Uzura anvelopelor – test ADAC 2022
Cauciucul aparține familiei materialelor plastice. Particule rezultate din uzura anvelopelor, dintre care majoritatea au o dimensiune mai mare de 50 μm sunt foarte dăunătoare, chiar dacă nu intră în tractul respirator uman. Cu toate acestea, cantitatea de uzură a anvelopelor emisă de traficul rutier ar trebui menținută la minimum pentru a avea un impact minim asupra mediului.
În testul ADAC pentru anvelope, evaluarea uzurii anvelopelor a fost parte integrantă a metodologiei de testare de mulți ani. Într-o procedură de testare complexă, anvelopele sunt supuse unor teste reale de conducere și de laborator pe un dinamometru cu role, iar kilometrajul este calculat până la limita maximă de uzură. Performanța de rulare poate fi afectată de doi parametri. Prima este viteza de uzură, iar a doua este înălțimea benzii de rulare: cu cât banda de rulare este mai mare, cu atât anvelopa poate fi folosită mai mult. Rata reală de uzură nu este direct relevantă pentru șofer, deoarece durata de viață a anvelopei depinde și de înălțimea benzii de rulare. Totuși, impactul unei anvelope asupra mediului nu se poate baza doar pe aceste rezultate, deoarece este influențat de mulți alți factori, cum ar fi durata de viață a anvelopei.
Prin urmare, pentru prima dată, ADAC a efectuat un studiu cuprinzător care demonstrează și evaluează impactul asupra mediului al uzurii anvelopelor pe diferite modele de anvelope la diferite dimensiuni.
Analiza a aproape 100 de modele de anvelope de vară și de iarnă arată rezultate clare: există modele la aproape toate dimensiunile de anvelope care au uzură redusă și oferă o manevrabilitate sigură.
Brandurile asiatice sunt in frunte – marcile Falken, Toyo, Kumho au obtinut rezultate deosebit de bune in diverse marimi.
Uzura anvelopelor: o povară pentru mediu
O analiză a uzurii anvelopelor a celor 15 producători de anvelope arată că Michelin, cu o uzură medie a anvelopelor de numai 90 g/1000 km, este cu mult înaintea concurenței.
Vredestein prezintă, de asemenea, o uzură uimitor de scăzută a anvelopelor, de doar 100 g / 1000 km, cu cea mai recentă generație de anvelope, care au, de asemenea, caracteristici de condus copleșitor de bune.
Cu o valoare de 114 g/1000 km, Falken se află pe locul 4 în spatele liderului.
La celălalt capăt al scalei de rating se află trei producători premium – Pirelli, Bridgestone și Continental – au încă un drum lung de parcurs pentru a găsi un echilibru între uzura anvelopelor și protecția mediului.
Concluzie: Unii producători de anvelope și-au dat deja seama că anvelopele cu uzură redusă câștigă mai mult spațiu pentru că nu numai că salvează mediul înconjurător, ci și portofelul utilizatorului, deoarece anvelopele tin mai mult la aceeași adâncime a benzii de rulare. De asemenea, este clar că compromisul dintre uzura redusă și caracteristicile de siguranță poate fi rezolvat cu o tehnologie de ultimă oră pentru anvelope.
Evaluarea datelor
Pierderea în greutate a anvelopelor pentru anvelopele de diferite dimensiuni este prezentată în figura de mai jos.
Anii de studiu anteriori (2019-2021) au evaluat trei dimensiuni de anvelope de vară și trei de iarnă și o dimensiune de anvelopă pentru patru sezoane (din 2016). Nu sunt disponibile măsurători mai actualizate ale uzurii anvelopelor pentru patru sezoane, astfel încât nu se pot trage concluzii pentru generația lor actuală. Cu toate acestea, analiza arată că uzura anvelopelor pentru patru sezoane este la un nivel similar cu cea a anvelopelor de vară și de iarnă de aceeași dimensiune.
Relații dintre uzura anvelopelor și performanță:
– Exista modele in toate marimile cu uzura redusa si siguranta buna la condus.
