24h Nürburgring 2022 din perspectiva Toyo Tires
Nürburgring – ce trebuie să știți despre el?
Departamentul de cercetare și dezvoltare al Toyo Tyres folosește cursele de la Nürburgring pentru a dezvolta așa-numitele anvelope „slick”.
Cursa de 24 de ore din Nürburgring este cea mai mare cursă din Europa. Anul acesta a fost cea de-a 50-a cursă la care au pornit 135 de mașini și a fost urmărită de 230.000 de spectatori.
Numărul mare de mașini de curse este posibil doar datorită dimensiunii pistei, care constă din două piste separate, pista Grand Prix și pista Nordschleife. Lungimea totală a pistei este de 25,98 km.
Spectatorii pot urmări cursa pe toată lungimea pistei.
In ceea ce priveste amplasarea pistei, aceasta trece printr-o padure, o vale si are propriul microclimat. Acest lucru creează condiții meteorologice instabile. În mod neobișnuit, în 2022, cursa a fost uscată timp de 23 de ore din 24 de ore.
Ce merită să știi despre echipă?
Toyo Tires a colaborat cu Ring Racing, deoarece au o experiență semnificativă în pregătirea mașinilor pentru cursele de pe Nürburgring.
Începând din 2020, echipa a început să concureze în Nürburgring Langstrecken Series (NLS) și în cursa de 24 de ore din 2021.
În 2022, a fost folosită o nouă gamă și echipa a lansat două mașini Toyota GR Supra GT4 în NLS pentru a pregăti mașina dezvoltată pentru cursa de 24 de ore.
Echipa este formată din aproximativ 25 de persoane care ajută la mașini.
Pentru cursa de 24 de ore, Toyo Tires a trimis o echipă mică de ingineri chimisti din Japonia, precum și un reprezentant de la Global Marketing pentru a supraveghea cursa.
Curiozitate
Din cauza Covid, spectatorii nu au mai avut voie să participe de la cursa din 2019. Cu toate acestea, în cursa din 2022, 230.000 de spectatori au depășit numărul de spectatori din 2019.
Înainte de cursa de 24 de ore, este o tradiție ca echipele să-și împingă mașinile prin orașul de lângă pistă și să dea autografe. Acesta este unul dintre cele mai vizitate evenimente din program.
Spectatorii pot intra pe orice platformă fără costuri suplimentare. Pentru că mulți spectatori și-au dorit să vadă cursa de la locul de desfășurare cu fața la linia de start și de sosire, organizatorii au fost nevoiți să le închidă temporar cu două ore și jumătate înainte de începerea cursei pentru a preveni supraaglomerarea.
Transmitere live
Nürburgring a fost transmis în direct pe două canale, după cum urmează:
- Nürburgring TV live YouTube, cu comentarii în germană sau engleză. 2,1 milioane de telespectatori au urmărit competiția prin acest canal.
- Televiziunea germană difuzată pe canalul NITRO aparținând grupului RTL. În această emisiune, un fost pilot de curse de mașini este moderator cunoscut pentru rularea MotoGP. Un alt prezentator este gazda unuia dintre cele mai mari canale TV germane dimineața. Transmisiunea în direct de 24 de ore a fost urmărită de 580.000 de telespectatori.
Viziunea generală de televiziune a competiției este mai mare, deoarece sute de mii de telespectatori urmăresc rezumatele tăiate și retransmiterea competiției după competiție.
Clasa SP10 și SP8T
Echipa a concurat direct cu alte șase mașini din clasa SP10.
Următoarele mașini au concurat în clasă
- Aston Martin Vantage AMR GT4
- BMW M4 GT4
- Porsche 718 Cayman GT4 RS CS
Aston Martin de la PROSport Racing a fost singura mașină care le-a depășit pe cele două Toyota la start datorită timpului său mai rapid de calificare. Timpul său a fost 8: 52: 638, comparativ cu cel mai rapid Toyo Supra la 9: 00: 016.
Clasa SP10 a fost câștigată de BMW M4 de la FK Performance Motorsport. Mașina aflată pe poziția generală P19 a efectuat cu opt ture mai mult decât Toyo Tires 83 Supra.
Supra în cursa de 24 de ore este clasa P5. și totalul P43. efectuate pe loc.
start
Cursa este programată să înceapă la ora 16:00.
Cele 135 de mașini au fost împărțite în trei grupe de start, fiecare având un start rulant.
Primul grup de start a fost pentru cele mai rapide mașini GT3. Mașinile Toyo Tires și toate celelalte mașini din clasa SP10 au început în grupa a doua de start.
În grupa a 2-a de start, 50 de mașini au stat pe 25 de rânduri.
24h Nürburgring
Cele două mașini Toyo Tyres au pornit bine, cu niște timpi mici de 9 minute (de la 9:00 la 9:05), chiar și pe fondul unui trafic intens la începutul cursei.
După prima oră, mașina Toyo Tyres ’#84 este P3. în clasa lui, la mai puțin de 40 de secunde în spatele primului din clasă.
În jurul orei 20:00, la conducerea spre boxe, mașina #84 a avut o problemă mecanică la frâne. Incapabil să frâneze, mașina s-a lovit de pompa de combustibil și de echipajul pit-lane.
Mașina a avut nevoie de reparații majore, așa că #83 a preluat conducerea. La ora 3 dimineața, mașina a fost reparată și era din nou pe pista. Deși nu a existat nicio șansă de a câștiga clasa, munca de dezvoltare a anvelopelor a continuat, iar pilotii au fost suficient de competitivi pentru a recâștiga peste 30 de locuri. Mașina cu numărul 84 și-a atins cel mai rapid timp la câteva ture după ce a revenit pe pistă.
Mașina cu numărul 84 este P93. a terminat cu cel mai bun tur la 9:01:11 și mașina #83 cu P43. a terminat în top cu 9: 02: 741.
Îngrijirea anvelopelor Toyo Tyres
Toyo Tires a adus la cursă peste 500 de anvelope „slick” și umede .
Anvelopele au fost disponibile echipei în mai multe amestecuri și versiuni umede.
Toți pilotii au lăudat anvelopele „slick”, care au fost rapide și netede. Când au început să se uzeze după o utilizare prelungită, au făcut-o treptat și au oferit o mulțime de feedback concurenților.
Anvelopele umede au fost folosite doar pentru o perioadă scurtă de timp și, deoarece uriașa pistă Nordschleife a fost umedă în unele locuri, dar uscată în altele, s-au uzat foarte repede, făcându-i pe piloți să încetinească pentru a menține anvelopele la o uzură rezonabila.
rezumat
Cursa de 24 de ore de la Nürburgring este de mare valoare în Europa. Clienții și utilizatorii finali sunt interesați de participe lui Toyo Tires .
Toyo Tyres se va concentra pe dezvoltarea anvelopelor până în 2022 și va acorda mai multă atenție laturii promoționale a activității în viitor.
Planurile pentru competiția de anul viitor sunt deja în discuție. În cadrul discuțiilor s-a vorbit și despre o posibilă trecere la cea mai rapidă, mai competitivă clasă. Cu toate acestea, nu a fost încă elaborat un plan fix pentru 2023.
Implicarea viitoare a Toyo Tires va fi anunțată în curând.
Cumpărarea unei anvelope Faceți mai ușor cumpărarea și înlocuirea anvelopelor. Alege magazinul online anvelonet.ro!