aprilie 26, 2024
AnvelopeBază de cunoștințe

Cauciuc rezistent la perforare: ce este o anvelopă rezistentă la perforare?

Din ce în ce mai multe mașini premium vin echipate din fabrica cu anvelope rezistente la perforare. Cauciucul ranforsat rezistent la perforare rămâne funcțional chiar și în cazul pierderii semnificative a presiunii aerului și a unei perforații (pene). Înlocuirea imediată a anvelopei nu este necesară, cu o astfel de anvelopă putând fi parcursi până la 80 de kilometri. În articolul nostru puteți afla despre avantajele și dezavantajele unei anvelope rezistente la perforare!

Ce este cauciucul rezistent la perforare?

Cauciucul rezistent la perforare este o anvelopă cu un perete lateral ranforsat care poate continua să ruleze chiar și în cazul unei căderi semnificative de presiune sau a unei perforații. Este adesea denumit cauciuc autoportant datorita pereților laterali care au o rigiditate ridicata, sunt duri. Un avantaj este că, în cazul unei puncții pe o autostradă, nu există o pierdere bruscă de presiune, astfel încât mașina să nu se misca în lateral. Este important ca cauciucul rezistent la perforare să fie utilizat numai pe vehiculele care au un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS) montate din fabrică. Datorită pereților laterali rigizi, deteriorarea anvelopelor rezistente la perforare este mai greu de observat în absența unui sistem TPMS, ceea ce poate duce la un accident și deteriorarea mașinii.

Deși nu este necesară înlocuirea imediată a anvelopelor rezistente la perforare, este necesară înlocuirea anvelopelor deteriorate după distanța specificată de producător. O anvelopă deteriorată, perforată nu poate fi reparată. De obicei, o distanță de 50 până la 80 de kilometri poate fi acoperită cu o anvelopă deteriorată rezistentă la perforare. Specificațiile producătorului precizează și viteza maximă admisă cu o anvelopă deteriorată, care este de obicei de 80 de kilometri pe oră.

Cauciuc rezistent la perforare sau fără perforare: care este diferența?

Cauciucul rezistent la perforare și fără perforare (auto-vindecare) nu sunt la fel. În timp ce cauciucul rezistent la perforare rămâne funcțional datorită peretelui său lateral întărit, cauciucul fără perforare conține un material dens și lipicios care etanșează automat orificiul în cazul unei perforații. Materialul previne sau reduce căderea ulterioară a presiunii. Anvelopele  fără perforare sunt de obicei marcate SEAL.

Avantajele și dezavantajele cauciucului rezistent la perforare

Popularitatea anvelopelor rezistente la perforare crește treptat, dar pe lângă numeroasele beneficii, merită să vorbim si despre aspectele negative. Mai jos am rezumat principalele avantaje și dezavantaje ale cauciucului rezistent la perforare.

Avantajele cauciucului rezistent la perforare:

În caz de scădere a presiunii sau deteriorării, nu este necesară schimbarea imediată a anvelopei. Până la 80 de kilometri pot fi parcursi cu o anvelopă deteriorată, așa că este posibil să gasiți un atelier de service roti din apropiere.

Anvelopa cu auto-reparare Seal este o alegere bună pentru persoanele care nu pot efectua singuri schimbarea rotii. O alegere excelentă pentru șoferii în vârstă, slabi și fără experiență.

Este mai sigur, deoarece nu poate exploda din cauza peretelui lateral ranforsat.

Pereții laterali rigizi și duri mențin mașina orientabilă chiar și cu presiunea redusă în anvelope.

Dezavantajele cauciucului rezistent la perforare:

Anvelopele rezistente la perforare sunt semnificativ mai scumpe decât anvelopele convenționale. Greutatea proprie a anvelopei poate fi cu până la 20-30% mai mare.

Acestea nu pot fi reparate în caz de avarie, așa că în toate cazurile este necesară o schimbare completă a anvelopelor.

Utilizați numai pe vehicule care au un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope aprobat de producătorul vehiculului.

Toate cele patru anvelope trebuie să fie rezistente la perforare.

anvelopă rezistentă la perforare
Car mechanic changing wheels in car

Întrebări frecvente despre cauciucul rezistent la perforare

Care este marcajul unui cauciuc rezistent la perforare?

Cauciucul rezistent la perforare nu poate fi identificat doar prin privirea anvelopei. Producătorii folosesc diferite marcaje pentru a distinge o anvelopă rezistentă la perforare. Cele mai frecvente utilizate marcaje pe banda de rulare a anvelopei sunt:

Marcare pentru anvelope Bridgestone rezistente la perforare: RFT

Marcaj continental de rezistență la perforare: SSR

Marcare pentru anvelope Dunlop rezistente la perforare: ROF / EMT

Marcarea anvelopelor Goodyear rezistente la perforare: ROF / EMT

Marcaj Michelin pentru anvelope rezistente la perforare: ZP

Marcaj Pirelli din cauciuc rezistent la perforare: Run Flat

Marcare pentru anvelope Kumho XRP rezistente la perforare: XRP

Marcaj Hankook din cauciuc rezistent la perforare: HRS

Cât costă o anvelopă rezistentă la perforare?

Cauciucul rezistent la perforare este de obicei cu 20-30% mai scump decât anvelopele convenționale. Un element de cost suplimentar este că nu poate fi reparat în caz de deteriorare, așa că va trebui întotdeauna înlocuit.

Sunt disponibile anvelopele de iarnă și de vară rezistente la perforare?

Da, sunt disponibile anvelope de iarnă și vară rezistente la perforare. Gama de anvelope de vară rezistente la perforare este semnificativ mai mare, astfel încât mai multe modele și tipuri sunt disponibile din aceste anvelope.

Cât de departe pot călători cu anvelopele deteriorate rezistente la perforare?

Urmați instrucțiunile producătorului pentru a stii distanța care poate fi parcursă cu anvelopele deteriorate rezistente la perforare. De obicei, este de 50 până la 80 de kilometri.

Care este viteza maximă permisă cu o anvelopă deteriorată rezistentă la perforare?

Viteza maximă permisă cu o anvelopă deteriorată rezistentă la perforare este specificată în instrucțiunile producătorului. Urmați întotdeauna instrucțiunile producătorului! Cu o anvelopă rezistentă la perforare, viteza maximă este de obicei de 80 km/h.

Poate fi reparată o anvelopă deteriorată rezistentă la perforare?

Nu, o anvelopă deteriorată rezistentă la perforare nu poate fi reparată. Este necesară o înlocuire completă.

Ce este cauciucul PAX?

Anvelopele PAX pot fi considerate predecesorul cauciucului rezistent la perforare. Esența tehnologiei, care nu mai este folosită, este că anvelopa conține un strat suplimentar de armare metalic. În cazul unei perforații, cauciucul rulează temporar pe inelul metalic.

Rezumat

Anvelopele rezistente la perforare oferă mai multă siguranță și confort. Cu ajutorul lor, nu trebuie să apelezi la o schimbare imediată a anvelopelor cu presiune redusă în anvelope sau pana. Deoarece puteți parcurge până la 80 de km cu anvelopele deteriorate, puteți chiar să vizitați un centru de service roti din apropiere în cazul unei înțepături nefericite. Dezavantajele lor sunt prețul mai mare, lipsa reparabilității și poate fi folosit doar pe vehicule care au un sistem TPMS certificat de producătorul vehiculului.

Alegeți din gama noastră de anvelope de iarnă.