– Anvelopele cu uzură redusă nu conduc neapărat la un risc crescut de acvaplanare, deoarece caracteristicile acvaplanării depind în totalitate de designul și adâncimea benzii de rulare și nu de compozitia anvelopei.
– Anvelopele de iarnă cu valori scăzute de uzură au în general rezultate mai slabe pe suprafețele înzăpezite.
– În special pentru anvelopele de curse și așa-numitele anvelope de performanță ultra-înaltă (UHP), accentul pare adesea să fie pus doar pe stabilitatea de înaltă performanță pe drumuri uscate.
Test de uzură a anvelopelor
Uzura anvelopelor de vara 185/65 R15
185 / 65R15 (anvelope de vara din 2019) | Uzura anvelopei [g / 1.000 km] ↑ | Evaluare: drum uscat | Evaluare: drum umed |
Michelin Cross Climate + | 58 | 2.6 | 2.4 |
Vredestein Sportrac 5 | 70 | 2.3 | 2.2 |
Falken Ziex ZE310 Ecorun | 71 | 1.8 | 3.0 |
Kumho Ecowing ES01 KH27 | 79 | 2.8 | 2.8 |
Firestone Roadhawk | 79 | 1.5 | 2.8 |
Giti Gitisynergy E1 | 82 | 2.8 | 3.2 |
Maxxis Mecotra 3 | 84 | 1.9 | 2.8 |
Petlas Imperium PT515 | 84 | 3.0 | 3.3 |
Goodyear Efficient Grip Performance | 91 | 1.9 | 2.7 |
Hankook Kinergy Eco 2 K435 | 91 | 2.4 | 3.4 |
Pirelli Cinturato P1 Verde | 93 | 2.3 | 3.4 |
Bridgestone Turanza T005 | 97 | 1.5 | 1.9 |
Toyo Proxes CF2 | 99 | 2.2 | 2.8 |
Semperit Comfort-Life 2 | 99 | 2.9 | 3.0 |
Continental Conti Premium Contact 5 | 123 | 2.2 | 2.4 |
Linglong Greenmax HP010 | 126 | 3.0 | 2.8 |
Uzura medie a anvelopelor: | 89 g/1.000 km |
Cea mai redusă uzură este prezentată la anvelopele mașinilor mici, deoarece acestea au de obicei un motor mai puțin puternic și greutatea vehiculului este redusă – ambii factori sunt importanți pentru cea mai mică uzură posibilă a anvelopelor și, prin urmare, au un impact redus asupra mediului.
Uzura anvelopei Michelin Cross Climate + (57 g/1000 km) oferită de Michelin ca anvelopă de vară în mărimea 185 în anul de testare 2019 este extrem de scăzută. Atât Michelin Cross Climate + cât și în special Vredestein Sportrac 5 (70 g / 1.000 km) dovedesc că o anvelopă ecologică poate fi si sigură.
Anvelopa Falken Ziex ZE310 a ajuns în prim-plan, prezentând o uzură extrem de redusă de 71 g. Este urmată îndeaproape pe locul 4 de Kumho Ecowing ES01 KH27 cu o uzură de 79 g.
Uzura anvelopelor de vara 225/40 R18
Performanța brandului Rotalla, care este disponibil de multă vreme în oferta Anvelonet , este o adevărată surpriză .
