www.anvelonet.ro
Bine aţi venit pe pagina web a societăţii Anvelonet SRL (în continuare: Furnizor)!
Termenii si Condiţiile Generale de Contract (în continuare: CGC) includ condiţiile referitoare la folosirea serviciilor disponibile pe paginile web ale platformei www.anvelonet.ro (în continuare: Pagina/Platforma/Site web/online) de către utilizator (în continuare: Utilizator/Cumpărător). Vă informăm că în anumite puncte CGC prezintă diferenţe pentru persoanele fizice (în continuare: Consumator) – care procedează în afara meseriei lor independente sau în afara activităţilor comerciale executate în calitate de Utilizator – şi pentru persoane juridice.
Prin folosirea platformei online, utilizatorul ia cunoştinţă şi acceptă următoarele:
Furnizorul
Activitatea derulată pe platforma online
În cadrul activităţii comerciale derulate prin intermediul paginii web, Furnizorul are ca activitate principală vânzarea următoarelor produse: anvelope pentru autoturisme și motociclete precum şi jante de tablă și de aliaj.
În privinţa serviciilor oferite Furnizorului nu se supune niciunui cod de conduită.
Acest website folosește cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experiență plăcută de navigare, pentru a realiza analize şi pentru a oferi pe pagina noastră şi a terţilor servicii adaptate nevoilor și interesului vizitatorilor. Avem permisiunea să împărţim datele Dvs. cu parteneri care oferă reclamă şi care fac analize. [Aici] puteţi citi mai mult despre folosirea cookie-urilor şi tehnologiilor legate, precum şi despre alegerile făcute de Dvs.
Condiţii de utilizare
Răspundere
Utilizatorul va folosi platforma online doar în scopuri proprii. Furnizorul nu îşi asumă nici o responsabilitate pentru pagubele materiale şi morale ivite în urma folosirii site-ului, cu excepția răspunderii pentru produsele comercializate, prevăzute de prevederile legale în vigoare.
Furnizorul exclude orice responsabilitate pentru comportamentul utilizatorilor platformei online, Utilizatorul fiind responsabil deplin şi exclusiv pentru comportamentul propriu.
Prin folosirea platformei, Utilizatorul confirmă faptul, că a împlinit 18 ani și are capacitate deplină de exercițiu.
Pe parcursul utilizării paginii web, utilizatorul este obligat să nu încalce nici direct, nici indirect drepturile terţelor persoane și să nu încalce normele juridice aflate în vigoare.
Achiziții realizate prin platforma web
a. Prezentarea pașilor de parcurs la plasarea comenzilor
Platforma online asigură prezentarea produselor şi posibilitatea de a achiziționa online din aceste produse. Utilizatorul poate naviga pe Site folosind elementele de meniu. Produsele sunt organizate în categorii. Sub elementul de meniu Produse, se pot căuta produsele listate pe site (anvelope și jante din tablă sau aliaj) în funcție de diferite criterii. Din lista de produse sau rezultatele căutării, pagina detaliată a produsului poate fi accesată prin clic pe fotografia/denumirea produsului. Pe pagina detaliată veți obține informații despre caracteristicile detaliate și prețul produsului pe care doriți să îl achiziționați. Prețurile afișate pe Site sunt exprimate în RON și includ TVA. Fotografiile disponibile pe site sunt ilustrative și sunt furnizate numai în scop informativ. Furnizorul nu va fi răspunzător pentru nicio discrepanță între imagine și aspectul real al produsului.
Site-ul oferă posibilitatea căutării produselor după cuvinte cheie sau criterii selectabile. Rezultatele produselor care corespund criteriilor dvs. de căutare sunt afișate într-o listă similară cu cel afișat la categorii.
Politica de confidențialitate este afișată clar, în partea de jos a paginii. În meniul Contact utilizatorul poate obține informații despre datele principale ale furnizorului și al partenerilor autorizați.
Produsele selectate pot fi adăugate în coş cu ajutorul butonului ”Adăugă în Coș”, iar cantitatea dorită poate fi selectată cu ajutorul câmpului din imediata vecinătate a butonului ”Adăugă în Coș”. Utilizatorul poate verifica conţinutul coşului cu ajutorul meniului ”Coş”. Aici are posibilitatea de a modifica cantitatea dorită sau poate elimina una sau mai multe produse din coş. Cu ajutorul pictogramei ”Stergere” utilizatorul poate să elimine produsele din coş. Comanda finală se plasează prin clic pe butonul ”Comandă”. Comenzile pot fi finalizate fără sau cu înregistrare ca utilizator înregistrat în sistem.
