decembrie 11, 2024
AnvelopeAnvelope De iarna

Magicul 7 ° C și anvelope de iarnă

Când începeți să explorați când merită să treceți de la anvelopele de vară la cele de iarnă, la majoritatea recomandărilor va apare magica referință la temperatura de 7 grade Celsius. De ce exact asta și de ce nu 0 ° C este limita magică? Cu siguranță este greu de ghicit, dar măsurătorile și raționalitatea explică bine numărul magic de șapte.

Experții spun că atunci când temperatura medie zilnică scade la 7 ° C, merită să înlocuiți anvelopele de pe autoturisme, deoarece versiunea de iarnă oferă mai multă siguranță. Această recomandare a fost acceptată în unanimitate de către industrie și nu a făcut obiectul dezbaterilor sau concurenței între producătorii de anvelope. Motivul este simplu: cu o temperatură medie zilnică de 7 ° C, există deja perioade reci, ore în care mercurul termometrului poate scădea sub limita de îngheț, iar precipitațiile pe drum, umiditatea pot îngheța pe suprafața drumului.

Această medie este determinată din punct de vedere al siguranței, deoarece în astfel de condiții meteo aproximativ mai reci pot apare condiții de drum la care anvelopele de iarnă asgură o mai bună adeziune, o distanță de frânare mai scurtă și o manevrare mai ușoară. Anvelopele de autoturisme, în special componenții de cauciuc naturali din acestea, se întăresc simplu în condiții reci de temperatură, și devin moi dacă situația devine fierbinte. Nu numai că există o diferență în distanța de rulare între anvelopele de vară și de iarnă, dar și amestecurile de cauciuc sunt optimizate pentru sezon, ceea ce înseamnă că o anvelopă de iarnă își păstrează caracterul moale la frig, ceea ce este o condiție importantă pentru tracțiune.

Chiar și iarna, cu condiții de drum uscate, anvelopele de vară ar putea oferi siguranță chiar și la 0 grade, deoarece au o canelură mai mică și un contact mai mare la suprafață cu carosabilul. Însă pe asfalt umed, înzăpezit apare și importanța modelului, importanța elementelor, brazdelor mici, datorită căruia anvelopele de iarnă se „lipesc” de drum mai eficient.

Dacă anvelopa de iarnă este mai moale, este posibil să aveți o prindere mai bună chiar și pe vreme caldă? Odată cu apariția primăverii, anvelopele de iarnă nu merită să rămână pe autoturism, deoarece tind să se înmoaie, să se uzeze mai intens, decât să asigure o aderență fermă pe vreme caldă. Deci 7 ° C poate fi un număr direcțional bun în ambele direcții.

Nu este aceasta o captură bună pentru producătorii de anvelope? Am putea presupune că anvelopele de vară și de iarnă sunt oportunității pentru vânzări suplimentare, dar dacă vă gândiți bine, atăta timp cât un tip de anvelopă nu este folosită, celălalt tip este folosit. Mai mult, este chiar mai scump pentru producători să dezvolte, să producă, să testeze și să stocheze anvelope diferite.

Deci, trebuie să recunoaștem cu adevărat că tipurile de pneuri noi și tot mai noi și variantele lor de sezon sunt dezvoltate în interesul șoferilor.  Din fericire, aceasta este o competiție ale cărei rezultate bune și victorii sunt în beneficiul nostru.