De ce este interzisă repararea pereților laterali ale anvelopelor?
Observați I deteriorare a peretelui lateral al anvelopei după contactul cu o bordură sau o groapă? Sună tentant să reparați peretele lateral în loc de o înlocuire costisitoare a anvelopelor, dar producătorii și experții avertizează împotriva ei. Aflați de ce este interzisă repararea unui perete lateral perforat sau deteriorat!

Pot fi prevenite ”rănirile” laterale?
Deși conducerea atentă poate reduce riscul de deteriorare a pereților laterali ai anvelopelor, chiar și cel mai precaut șofer poate lovi un umăr cu forță sau poate intra într-o groapă. Astfel, din păcate, deteriorarea peretelui lateral nu poate fi evitată în toate cazurile.
Care sunt cele mai frecvente leziuni ale pereților laterali?
Înainte de a prezenta de ce este interzisă repararea pereților laterali conform producătorilor și experților, merită menționat cele mai frecvente tipuri de daune. Următorul este un rezumat al celor mai frecvente probleme tehnice și cauzele acestora.
Străpungerea cu obiecte străine ale peretelui lateral
Obiectele străine ascuțite, cum ar fi cioburile de sticlă, cuie, șuruburi sau chiar bucăți ascuțite de piatră, pot străpunge banda de rulare dar și – mai rar – inclusiv peretele laterală al anvelopei. În acest caz, problema nu poate fi tratată cu reparație și este cu siguranță necesară înlocuirea anvelopei deteriorate.
Un semn comun al problemei este că presiunea în anvelope începe să scadă, uneori chiar și TPMS (Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope) dă un semnal. În acest caz, merită să verificați cu atenție anvelopele, adesea un obiect strain care a găurit anvelopa poate fi observată cu ochiul liber. Este important să nu scoateți obiectul străin din anvelopă, deoarece joacă un rol de etanșare.
Rupturi de material din peretele lateral
Impacturile puternice pot provoca desprinderi, decapări de material din peretele lateral, chiar până la nivelul la care fibrele structurale devin vizibile. În acest moment, este destul de sigur că a sosit momentul să schimbăm anvelopele. Ce poate provoca o ruptură? Iată câteva motive comune:
- În condiții off-road sau pe drumurile de acces utilizate de utilaje, anvelopele auto pot cădea în capcanele șanțurilor, șleaurilor cu margini ascuțite.
- În acest caz, poate rezulta o forță mare pe peretele lateral, ceea ce poate duce decapări de material.
- În timpul conducerii pe timp de iarnă, gropile acoperite de gheață se poate prăbuși sub greutatea vehicului, caz în care pot apărea daune și în peretele lateral al anvelopei.
Alte daune grave ale pereților laterali
O serie de alte daune structurale grave pot necesita achiziționarea de anvelope noi. De exemplu, cel care apare pe peretele lateral:
- crăpătură,
- deformare.
Aceste leziuni comune pot apărea după contactul cu borduri, gropi. Este important să contactați imediat un atelier de vulcanizare în caz de deteriorare a anvelopelor pentru a asigura o conducere sigură. Leziunile mici netratate pot evolua rapid în mai rău, nu merită riscul.

De aceea este interzisă repararea pereților laterali
După o ruptură a peretelui lateral, este necesară înlocuirea anvelopelor. Repararea pereților laterali a anvelopelor poate părea o soluție favorabilă, deoarece promite economii semnificative de bani și timp în comparație cu achiziționarea unor anvelope noi. Din păcate însă, nu este o soluție sigură, deoarece integritatea structurii carcasei este deteriorată ca urmare a crăpăturilor, ruperii sau a altor deteriorări ale peretelui lateral, care nu pot fi reparate perfect nici măcar prin vulcanizare.
Nu este o coincidență faptul că toți cei mai mari producători de anvelope auto interzic repararea pereților laterali ai anvelopelor, deoarece nu pot garanta că anvelopa poate fi utilizată în siguranță după reparație. Iată câteva exemple de specificații ale producătorului!
Pirelli:
”Unul dintre factorii importanți stabiliți de standardul britanic BSAU159 este locația puncției. Specificațiile tehnice recomandă repararea numai perforațiilor din zona T a anvelopei, care este partea centrală a benzii de rulare. În timp ce dacă puncția este prea aproape de peretele lateral al anvelopei, aceasta nu trebuie reparată. Zona T este o zonă cuprinsă între 60-70% din lățimea nominală a anvelopei. Prin urmare, această zonă este diferită pentru fiecare model de anvelopă, deoarece depinde de dimensiunea totală. În plus, perforațiile reparabile pot avea un diametru de până la 6 mm într-o zonă T, care poate fi determinată de un specialist după o inspecție amănunțită a anvelopei deteriorate. În consecință, perforațiile din anvelopă pot fi reparate numai dacă puncția este departe de pereții laterali, către linia mediană a anvelopei. Gaura trebuie să fie, de asemenea, mică pentru ca reparația să fie eficientă și sigură, asigurând un rezultat final de înaltă calitate.”
Michelin:
”Dacă banda de rulare a anvelopei (partea în contact cu suprafața solului) este perforată (de exemplu, din cauza unui cui), reparația este posibilă. Gaura este umplută și poate fi condusă din nou cu aceeași putere după ce anvelopa a fost reasamblată. Cu toate acestea, acest lucru este diferit pentru peretele lateral al anvelopei. Dacă peretele lateral este perforat sau tăiat, este imposibil să reparați anvelopa și să-i recâștigați proprietățile de deformare pentru performanțe optime. Prin urmare, în acest caz, anvelopa trebuie înlocuită.”
După deteriorare, anvelopa poate fi perforată din nou cu ușurință în cazul unei sarcini mai mari sau a unor noi forțe externe, ceea ce reduce semnificativ siguranța rutieră. Repararea pereților laterali nu oferă o soluție fiabilă, sigură și pe termen lung. Astfel, atelierele profesionale nu efectuează repararea peretelui lateral al anvelopei în niciun caz după specificațiile producătorului!
Ce să faci în loc de repararea pereților laterali din cauciuc?
Deoarece repararea pereților laterali nu este o soluție, vă recomandăm să achiziționați o anvelopă nouă. Pentru a face acest lucru, utilizați modulul de căutare de pe site-ul nostru.
- Accesați pagina principală!
- Dacă cunoașteți dimensiunile anvelopei (lățime, raport profil, diametru), vă rugăm să le introduceți! Dacă preferați să căutați după tip, alegeți opțiunea „Anvelope după tip vehicul”!
- După introducerea datelor necesare, puteți seta criterii de filtrare suplimentare, inclusiv marca sau indicele de sarcină și greutate.
- Apoi puteți alege cauciucul potrivit pentru nevoile dvs!
Fie că sunteți în căutarea unor profesioniști de încredere pentru a vă evalua starea anvelopei sau doriți să cumpărați o anvelopă nouă, Anvelonet.ro vă stă la dispoziție.
Alegeți din gama noastră de anvelope de vară.