aprilie 26, 2024
Anvelope De iarnaAnvelope iarna / vara / toate sezoaneleTeste cauciucuriUncategorized

Test ADAC anvelope de iarnă 2022

Anul acesta, testul ADAC la anvelopele de iarnă 2022 a comparat anvelopele de iarnă 185/65 R15 T și 215/60 R16 H . Tracțiunea adecvată pe zăpadă, gheață și drumuri umede este vitală în sezonul rece, care este asigurată de anvelopele de iarnă pe șosea. Dar care este cea mai potrivită anvelopă de iarnă pentru anul acesta?

Test ADAC anvelope de iarnă 2022 pentru mașini mici – 185/65 R15 88 T

Rezumat scurt:

  • Continental , Goodyear , Semperit și Michelin au terminat în frunte
  • Mijlocul clasamentului a produs rezultate variate, cu diverse defecte și avantaje
  • Două anvelope sunt slabe pe drumul umed

Dimensiunea testată 185/65 R15 88 T (până la 190 km/h) este utilizată pe scară largă în mașinile mici, de la Audi A1 la Opel Corsa. La testul anvelopelor de iarnă din 2022, 16 modele din această dimensiune au fost testate pe vehiculul de testare VW Polo. Rezultatele generale sunt destul de amestecate.

Test ADAC anvelope de iarnă 2022
  • Test ADAC anvelope de iarnă 2022 – Rezultate bune:

Patru anvelope au primit un rating bun, gama medie a continuat să funcționeze satisfăcător cu șapte anvelope. Aici, merită să te uiți la detalii, deoarece în funcție de profilul individual de condus, se poate recomanda un candidat la test satisfăcător (și de obicei mai ieftin).

În același timp, merită să aruncăm o privire mai atentă asupra punctelor slabe mai semnificative ale celor trei anvelope care au fost evaluate doar „adecvate”. Cu toate acestea, un rezultat deranjant este că, în cazul Imperial Snowdragon HP și Wanli SW611, există două modele care prezintă slăbiciuni atât de grave pe traseele umede încât performanța lor a fost clasificată drept slabă.

  • Test anvelope de iarnă ADAC 2022 185/65 R15 88 T – prezentare generală
Producător/ModelJudecata ADAC
Continental Winter Contact TS 8702.2
Goodyear UltraGrip 9+2.2
Grip de viteză îngustă 52.2
Michelin Alpine 62.3
BF Goodrich G Force Winter 22.7
Vredestein Wintrac2.7
Bridgestone Blizzak LM0053
Maxxis Premitra Snow WP63
Firestone Winterhawk 43.2
Nexen Winguard Snow G33.3
AVON WT7 Zăpadă3.5
Dunlop Winter Response 23.6
Fulda Crystal Montero 33.7
Barum Polaris 53.9
Imperial Snowdragon HP5.3
foarte bine (0,6 – 1,5)
bine (1,6 – 2,5)
satisfăcător (2,6 – 3,5)
suficient (3,6 – 4,5)
inadecvat (4,6 – 5, 5)
  • Foarte echilibrat: cvartetul de top

Vă putem recomanda fără rezerve Continental WinterContact TS 870, Goodyear Ultragrip 9+, Semperit Speed-Grip 5 și Michelin Alpin 6. Toate patru au obținut rezultate bune la toate criteriile principale, astfel încât au oferit o performanță foarte echilibrată. Merită să aruncați o privire asupra evaluărilor detaliate, deoarece stabilesc priorități ușor diferite.

Continental TS 870 este totul despre echilibru anul acesta. Producătorul din Hanovra a ținut la distanță punctele slabe ale predecesorului său TS 860. Goodyear a ridicat ștacheta pe drumurile ude dificile. Semperi a obținut cea mai bună clasificare pe zăpadă, iar Michelin a obținut clar rezultate excelente în ceea ce privește uzura anvelopelor. Toate cele patru modele sunt alegeri bune.

  • Satisfăcător: mijlocul clasamentului

Testul prezintă 7 anvelope care pot fi recomandate cu ușoare limitări. Cu acestea, punctele forte și (ușoare) slabe ale anvelopelor trebuie luate în considerare și evaluate în funcție de profilul personal de condus și de condițiile de utilizare.

Așadar, dacă, de exemplu, poți accepta ușoare imperfecțiuni pe drumuri uscate și umede, dar în același timp să apreciezi performanțe bune la zăpadă, BFGoodrich G-Force Winter 2 este o alegere bună. Vredestein Wintrac va fi de interes pentru cei care nu fac excursii lungi în peisaje extrem de înzăpezite. Iar dacă conduceți doar câțiva kilometri pe an, Bridgestone Blizzak LM005 și Maxxis Premitra Snow WP6 sunt, de asemenea, alegeri bune.

Dacă conduceți cu greu pe autostradă, Firestone Winterhawk 4 este o alegere bună, dar dacă manevrarea în condiții extreme pe zăpadă nu este o considerație specială, atunci puteți fi un utilizator mulțumit al lui Nexen Winguard Snow G3.

  • Trei modele cu performante adecvate

Trei anvelope au fost evaluate ca fiind suficiente în categoria de manevrabilitate uscată: Dunlop Winter Response 2, care a avut o performanță semnificativ mai bună în condiții uscate anul trecut în dimensiunea 195/65 R15, Fulda Kristall Montero 3 și Barum Polaris. De ce? Anvelopele și vehiculul de testare nu rulează „clar” pe suprafețe uscate de drum la viteze de autostradă. Aceasta înseamnă că șoferul nu are un sentiment deosebit de bun de confort la volan în ceea ce privește manevrabilitatea. Anvelopa nu rulează drept, unghiul de virare necesar curbei este greu de estimat de către șofer, anvelopa nu răspunde armonios la comenzile de direcție – iar corecțiile de direcție sunt inevitabile deoarece mașina nu folosește unghiul de virare planificat de șofer .

