aprilie 19, 2024
AnvelopeAnvelope De iarnaBază de cunoștințeUncategorized

Jantă de aluminiu, încălțăminte de sărbătoare pentru autovehicule

Mai devreme janta de aluminiu era disponibilă ca și un accesoriu Premium, dar astăzi puteți alege dintr-o varietate de modele de bază. Pentru a-l putea folosi cu siguranță un timp lung, merită să o îngrijiți și să aveți grijă de ea.

Janta de oțel probabil își va păstra raționamentul de existență încă mult timp, fiindcă dispune de caracteristici, care se pot enumera între puncte slabe ale jantei ușoare. Este incontestabil faptul că cel mai mare avantaj al său constă în flexibilitatea și durabilitatea materialului său, iar acest atribut este apreciat mai ales pe drumurile de calitate mai slabă.

Janta de oțel este ușor de reparat și este mai puțin sensibilă la efectele dăunătoare ale vremii și mediului. În același timp, este disponibil într-un interval limitat de dimensiuni și poate crește masa nesuspendată a autoturismului. Comparând din acest punct de vedere janta de oțel și janta de metal ușor, masa nesuspendată scăzută protejează mai bine amortizorul și celelalte elemente ale șasiului, care are semnificație  nu numai în cazul traseelor parcurse pe drumuri de calitate mai slabă, ci și asupra dirijabilității.

Janta de aluminiu este o noțiune generală care se referă atât la discul de roată din aluminiu, dar și la cel realizat dintr-un aliaj de aluminiu și de exemplu magneziu. Discurile realizate dintr-un aliaj sunt mai ușoare decât cele din aluminiu, și dacă scopul principal este reducerea masei nesuspendate, atunci poate crea o surpriză că masa unui disc de aluminiu poate chiar să și întreacă masa unui disc de oțel.

Din același motiv și pentru asigurarea durabilității, merită să achiziționați de jante de calitate, cum ar fi Momo sau Reds, asta deoarece o jantă ieftină, de calitate dubioasă, remanufacturată poate să vă coaste  mai mult decât o piesă cu marcă, deoarece materialul lor se distruge repede pe drumurile slabe. Astăzi nu merită să achiziționați o jantă mai slabă nici pentru autovehiculele mici, deoarece nu merită să riscați siguranța. Majoritatea șoferilor folosesc janta de aluminiu pentru setul de vară, și depozitează seturile de iarnă montate pe jantă de oțel. Asta este o decizie bună care se poate aduce atât pentru protecția autoturismului, cât și pentru protecția jantelor și anvelopelor. Dacă janta ușoară nu este expres rezistentă la condițiile de iarnă, merită ca anvelopele de iarnă să fie instalate pe jantă de oțel, care asigură totodată și posibilitatea folosirii unor anvelope mai corespunzătoare pentru condiții de drum înzăpezite-alunecoase, de profil mai subțire, cu perete lateral mai înalt. Din punctul de vedere a depozitării anvelopelor, este mai corespunzător dacă sunt depozitate pe jantă, fiindcă există încă situații când depozitarea nu este corespunzătoare, astfel se reduce riscul distrugerii acestora de exemplu prin expunerea anvelopelor la o sarcină pe o parte a anvelopei.

La schimbarea roților în lunile de primăvară și de toamnă – desigur, trebuie să re-centrați roata –, astfel se pot dezvălui defecțiuni ascunse care nu este sigur că vor fi detectate de către un șofer mediu. Asta deoarece dacă roata a fost lovită de mai multe ori de gropi, janta se poate deforma, care produce o vibrație, care poate duce chiar și la avarii semnificative. Dacă janta a fost expusă unei traume, de exemplu prin lovirea de o groapă sau margine de trotuar, deși nu sunt vizibile avariile din exterior, merită să controlați roata și cu îndepărtarea anvelopelor pentru a detecta eventualele avarii fizice.

Tot așa merită să fie controlate și jantele nefolosite, fiindcă pot apare avarii datorită coroziunii sau deteriorării materialului, care rămân ascunse sub anvelope. Pe lângă folosirea jantelor de aluminiu în perioada de vară un alt argument este faptul că în perioada de iarnă materialele granulate sau sarea aplicate pe carosabil pot produse deteriorări. Dacă janta nu este destinată special pentru utilizarea de iarnă, pe suprafaţa vor apare fisuri care nu sunt vizibile cu ochiul liber, ȋn care poate pătrunde umezeala, și ȋngheţul-dezgheţul va ȋncorda fisurile, destrămând materialul, și ȋn final lichidul corosiv va distruge și materialul jantei. Nu în ultimul rând, o jantă care este atât de îmbătrânită nu este preferată nici din punct de vedere estetic. Deci nu merită economisit la achiziţia unei jante de înaltă calitate și este recomandat să îngrijeţi janta în mod regulat pentru o utilizare îndelungată, fără probleme.

Îngrijirea jantei

Jantele, în special jantele din aliaj ușor, trebuie curățate doar cu un detergent ne-coroziv, special dezvoltate ȋn acest scop și cu o perie sau pânză moale neabrazivă. Se recomandă curățarea periodică, deoarece praful de pe plăcuțele de frână și stropirea asfaltului topit în timpul verii pot decolora definitiv suprafața.