În cazul în care comanda se plasează fără înregistrarea utilizatului, adică fără crearea unui cont de utilizator, Utilizatorul va trebui să ofere următoarele date: adresa e-mail, numele şi prenumele, număr de telefon, adresă de facturare şi dacă diferă de aceasta din urmă, atunci adresa de livrare. În cazul în care Utilizatorul optează pentru crearea unui cont, atunci în afara celor menţionate trebuie să seteze şi o parolă. Despre efectuarea înregistrării cu succes Utilizatorul primeşte informaţii atât prin e-mail, cât şi prin mesaj prin pagina web. În orice moment Utilizatorul poate solicita ştergerea contului. Furnizorul este responsabil pentru păstrarea datelor utilizatorilor – vezi Regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal. Utilizatorul este responsabil ca datele lui să fie actualizate. În cazul în care Utilizatorul şi-a uitat parola, poate solicita o parolă nouă, care va fi trimisă la adresa de e-mail furnizată la înregistrare. În cazul în care Utilizatorul este un utilizator cu cont deja înregistrat, comanda poate fi plasată cu introducerea datelor de logare, adică a adresei de e-mail şi a parolei.
Următorul pas este alegerea modalităţii de transport şi a modalităţii de plată. În prezent, modalitatea de transport oferită este livrare prin curier la o adresă situată în România iar modalitatea de plată este ramburs la curier sau plata în avans în contul bancar al Furnizorului. Costul livrării către adresa indicată de Utilizator este de 15 RON pe anvelopă sau jantă. Informaţii detaliate despre condiţiile de transport și costuri de livrare pot fi consultate pe pagina dedicată: https://anvelonet.ro/pages/conditii_de_plata_livare
Ca un ultim pas al procesului de comandă, cu ajutorul unei pagini de rezumat, Utilizatorul poate verifica toate datele furnizate la pașii anterior, produsele care urmează să fie comandate, cantitatea acestora și prețul total de achiziție care trebuie achitat. Furnizorul atrage atenția asupra faptului că, la achiziționarea de pe site, prețul de achiziție indicat pe site la fiecare produs și repetat în mesajul de rezumat este cel relevant și valabil. Furnizorul nu va fi răspunzător pentru erorile de pe portalurile de comparare a prețurilor pentru nicio ofertă eronată afișată în numele furnizorului pentru același produs, și nici pentru lipsurile generate de lipsa actualizărilor ale portalurilor de comparare a prețurilor.
Pe întregul parcurs al procesului de comandă, Utilizatorul cu cont creat în prealabil se poate conecta folosind meniul Login. După conectare, se va afișă un meniu suplimentar denumit ”Modificare date”, unde Utilizatorul are posibilitatea modificării datelor furnizate în timpul înregistrării, poate consulta informații despre statusul comenzilor active și cele finalizate.
Indiferent de metoda de plată și livrare aleasă de Utilizator, Furnizorul va emite factura exclusiv electronic. Furnizorul va trimite factura electronică după plata prețului integral de achiziție, la adresa de e-mail furnizată de utilizator în timpul înregistrării sau, în absența înregistrării, la adresa de e-mail furnizată în timpul achiziției. Transmiterea facturii prin e-mail nu înlătură obligația legală a Furnizorului de a le transmite și prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, în cazurile în care legea impune acest lucru.
b. Corectarea datelor/date introduse eronat
Utilizatorul are posibilitatea de a corecta erorile de introducere a datelor înainte de finalizarea comenzii, fie prin apăsarea, chiar și repetată, a butonului "înapoi" al browserului, fie în meniul ”Coș” prin pașii menționați la punctul anterior.
După verificarea tuturor detaliilor în mesajul de rezumat, se va folosi butonul ”Trimiterea Comenzii” pentru a finaliza comanda. Plasarea comenzii va fi confimată prin mesaj în pagină și prin e-mail. Dacă observați date incorecte după înregistrarea comenzii (de exemplu, în e-mailul de confirmare), aveți obligația de anunța Furnizorul în termen de maxim 24 de ore. Furnizorul nu își asumă răspunderea pentru datele introduse incorect de către Utilizator, iar facturarea se va efectua literă cu literă cu datele introduse în câmpurile destinate acestui scop. Chitanțele de încasare emise cu datele furnizate incorect sunt de asemenea responsabilitatea Utilizatorului. Furnizorul și partenerul de livrări nu sunt răspunzători pentru consecințele care decurg din datele eronate furnizate de Utilizator.
c. Angajament obligatoriu, confirmarea comenzii
Furnizorul confirmă fără întârziere primirea comenzii Utilizatorului pe cale electronică. Dacă această confirmare nu este primită de Utilizator într-o perioadă rezonabilă de timp, dar nu mai târziu de 48 de ore de la trimiterea comenzii, contractul nu a fost încheiat în mod valabil iar Utilizatorul este eliberat de obligațiile asumate, adică nu este obligat să preia sau să plătească produsele comandate.
