aprilie 24, 2024
AnvelopeAnvelope De iarna

Siguranța noastră este asigurată de anvelopele de iarnă

Anvelopa de vară este fabricată dintr-un material compozit mai tare decât cel de iarnă, astfel încât funcționează bine pe asfaltul încălzit la 50-60 de grade în perioada de vară. Însă pe drumurile reci, anvelopa nu se lipește – distanța de frânare se poate tripla – și la luarea unei curbe poate aluneca jos de pe drum în loc să țină roata pe linia drumului.

Prin urmare, este important să înlocuiți anvelopele cu o structură de iarnă mult mai moale. Anvelopa de iarnă este diferită de cea de vară nu numai din punctul de vedere a materialului, ci și din punctul de vedere a modelului, totodată trebuie să aveți grijă specială pentru a vă asigura că adâncimea profilului de model să fie corespunzătoare, în caz contrar, nu va putea evacua apa, zăpada de sub suprafața de rulare.

Experiența de service a arătat adesea că, atunci când clienții se duc toamna la un service pentru schimbarea anvelopelor, aduc o anvelopă de iarnă care a fost adesea cumpărată cu autoturismul lor în ultimul deceniu. Adevărat, acestea sunt în mare parte doar puțin uzate, adâncimea profilului este adecvată, dar compusul de cauciuc a îmbătrânit de-a lungul anilor și, în multe cazuri, apariția fisurilor este vizibilă doar între lamele.

Nu trebuie să vă faceți griji că aceste anvelope vor provoca un defect, totodată o anvelopă îmbătrânită va deveni mai rigidă: nu numai că își va pierde elasticitatea, dar va fi și mai tare și va scade capacitatea de adeziune. De aceea, trebuie să vă testați pneurile înainte începerea sezonului de iarnă.

În ceea ce privește data înlocuirii anvelopelor, trebuie de accentuat faptul că anvelopele de iarnă sunt obligatorii în România între perioada 1 noiembrie și 31 martie.