https://anvelonet.ro225 / 40R18 ( Anvelope de vara din 2020) | Uzura anvelopelor [g/1000 km ] | Evaluare suprafata uscata a drumului | Evaluare suprafața drumului umed |
Falken Azenis FK510 | 115 | 2.9 | 2.4 |
Bridgestone Potenza S001 | 117 | 1.7 | 3.0 |
Michelin Pilot Sport 4 | 118 | 1.9 | 2.0 |
Rotalla Setulla S-Pace RU01 | 118 | 2.9 | 3.6 |
Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 | 121 | 1.7 | 2.3 |
Cooper Zeon CS-Sport | 122 | 2.0 | 3.3 |
Maxxis Victra Sport 5 | 123 | 2.0 | 2.2 |
Vredestein Ultrac Vorti | 124 | 2.5 | 2.7 |
Nexen N`Fera Sport | 124 | 2.2 | 2.6 |
Continental Premium Contact 6 | 125 | 2.4 | 1.7 |
Sava Intensa UHP 2 | 135 | 1.8 | 2.7 |
Hankook Ventus S1 Evo3 | 136 | 2.0 | 3.1 |
Nokian Powerproof | 139 | 2.4 | 2.4 |
Toyo Proxes Sport | 149 | 2.0 | 2.8 |
Kumho Ecsta PS71 | 156 | 2.4 | 2.3 |
Pirelli P Zero | 157 | 1.3 | 1.8 |
Uzura medie a anvelopelor: | 130 g/1.000 km |
Uzura anvelopelor de vara 205/55 R16
205 / 55R16 ( Anvelope de vara 2021) | Uzura anvelopelor [g/1000 km ] | Evaluare suprafata uscata a drumului | Evaluare suprafața drumului umed |
Goodyear Efficient Grip Performance 2 | 82 | 2.6 | 2.3 |
Fulda Ecocontrol HP2 | 98 | 2.5 | 2.8 |
Petlas Imperium PT515 | 98 | 3.3 | 3.3 |
Kumho Ecsta HS51 | 99 | 2.6 | 2.2 |
Apollo Alnac 4G | 100 | 2.6 | 2.7 |
Avantajul BF Goodrich | 102 | 2.2 | 2.9 |
Bridgestone Turanza T005 | 118 | 2.0 | 2.1 |
King Meiler Sport 1 | 119 | 3.2 | 3.6 |
Semperit Speed-Life 3 | 122 | 2.0 | 1.9 |
Continental Premium Contact 6 | 126 | 2.0 | 1.8 |
Maxxis Premitra 5 | 132 | 1.4 | 2.2 |
Hankook Ventus Prime 3 K125 | 132 | 1.5 | 2.7 |
Uniroyal Rainsport 5 | 141 | 2.9 | 2.1 |
Pirelli Cinturato P7 C2 | 144 | 2.0 | 2.0 |
Nokian Wetproof | 151 | 2.1 | 2.3 |
Uzura medie a anvelopelor: | 118 g/1.000 km |
Dimensiunea anvelopei 205/55 R16 este una dintre cele mai bine vândute dimensiuni de anvelope de pe piața germană. Compatibilitatea cu mediul este, prin urmare, deosebit de importantă aici, deoarece un număr mare de astfel de anvelope sunt utilizate în traficul rutier zilnic, contribuind astfel în mod semnificativ la încărcarea mediului.
Este incurajator faptul ca exista anvelope in aceasta dimensiune compacta care prezinta mai putin de 100 g/1000 km de uzura a anvelopei, in special Kumho Ecsta HS51, care prezinta un nivel bun sau satisfacator de siguranta.
Uzura anvelopelor de iarna 185/65 R15
185 / 65R15 (Anvelope de iarnă 2019) | Uzura anvelopei [g / 1.000 km] ↑ | Evaluare: drum uscat | Evaluare: drum umed | Evaluare: drum înzăpezit |
Kleber Krisalp HP3 | 85 | 2.1 | 2.3 | 2.5 |
Michelin Alpin A4 | 86 | 2.2 | 2.1 | 2.8 |
Vredestein Snowtrac 5 | 99 | 3.0 | 2.8 | 2.7 |
În fața lui Wintoura | 102 | 3.4 | 5.5 | 3.8 |
Goodyear Ultragrip 9 | 104 | 2.5 | 1.9 | 3.1 |
Toyo Snowprox S943 | 105 | 3.0 | 2.6 | 5.1 |
Sava Eskimo S3+ | 105 | 3.6 | 2.8 | 1.9 |
Dunlop Winter Response 2 | 105 | 2.3 | 1.9 | 1.9 |
Falken Eurowinter HS01 | 107 | 2.7 | 2.5 | 2.9 |
Continental Winter Contact TS860 | 108 | 2.5 | 1.8 | 2.2 |
Hankook Winter i*cept RS2 W452 | 109 | 2.5 | 2.1 | 2.5 |
Nokian WR D4 | 120 | 3.1 | 2.9 | 2.0 |
Gislaved Euro Frost 6 | 127 | 2.8 | 3.2 | 2.7 |
Kumho Wintercraft WP51 | 129 | 2.7 | 2.8 | 3.2 |
Pirelli Cinturato Iarna | 129 | 2.4 | 2.0 | 2.4 |
Viking Win Tech | 130 | 2.5 | 3.2 | 2.5 |
Uzura medie a anvelopelor: | 109 g/1.000 km |
La dimensiunea 185/65 R15, rezultatul lui Michelin este remarcabil, mai ales în ceea ce privește performanța pe zăpadă, deoarece compromisul între uzura redusă a anvelopelor și siguranța bună la condus pe terenul înzăpezit este o sarcina deosebit de dificilă.