E-mailul de confirmare al furnizorului va conține datele referitoare la comanda Utilizatorului.
d. Contractul
După fiecare comandă plasată cu succes, Utilizatorul va primi la adresa de e-mail indicată cu ocazia înregistrării o notificare electronică automată prin e-mail, urmată de un al doilea e-mail de confirmare care conține și detaliile livrării. Comanda poate fi considerată finalizată după primirea confirmării, care este actul juridic al Furnizorului prin care acceptă și îşi exprimă acordul său cu comanda plasată de Utilizator. Contractul de vânzare este considerat încheiat după primirea e-mailului de confirmare trimis de Furnizor (în anumite cazuri confirmarea poate să fie făcută şi prin telefon). Aşadar contractul nu este considerat încheiat după primirea e-mail-ului de notificare automată, ci numai după primirea e-mail-ului special de confirmare, trimis separat, după e-mail-ul de notificare. Dreptul de proprietate asupra bunurilor vândute se transferă de la Furnizor la Cumpărător în momentul plății integrale a prețului.
e. Înregistrarea/arhivarea contractului
Contractul electronic încheiat prin intermediul portarului nu poate fi considerat contract redactat în scris, nu este înregistrat, şi nu va fi arhivat sau accesibil ulterior pe suport de hârtie.
Modalități de plată
La intrarea în valabilitate a prezentelor CGC, Utilizatorul poate alege din următoarele modalități de plată:
a. Plata ramburs la curier. Contravaloarea coletului se achită curierului GLS, în numerar.
b. Plata în avans prin virament bancar. Intenția de a achita în avans trebuie anunțată de către utilizator în prealabil pe e-mail sau prin CallCenter. Contravaloarea facturii proforme emise va fi virată către contul: IBAN: RO97 BACX 0000 0001 5444 1001 (plati in RON), banca: UniCredit Tiriac Bank cu menționarea numărului comenzii sau al proformei.
Modalităţi de livrare
Livrare prin curier, prin compania de curierat GLS General Logistics Systems. Costul livrării prin curier este 20 lei / produs. Timpul de livrare estimat este de două zile lucrătoare, poate însă suferi întârzieri în funcție de încărcare și condiții meteorologice. Comenzile zilnice se închid la orele 15:00. Comenzile plasate până la ora 15:00 sunt considerate comenzi plasate în ziua respectivă, comenzile finalizate după orele 15:00 sau în weekend sunt considerate comenzi plasate în ziua lucrătoare imediat următoare.
Produsele achizționate din webshopul nostru vor fi livrate de firma de curierat GLS, la adresa menţionată în comandă. GLS oferă 2 încercări de livrare pentru fiecare colet per destinatar. În cazul în care prima încercare de livrare este nereuşită, iar numărul de telefon al destinatarului este menţionat pe AWB, GLS va încerca să contacteze destinatarul pentru confirmarea unei noi date de livrare. În cazul în care şi a doua încercare de livrare este fără succesc, GLS va emite o notificare pentru destinatar, în care va menţiona locul şi durata păstrării, precum şi data limită până când destinatarul își poate ridica coletul.
Dreptul de retragere
Dreptul de retragere există în cazul în care Utilizatorul are și calitatea de consumator, în înțelesul legii.
Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage din contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele suplimentare determinate de faptul că a ales altă modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de Furnizor, precum și costul direct al returnării bunurilor. Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Perioada de retragere expiră după 14 zile începând de la ziua la care Consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de Consumator, intră în posesia fizică a bunurilor cumpărate. În cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, termenul începe în ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun. În cazul livrării unui bun care constă din mai multe loturi sau piese, termenul începe în ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese.
