beneficiile cheie ale sistemului TPMS:

  • Reducerea consumului de combustibil: consumul de combustibil este suboptim în cazul presiunii inadecvate în anvelope. În acest caz, consumul de combustibil al mașinii crește de obicei semnificativ, ceea ce provoacă costuri suplimentare pentru proprietar.
  • Reducerea poluarii: Pe lângă costul crescut al combustibilului, amprenta ecologică a transportului nostru crește pe măsură ce consumul de energie crește. Sistemul TPMS semnalează la timp, astfel încât să putem evita folosirea mașinii noastre cu o presiune suboptimă a anvelopelor luni de zile.
  • Reducerea deprecierii anvelopelor: Știați că o presiune prea scăzută a anvelopelor poate duce la uzură anormală și prematură? Dacă nu doriți să înlocuiți setul de anvelope mai devreme, este de doriți să mențineți presiunea specificată de producător. Sistemul TPMS ne poate ajuta în acest sens, care trimite un semnal dacă presiunea este prea scăzută.
  • Reducerea riscului de accidente: Unul dintre cele mai mari beneficii ale unui sistem de monitorizare a presiunii în anvelope este că reduce riscul de accidente rutiere. Datorită semnalului de la sistem, putem detecta defecte înainte de a ajunge într-o situație care pune în pericol integritatea fizică a noastră și a celorlalți.

Sistemul TPMS avertizează? Merită făcut asta!

O pictogramă de roată a mașinii și un semn de exclamare apare brusc pe tabloul de bord? Există șanse mari ca sistemul TPMS să fie indicat. Este important de știut că marcajul nu se aplică întotdeauna presiunii în anvelope. Sistemul TPMS poate da două tipuri de semnale:

  • Presiunea în anvelope nu este optimă.
  • Sistemul TPMS s-a defectat.

De multe ori nu este clar din pictogramă care situație există, așa că este o idee bună să verificați semnificația pictogramelor din instrucțiunile de utilizare ale producătorului.

După ce ați detectat mesajul de eroare, vă recomandăm să urmați acești pași:

Pasul 1: Găsiți o parcare sigura unde nu deranjati traficul.

Pasul 2: Verificați anvelopele dupa urme de perforare. Daca nu ați găsit semne de deteriorare externă sau alte semne, atunci nu este necesară schimbarea imediată a anvelopelor! Aveti pana? Atunci, în loc să urmati pasii următori, înlocuiești anvelopa sau chemați ajutor!

Pasul 3: Utilizați o pompă de mașină pentru a corecta presiunea în anvelope. Dacă dispozitivul nu indică nivelul ideal de presiune, verificați site-ul producătorului!

Pasul 4: După o parcare de cel puțin 5 ore, repetați măsurarea presiunii. Odată ce anvelopele s-au răcit, presiunea se poate schimba!

tpms

Întrebări frecvente despre sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope

Este necesar un sistem TPMS?

Da, producătorii trebuie să instaleze sisteme TPMS în mașinile noi. De la 1 noiembrie 2014, mașinile noi vândute în Uniunea Europeană includ toate un sistem TPMS. 

Ce înseamnă pictograma TPMS? Există vreo diferență între indicații?

 Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope comunică de obicei in 2 moduri:

  • presiune inadecvată în anvelope,
  • defectare sistemului TPMS.

Aspectul pictogramelor poate varia de la producător la producător, așa că vă recomandăm să verificați instrucțiunile din ghidul de utilizare.

Care sunt tipurile de sisteme de monitorizare a presiunii în anvelope?

Sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope se împart în două categorii principale:

  • Direct: manometrul senzorului verifică presiunea.
  • Indirect: presiunea în anvelope este monitorizată de senzorul ABS al mașinii.

Merită să alegeți sistemul direct sau indirect?

Sistemul direct sau indirect au atât avantaje, cât și dezavantaje. Ar trebui să alegeți în funcție de propriile preferințe. Se pot afirma următoarele:

  • Sistemul direct oferă un rezultat de măsurare mai precis, dar instalarea lui este mai costisitoare și necesită mai multă experientă.
  • Sistemul indirect este mai puțin precis, mai puțin costisitor și mai puțin complicat de instalat.

Senzorii de presiune pot fi instalați chiar și acasă?

Nu vă recomandăm să încercați să instalați singur senzorii de presiune fără cunoștințe profesionale suficiente. Consultați un specialist pentru instalarea, service-ul și inspecția sistemului TPMS.

Este obligatorie instalarea unui sistem de monitorizare a presiunii în anvelope?

După cum probabil ați citit mai sus, mașinile destinate a fi comercializate în Uniunea Europeană vor trebui să aibă un sistem TPMS începând cu 1 noiembrie 2014. Aceasta este responsabilitatea producătorului. Dacă vehiculul dumneavoastră nu are un sistem TPMS deoarece a fost introdus pe piață înainte de acea dată, nu trebuie să instalați un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope.

Care este speranța de viață a sistemelor TPMS?

Speranța de viață a sistemelor TPMS este determinată în primul rând de numărul de kilometri parcurși. Bateria din senzori funcționează pentru aproximativ 160.000 de kilometri. În condiții normale de utilizare, bateria pentru sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri poate dura 5-6 ani. Dacă bateria este descărcată, va trebui să achiziționați senzori noi.

Rezumat

Un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope poate ajuta la prevenirea uzurii excesive și anormale a anvelopelor, la reducerea consumului de combustibil din cauza presiunii necorespunzătoare și la creșterea siguranței la conducere. Din noiembrie 2014 este obligatorie instalarea unui sistem TPMS la toate mașinile noi. Sistemele directe oferă o imagine mai precisă a presiunii în anvelope, dar sunt mai costisitoare și mai consumatoare de timp de instalat decât sistemele indirecte.

Cumpărarea unei anvelope Faceți mai ușor cumpărarea și înlocuirea anvelopelor. Alege magazinul online anvelonet.ro!