Uzura anvelopelor de iarna 205/55 R16
205 / 55R16 (Anvelope de iarnă 2020) | Uzura anvelopei [g / 1.000 km] ↑ | Evaluare: drum uscat | Evaluare: drum umed | Evaluare: drum înzăpezit |
Tristar Snowpower HP | 86 | 2.2 | 5.5 | 4.3 |
Michelin Alpine 6 | 87 | 2.5 | 2.0 | 2.1 |
King Meiler Winter Tact WT81 | 101 | 3.7 | 5.4 | 2.9 |
Falken Eurowinter HS01 | 113 | 2.9 | 2.3 | 2.7 |
Sporturi de iarnă Dunlop 5 | 118 | 2.5 | 2.3 | 2.0 |
Sava Eskimo HP2 | 120 | 3.1 | 3.1 | 2.5 |
Hankook Winter i*cept RS2 | 121 | 2.5 | 2.0 | 2.1 |
Goodyear Ultra Grip 9+ | 122 | 3.0 | 2.0 | 1.8 |
Toyo Observe S944 | 125 | 3.2 | 2.5 | 2.3 |
Giti Gitiwinter W1 | 126 | 3.4 | 3.3 | 2.0 |
Continental Winter Contact TS860 | 127 | 3.0 | 1.8 | 2.0 |
Maxxis Premitra Snow WP6 | 135 | 2.0 | 2.3 | 2.5 |
Semperit Speed-Grip 3 | 136 | 3.7 | 2.1 | 1.9 |
Bridgestone Blizzak LM005 | 145 | 2.1 | 1.3 | 2.1 |
Pirelli Cinturato Iarna | 149 | 3.3 | 2.2 | 1.8 |
Uzura medie a anvelopelor: | 121 g/1.000 km |
Menajarea mediului nu ar trebui să fie niciodată mai importantă decât siguranța in conducere. Michelin Alpin 6 rezolvă compromisul cel mai eficient.
Uzura anvelopelor de iarna 195/65 R15
195 / 65R15 (anvelope de iarnă 2021) | Uzura anvelopei g / 1.000 km] | Evaluare: drum uscat | Evaluare: drum umed | Evaluare: drum înzăpezit |
BF Goodrich G-Force Winter 2 | 100 | 2.2 | 2.6 | 1.9 |
Michelin Alpine 6 | 105 | 1.9 | 2.5 | 2.2 |
Vredestein Wintrac | 109 | 2.5 | 2.3 | 2.2 |
General Tire Altimax Winter 3 | 124 | 3.4 | 3.5 | 1.9 |
Nokian WR rezistent la zăpadă | 127 | 2.5 | 3.3 | 2.3 |
Dunlop Winter Response-2 | 132 | 2.0 | 2.1 | 2.0 |
Goodyear Ultra Grip 9+ | 134 | 2.3 | 1.8 | 2.0 |
Kumho Wintercraft WP51 | 137 | 3.6 | 3.0 | 2.5 |
Barum Polaris 5 | 143 | 3.0 | 3.2 | 2.0 |
Continental Winter Contact TS860 | 145 | 2.7 | 1.6 | 1.9 |
GT Radial Winter Pro 2 | 149 | 3.5 | 3.5 | 2.4 |
Rulează i Fit+ LW31 | 159 | 2.6 | 2.2 | 1.9 |
Yokohama Bluearth*Winter V906 | 163 | 2.1 | 3.1 | 2.2 |
Falken Eurowinter HS01 | 164 | 2.3 | 2.7 | 2.4 |
Maxxis Premitra Snow WP6 | 167 | 2.2 | 2.3 | 2.6 |
Bridgestone Blizzak LM005 | 171 | 2.5 | 1.7 | 2.8 |
Uzura medie a anvelopelor: | 139 g/1.000 km |
Rezultatele anvelopelor de iarnă 195/65 R15 sunt surprinzătoare, arătând o uzură peste medie.