În cazul în care Consumatorul doreşte să-şi exercite dreptul de retragere, atunci trebuie să informeze Furnizorul prin e-mail sau poștă, folosind una dintre posibilitățile de contactare (Anvelonet SRL, având sediul/adresa poștală: 535400 Cristuru Secuiesc, Str. Libertății Nr. 44, Et. 1, Bir. 3, jud. Harghita, E-mail: info@anvelonet.ro). În acest scop Consumatorul poate folosi Formularul de retragere, care este în anexa prezentelor CGC și poate fi accesat prin linkul: http://www.anvelonet.ro/pdf/formular_retragere.pdf Folosirea formularului nu este însă obligatorie.
Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient ca Consumatorul să trimită comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere. Este sarcina Consumatorului de a dovedii că a exercitat dreptul de renunţare în termenul stabilit.
Furnizorul, va confirma prin e-mail primirea declarației de retragere trimisă de Consumator. În cazul în care declaraţia de retragere a fost transmisă în scris, atunci trebuie considerată depusă în termen, dacă Consumatorul expediază declaraţia de retragere către Furnizor în termen de 14 zile calendaristice (chiar şi pe a paisprezecea zi calendaristică); în cazul în care retragerea s-a făcut prin e-mail se ia în consideraţie data trimiterii corespondenței. Este recomandat ca declaraţia de retragere să fie expediată recomandat, în acest fel putând fi dovedită fără dubii data expedierii declaraţiei.
În cazul în care Consumatorul îşi exercită dreptul de retragere, Furnizorul va emite cererea de preluare către GLS cu care produsele vor fi readuse în depozitul GLS de către curier. Alternativ, Consumatorul poate returna pe căile proprii produsele comandate la adresa depozitului GLS din 310253 Arad, Str. Constantin Ticu Dumitrescu, jud. Arad, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care a trimis declaraţia de retragere.
Toate cheltuielile legate de returnarea produsului (de exemplu: taxe poştale şi taxe de expediere) sunt în sarcina Consumatorului. Costurile returnării sunt clar definite pe pagina dedicată https://anvelonet.ro/pages/conditii_de_plata_livare . Furnizorul nu acceptă produse returnate cu ramburs. În afara cheltuielilor legate de returnarea produsului comandat Consumatorul nu va suporta alte cheltuieli cu excepția cazurilor în care Consumatorul poate fi considerat răspunzător pentru scăderea valorii produsului datorită folosirii lui pentru o perioadă mai mare decât necesară stabilirii calității, caracteristicilor şi funcţionării produsului. Consumatorul ia la cunoştinţă, că în ceea ce priveşte aplicarea celor prevăzute în acest punct, distanţa necesară pentru a stabili caracterul, caracteristicile şi funcţionarea anvelopelor este de maxim 5 km. În cazul în care Consumatorul îşi exercită dreptul de rentragere şi anvelopele prezintă uzuri, este îndreptăţit la returnarea unei sume diminuate, adică din preţul de achizție va fi reţinută valoarea degradării. În cazul în care în privinţa gradului degradării Furnizorul şi Consumatorul nu sunt de acord, litigiul va fi rezolvat pe cale amiabilă, prin desemnarea de comun acord a unui expert independent.
În cazul în care consumatorul se retrage din contract, Furnizorul va rambursa sumele nu mai târziu de 14 zile de la primirea declarației de retragere a consumatorului. Furnizorul poate amâna rambursarea până la data la care primește înapoi bunurile sau până la momentul la care Consumatorul furnizează dovada că a trimis înapoi bunurile, fiind valabilă data cea mai apropiată. Furnizorul va efectua această rambursare folosind aceeași modalitate de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Consumatorul își exprimă acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare (ex. prin virament în cont bancar).
Exceptările de la dreptul de retragere sunt prevăzute de art. 16 din OUG nr. 34/2014.
Garanţie
Art. 1. Drepturile consumatorului sunt prevăzute de O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, O.U.G. nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și nu sunt afectate prin prezenta garanție comercială oferită.
Art. 2. Garanţia se referă la orice neconformitate de fabricaţie şi/sau de material, care există în momentul livrării bunurilor. Garanția este limitată la prețul plătit de cumpărător și exclude orice alte pretenții suplimentare.
Art. 3. Termenul de garanţie curge de la data livrării produsului către consumator și este de 24 luni. În cazul cumpărătorilor care nu au calitatea de consumator în sensul legii, termenul de garanție este de 12 luni.
Art. 4. În caz de neconformitate a bunurilor, consumatorul are dreptul la măsuri corective din partea vânzătorului, fără costuri, măsurile corective nefiind afectate de garanţia comercială.
Art. 5. Măsurile corective sunt următoarele:
(1) În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporţională a preţului sau de a obţine încetarea contractului în condiţiile prevăzute la prezentul articol.