Deși acest comportament nu este critic, este cu siguranță inconfortabil și obositor pe călătoriile mai lungi pe autostradă. Totuși, mai critic, vehiculul de testare tinde să supravireze foarte devreme – când anvelopele ating limita din cauza unei manevre evazive – și, mai ales, nu sunt ușor de controlat de șoferii neexperimentați.

  • Pe drumuri ude: Două modele sunt insuficiente

Inginerii ADAC nu recomandă cumpărarea a două modele – prin urmare verdictul ADAC asupra Imperial Snowdragon HP și Wanli SW611 este logic: nu este potrivit! Cele două modele de fabricație chinezească s-au comportat extrem de slab pe drumuri ude.

Test ADAC anvelope de iarnă 2022 pentru SUV – 215/60 R16 H

În testele anvelopelor pentru SUV, Continental, Dunlop, Goodyear și Michelin sunt în frunte.

Anvelopele s-au comportat în general bine pe zăpadă și gheață, dar problemele erau frecvente pe drumurile umede și uscate.

Chiar dacă varietatea și dimensiunea anvelopelor vehiculelor noi este în continuă creștere: dimensiunea de test 215/60 R16 de anul acesta este una dintre cele mai vândute anvelope de iarnă în clasa de viteză H de până la 210 km/h. Se potrivește multor SUV-uri de gamă medie inferioară, de la Audi Q3 la VW T-Roc. Mașina de testare a fost o Skoda Karoq.

Practic, se poate trage o concluzie în mare măsură pozitivă, deoarece doar unul dintre cele 17 modele de anvelope a fost testat cu rezultate satisfăcătoare și, prin urmare, poate fi recomandat doar condiționat – patru modele de anvelope au primit evaluări „bune” și douăsprezece „satisfăcător”.

  • Aspect important: Profilul personal de conducere

Aici merită să ne uităm la detalii, deoarece în funcție de profilul individual de condus și de condițiile personale de funcționare, se poate recomanda un candidat la test satisfăcător (și de obicei mai ieftin). Pe zăpadă, doar cinci anvelope au ratat calificativul bun. Pe gheață și în ceea ce privește consumul de combustibil, aproape toți candidații la test au obținut rezultate bune.

  • ADAC 2022 anvelope de iarnă 215/60 R16 H – prezentare generală
Producător/ModelJudecata ADAC
Continental WinterContact TS8702.1
Sporturi de iarnă Dunlop 52.1
Goodyear UltraGrip Performance +2.3
Michelin Alpin 62.3
Yokohama BlueEarth*Winter V9062.6
Bridgestone Blizzak LM0052.7
Kleber Krisalp HP32.9
GT Radial Winterpro23
Sava eskimo hp23
Vredestein Wintrac3
ESA+TECAR SUPERGRIP PRO3.1
Înlocuire Nokian Tires WR3.2
UNIROYAL WinterExpert3.3
Matador MP93 Nordicca3.4
foarte bine (0,6 – 1,5)
bine (1,6 – 2,5)
satisfăcător (2,6 – 3,5)
suficient (3,6 – 4,5)
inadecvat (4,6 – 5, 5)
  • Top patru – o luptă echilibrată

La această dimensiune, patru anvelope de iarnă au primit calificativul „bune” râvnit de ADAC: modelele Continental WinterContact TS 870, Dunlop Wintersport 5, Goodyear Ultragrip Performance+ și modelele Michelin Alpin 6. Toate criteriile principale sunt prezente într-un mod echilibrat. Și totuși au stabilit priorități ușor diferite în diferite subiecte.

În timp ce modelele Continental și Dunlop își au atuurile pe drumurile umede, înzăpezite și înghețate, performanța lor este puțin mai slabă pe uscat. Goodyear bate recordul de zăpadă în timpul testului. În timp ce Michelin ratează valoarea maximă obișnuită pentru uzură, obține puncte pe drumurile uscate și pe gheață.

  • Alternative în mijlocul terenului larg

În grupul de anvelope care pot fi recomandate cu rezerve, modelele testate prezintă o (uşoară) slăbiciune la cel puţin un criteriu principal. Aici, este important să-ți cunoști profilul de condus și propriile nevoi atunci când alegi, pentru că atunci poți găsi o anvelopă potrivită și de obicei mai ieftină și în acest domeniu.

De exemplu, Yokohama BluEarth*Winter V906 arată o oarecare îmbunătățire a drumurilor umede și înzăpezite, Bridgestone Blizzak LM005 are loc de îmbunătățire pe drumurile înzăpezite, iar Kleber Krisalp HP3 are încă deficiențe pe drumurile uscate și umede.

GT Radial Winterpro 2 a avut performanțe slabe pe drumurile uscate, umede și acoperite cu zăpadă, în timp ce Sava Eskimo HP2 a prezentat slăbiciuni pe drumurile ude. Există loc de îmbunătățire la Vredestein Wintrac pe uscat, testerii ADAC au observat și neajunsuri în cazul Esa+Tecar Supergrip Pro pe suprafața carosabilului ud.

Toyo Observe S944 are performanțe mai puțin bune pe drumuri ude și zăpadă. Falken Eurowinter nu a avut performanțe deosebit de convingătoare pe uscat, dar a reușit să țină pasul cu concurenții săi pe un drum umed și înzăpezit.