aprilie 27, 2024
AnvelopeCurse

Raliul Dakar 2022: Echipa Toyota este susținută de Toyo Tires

Raliul este un eveniment competitiv de sport cu motor off-road care are loc în căldura dogoritoare a deșertului si teren stâncos dur în munți. Raliul Dakar 2022, ca și precedentele, va fi o competiție extremă, cu condiții necruțătoare și limite de timp în care doar jumătate dintre piloți vor termina. S-a impus pe bună dreptate drept cel mai dur eveniment de acest gen din lume.

Raliul Dakar va avea loc în perioada 2 – 14 ianuarie 2022.

Mândria lui Dakar și dorința de aventură

În decembrie 1978, un tânăr francez, Thierry Sabine, a venit cu un plan și a deschis ușa către lumea aventurii.

Cursa, care începea la Paris, traversa Deșertul Sahara, capitala Senegalului, și se termina la Dakar. Competiția a devenit cunoscută pe scară largă ca Raliul Paris-Dakar.

Între 2009 și 2019, evenimentul a avut loc în America de Sud din cauza diferitelor revolte din Africa. După aceea, reînnoit și în căutarea unei noi aventuri, în 2020 s-a mutat în Arabia Saudită, în Orientul Mijlociu.

În ciuda faptului că este departe de Paris-Dakar original, numele Dakar a fost întotdeauna păstrat. Numele este sinonim cu „cel mai extrem raliu din lume”, reprezentând spiritul aventurii non-stop. Mitingul continuă să atragă un număr mare de fani și spectatori.

Drumurile accidentate ne înbunătățesc mașinile și oamenii

Distanța totală a Raliului Dakar este de aproximativ 8.000 km și durează aproximativ două săptămâni. Această distanță corespunde unei cincimi din circumferința Pământului.

Cele mai multe secțiuni includ secțiuni de cazare (bivuac) și de tranzit. Pe unele tronsoane, distanța totală zilnică de condus este de aproximativ 1000 km.

Traseul este prezentat printr-un set de instrucțiuni cunoscut sub numele de ghid. Aceste instrucțiuni și ghidul sunt doar un simplu document care arată distanțele și denumirile destinațiilor. La categoria patru roți, un copilot însoțește șoferul și acționează ca un navigator, folosindu-și experiența pentru a realiza cel mai bun traseu. Navigatorul și șoferul trebuie să aibă o relație excelentă de comunicare cu un nivel ridicat de încredere.

Provocarea Raliului Dakar

TLC concurează cu Land Cruiser în categoria producătorilor de mai bine de 25 de ani de la primul său raliu din 1995. Categoria impune ca vehiculele să fie cât mai aproape posibil de modelele reale de producție, astfel încât echipamentele suplimentare permise sunt limitate la domenii precum siguranța și articolele conexe. Scopul este de a finaliza cu succes Raliul Dakar fără a rupe mașina în condiții extreme. Din acest motiv, se pune mare accent pe performanța vehiculelor standard.

TLC își propune să contribuie la producția de mașini din ce în ce mai bune prin utilizarea Land Cruiser în cele mai extreme medii și condiții. Echipa caută, de asemenea, sfaturi despre ceea ce poate fi îmbunătățit la mașinile viitorului și va continua să depună eforturi pentru a câștiga categoria de producție de serie.

Toyota Auto Body este un membru al echipei

Toyota Auto Body selectează managerii de echipă, șoferii și navigatorii dintre personalul său și îi numește ca parte a echipei. Personalul ales va câștiga experiență în timpul testelor de dezvoltare din țară și din străinătate și va fi testat și la Raliul Dakar 2022. Cu aceste inițiative, angajații înșiși primesc instruire și dezvoltare pe șantierul propriu-zis, aducându-i mai aproape de propria lor dezvoltare.

TOYOTA LAND CRUISER 200

TLC este implicat în categoria de producție în care sunt necesare anumite echipamente. Deși sunt folosite vehicule produse în masă, vehiculelor au fost adăugate cuști de răsturnare, centuri de siguranță cu 6 puncte, rezervoare de combustibil de mare capacitate, stingătoare de incendiu și multe altele pentru siguranță și manevrabilitate. Înlocuirea pieselor majore, cum ar fi transmisiile și diferențialele, nu este permisă în timpul raliului.

Se poate spune că modificările exterioare ale Land Cruiser 200 îl fac cea mai bună mașină de raliu. Este conceput pentru a face față acestui eveniment obositor care are aproximativ 10.000 km prin teren muntos și deșerturi.

Vehiculele Toyota sunt echipate cu anvelope Toyo Tires Open Country M/T pentru cea mai bună performanță posibilă.

Rezultatele pilotului, Akira Miura, pot fi vizualizate la următorul link:

https://www.dakar.com/en/competitor/242

SPECIFICAȚII

Cod model de bază: VDJ200

Cod motor: 1VD-FTV

Cilindrea totala: 4461cc

Lungime / lățime / înălțime: 4.950 mm / 1.970 mm / 1.910 mm

Putere maximă: ≥ 300 CP

Cuplu maxim: ≥ 800 Nm

Direcție: cremalieră și pinion

Suspensie față: arcuri elicoidale independente cu balansare dublă (BOS)

Suspensie spate: braț oscilant al remorcii cu arc elicoidal (Chuhatsu)

Amortizoare: cu rezervor de gaz cu două conducte (BOS)

Frâne: disc cu aerisire față/disc spate

Cutie de viteze: automată cu 6 trepte (6 Super ECT)

Dimensiune anvelope: 285 / 70R17 ( Toyo Tires OPEN COUNTRY M / TR )

Roți: magneziu forjat, 17 inchi x 7,5 J (ENKEI)

Transmisie: tracțiune pe patru roți (4WD)