(2) Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparaţie şi înlocuire, cu excepţia cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparaţie cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporţionate, luând în considerare toate circumstanţele, inclusiv următoarele:
a) valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
b) gravitatea neconformităţii; sau
c) dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparaţia sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporţionate, luând în considerare toate circumstanţele, inclusiv cele prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b).
(4) Consumatorul are dreptul fie să obţină o reducere proporţională a preţului în conformitate cu art. 7, fie să obţină încetarea contractului de vânzare în conformitate cu art. 8, în oricare dintre următoarele cazuri:
a) vânzătorul nu a finalizat reparaţia sau înlocuirea sau, după caz, nu a finalizat reparaţia sau înlocuirea potrivit prevederilor art. 6 alin. (2)-(4) sau vânzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile potrivit prevederilor alin. (3);
b) se constată o neconformitate, în pofida eforturilor vânzătorului de a o remedia;
c) neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preţ sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vânzare;
d) vânzătorul a declarat că nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanţele cazului.
(5) Consumatorul nu are dreptul de a obţine încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformităţii îi revine vânzătorului.
(6) Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei părţi restante din preţul bunurilor sau a unei părţi a acesteia până în momentul în care vânzătorul îşi va fi îndeplinit obligaţiile care îi revin în temeiul O.U.G. nr. 140/2021.
(7) Consumatorii beneficiază de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăşi 30 de zile calendaristice.
(8) După expirarea termenului prevăzut la art. 9 alin. (1) din O.U.G. nr. 140/2021, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.
Art. 6: Repararea sau înlocuirea bunurilor
(1) Reparaţiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiţii:
a) fără costuri;
b) într-un termen rezonabil care nu poate depăşi 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii;
c) fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, ţinând seama de natura bunurilor şi de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile în cauză.
(2) În cazul în care neconformitatea urmează să fie remediată prin repararea sau înlocuirea bunurilor, consumatorul pune bunurile la dispoziţia vânzătorului.
(3) Vânzătorul preia bunurile înlocuite pe propria cheltuială.
(4) În cazul în care o reparaţie necesită demontarea bunurilor care au fost instalate într-un mod compatibil cu natura şi cu destinaţia lor, înainte ca neconformitatea să fie constatată, sau în cazul în care bunurile respective urmează să fie înlocuite, obligaţia de a repara sau înlocui bunurile include demontarea bunurilor neconforme şi instalarea bunurilor de înlocuire sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor aferente demontării şi instalării.
(5) Consumatorul nu este obligat să plătească pentru utilizarea normală a bunurilor înlocuite în perioada care a precedat înlocuirea acestora.
(6) În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparaţie, termenul de garanție se prelungește cu timpul de nefuncţionare a bunului, din momentul la care a fost adusă la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către consumator.
(7) În cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenul de garanție începe să curgă de la data înlocuirii.
Art. 7: Reducerea de preţ
Reducerea de preţ este proporţională cu diminuarea valorii bunurilor primite de consumator în comparaţie cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate.
Art. 8: Încetarea contractului
(1) Consumatorul îşi exercită dreptul de a obţine încetarea contractului de vânzare printr-o declaraţie către vânzător, prin care îşi exprimă decizia de a obţine încetarea contractului de vânzare.
(2) În cazul în care neconformitatea se referă doar la unele dintre bunurile livrate în temeiul contractului de vânzare şi există un motiv de încetare a contractului de vânzare în temeiul art. 5 din prezenta, consumatorul poate obţine încetarea contractului de vânzare în raport cu bunurile respective, precum şi cu orice alte bunuri pe care consumatorul le-a achiziţionat împreună cu bunurile neconforme, în cazul în care consumatorului nu i se poate pretinde în mod rezonabil să accepte să păstreze numai bunurile conforme.
(3) În cazul în care consumatorul obţine încetarea contractului de vânzare în ansamblul său sau, în conformitate cu alin. (2), în raport cu unele dintre bunurile livrate în temeiul contractului de vânzare:
a) consumatorul returnează vânzătorului bunurile, pe cheltuiala acestuia din urmă;
b) vânzătorul îi rambursează consumatorului preţul plătit pentru bunuri la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator că bunurile au fost returnate;
c) vânzătorul rambursează consumatorului suma de bani în conformitate cu lit. b), folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Art. 9. Nu se acordă garanție în următoarele cazuri:
Excluderile de mai sus sunt valabile în cazul cumpărătorilor persoane fizice și juridice.