În fruntea listei se află BF Goodrich G-Force Winter 2 la 100 g / 1000 km, urmat de Michelin Alpin 6 (105 g / 1000 km) și Vredestein Wintrac (109 g / 1000 km). Toate cele trei anvelope prezintă caracteristici bune sau satisfăcătoare la condus pe zăpadă și pe carosabil umed.
Uzura anvelopelor conform producatorului
Evaluarea arată că nu toți producătorii de anvelope au integrat încă în procesul de dezvoltare a anvelopelor cea mai mare siguranță posibilă la conducere și un impact redus asupra mediului. Mesajele publicitare subliniază adesea doar performanța anvelopelor, dar nu și caracteristicile de mediu ale anvelopei.
Este esențial să sensibilizăm și mai mult publicul și să subliniem nu numai performanța anvelopelor, ci și impactul acestora asupra mediului.
Uzura anvelopelor ca si plasticul în mediu
Deșeurile de plastic reprezintă o problemă în creștere pentru civilizația noastră, este prezenta în mediul înconjurător și în oceanele lumii. Particulele de plastic se găsesc în sol, în apa potabilă și chiar în aerul inhalat. De asemenea, prezintă un risc crescut pentru sănătatea umană.
Uzura este cauzată de contactul dintre anvelopă, suprafața drumului și murdăria de pe suprafața drumului (de ex. resturi de frunze, pământ ). Prin urmare, particulele de uzură nu sunt doar rezultatul uzurii curate a anvelopei.
Doar o mică parte din uzura anvelopelor rămâne în atmosferă pentru perioade lungi de timp și intră în sistemul respirator prin aerul inhalat. În comparație cu partea respirabilă a particulelor (PM10 și PM2,5, care au mai puțin de 10 μm și, respectiv, 2,5 μm în diametru), particulele de uzură ale anvelopei sunt prea mari și nu pătrund adânc în căile respiratorii umane.
O mare parte din uzura anvelopelor și uzura drumului rămân pe sau în apropierea drumului. O mare parte din ele este adunata de precipitatii si curg prin sistemele de canalizare și sunt tratate în stații de epurare a apelor uzate (într-un sistem de canalizare combinat) sau direct într-un sistem separat de canalizare. În afara orașelor, apa de la suprafața drumurilor nu este canalizata, astfel ea intra în sol.
Ca regulă generală, cantitatea emisă de traficul rutier trebuie menținută la minimum pentru a ne proteja mediul.
Sfaturi pentru consumatori
- În special pentru cei ce călătoresc mult, merită să cumpărați anvelope cu uzură redusă – vă ajuta in economisire, și protejeaza si mediul.
- Anvelopele de vara/iarna trebuie inlocuite in functie de sezon, astfel incat sa nu iasa din intervalul corect de temperatura si astfel sa creasca uzura inutil.
- Presiunea în anvelope trebuie verificată în mod regulat. Subpresiunea poate crește uzura în același mod ca si suprapresiunea.
- Setarile suspensiilor trebuiesc verificate regulat de catre un atelier specializat, cel mai tarziu in cazul in care se detecteaza o uzura neuniforma al anvelopei.
- Stilul de condus lin și preventiv, nu numai că asigură un consum redus de combustibil, dar reduce și uzura anvelopelor.
Cumpărarea unei anvelope Faceți mai ușor cumpărarea și înlocuirea anvelopelor. Alege magazinul online anvelonet.ro!