Art. 10. Rezolvarea reclamațiilor
(1) În cazul în care cumpărătorul dorește să reclame lipsa de conformitate va transmite o sesizare scrisă vânzătorului (prin email: info@anvelonet.ro sau poștă la adresa: Cristuru Secuiesc, str. Libertății nr. 44, Et1, Bir 3, jud. Harghita) care să cuprindă în mod obligatoriu următoarele date de identificare: nume și prenume, telefon, adresa e-mail, numărul comenzii sau numărul facturii, descrierea produsului, cantitatea și defectul reclamat). Sesizarea va fi însoțită de următoarele acte:
– Copie Factură fiscală;
– Copie Certificat înmatriculare al autovehiculului sau Cartea de identitate al vehiculului;
– Copie Dovadă montării în service autorizat RAR.
– Fotografii relevante din care rezultă neconformitatea reclamată.
În lipsa documentelor de mai sus care fac imposibilă soluționarea reclamației, acordarea garanției va fi refuzată.
După confirmarea primirii sesizării și la solicitarea expresă a vânzătorului, compania de curierat GLS va ridica de la cumpătăror produsele în vederea returnării pentru expertiză. În mod alternativ, cumpărătorul poate depune sau trimite anvelopele reclamate la sediul depozitului GLS Arad, Str. Constantin Ticu Dumitrescu, Arad 310253, jud. Arad, și va transmite orice alte documente apreciate de vânzător ca fiind necesare pentru soluționarea sesizării.
(2) Reclamaţia înregistrată de cumpărător va fi analizată și rezolvată într-un termen rezonabil care nu poate depăşi 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii.
În cazul în care reclamația este neîntemeiată, toate costurile implicate vor fi suportate de consumator.
Rezolvarea litigiilor, posibilităţi de impunere a drepturilor
Utilizatorul poate să înainteze observaţiile sale legate de produse sau de activitatea Furnizorului la una dintre adresele de contact ale Furnizorului.
Reclamaţiile înregistrate prin intermediul poștei, a telefonului, prin e-mail sau prin alte mijloace de telecomunicaţie vor primi din partea Furnizorului un număr de înregistrare, care va ajuta în viitor la identificarea reclamaţiei.
În privinţa reclamațiilor înaintate în scris, Furnizorul asigură un răspuns în fond în cel mult 15 de zile de la primire. Răspunsul privind măsurile luate vor fi expediate în temeiul prevederilor prezentelor CGC prin e-mail, motiv pentru care este sarcina Utilizatorului să furnizeze în cuprinsul reclamației o adresă de e-mail validă.
În cazul în care reclamaţia înaintată va fi refuzată, Furnizorul va informa Utilizatorul despre motivele refuzului. În cazul în care litigiul apărut între Furnizor şi Utilizator nu poate fi rezolvat pe cale amiabilă, Utilizatorul are la dispoziţie următoarele posibilităţi de a impune drepturile sale:
Legea aplicabilă oricăror litigii dintre Furnizor și Utilizator este legea română iar competența aparține instanțelor de judecată din municipiul Târgu Mureș.
Protecţia datelor cu caracter personal
Informaţiile referitoare la protecţia datelor cu caracter personale pot fi accesate în continuu pe pagina web, la meniul PROTECȚIA DATELOR PERSONALE sau prin intermediul următorului link: http://www.anvelonet.ro/pdf/privacy_notice_ro.pdf
Modificarea unilaterală a Condiţiilor Generale de Contract
Furnizorul este îndreptăţit să modifice unilateral prezentele CGC. Dacă CGC-ul se modifică în perioada în care comanda a fost lansată iar produsul încă nu a fost preluat de Utilizator, sau în perioada în care un serviciu a fost comandat şi asigurarea serviciului respectiv nu a început, se aplică CGC-ul aflat în vigoare în momentul încheierii contractului. CGC-ul modificat va fi aplicabil în privinţa contractelor încheiate după intrarea în vigoare a modificărilor.
Prezentele Condiţii Generale de Contract intră în vigoare începând cu date de: 10 Ianuarie 2024.
Prezentul document poate fi descărcat în format .pdf, prin link-ul:
http://www.anvelonet.ro/pdf/Termeni_si_conditii.pdf
http://www.anvelonet.ro/pdf/formular_retragere.pdf
http://www.anvelonet.ro/pdf/privacy_notice_ro.pdf
http://www.anvelonet.ro/pdf/Cert_Garantie_Conformitate.pdf