decembrie 3, 2024
AnvelopeAnvelope De varaTestTeste cauciucuri

Test anvelope de vara 2021 ADAC- ÖAMTC

Cele 3 locuri de top: Falken, Continental si Kumho

In acest test au fost testate 32 de modele in doua dimensiuni

In 2021 partenerii de club ai ADAC au testate 32 de modele de anvelope in doua dimensiuni (205/55 R16 91V és 225/50 R17 98Y) la proprietatile de siguranta si de condus, si din punct de vedere al confortului, zgomotului si al economicitatii. Friedrich Eppel, expertul in anvelope la ADAC a concis, ca „Si in acest an s-a adeverit, ca categoria „foarte recomandat” nu este compusa doar din modelele cele mai scumpe”.

Diferente destul de mari sunt la dimensiunea 205/55R16 in cea ce priveste uzura. La 15 modele testate din 205/55 R16 91V, care sunt des intalnite pe modele compacte si mediu, trei modele au primit calificativul de „foarte recomandat” in ordinea generala, unsprezece au primit „recomandat” si una „recomandat cu retineri”. In general testul s-a incheiat cu rezultate pozitive.

Continental Premium Contact 6, Semperit Speed-Life 3 siBridgestone Turanza T005 au primit calificativul de „foarte recomandat”. In aceasta marime se prezinta diferente foarte mari la uzura anvelopelor, cea ce este criteriu important pe langa cele de folosinta uzuala de zi cu zi.

Pe locul cinci a terminat anvelopa de la Kumho, care a fost fruntasa la economicitate, pe langa faptul ca este o anvelopa cu pret atractiv.

Din pacate modelul HS51 nu mai este fabricat, deci modelul mai nou ES31 este disponibil.

225/50 R17-es kategória

Dimensiunea 225/50 R17

La dimensiunea 225/50 R17 (este pe multe modele de masini la categoria medie) din 17 modele testate Falken Azenis FK510, Continental Premium Contact 6, Kumho Ecsta PS71 si Bridgestone Turanza T005 au atins calificativul de „foarte recomandat”. Cu modelul Kumho PS71 se pot intalni noii proprietari ai Skodelor Octavia. Alte 12 anvelope au fost clasificate ca si „recomandate” in frunte cu Michelin Primacy 4 care la aderenta pe suprafata uscata si la uzura a stabilit noi recorduri, dar pe suprafata umeda a prezentat unele slabiciuni. La franarea de la 80 km/h pe suprafata umeda este o imprastiere mare la rezultate. Cel mai slab a fost Firestone Roadhawk cu 41,2 m, iar cel mai bun a fost Semperit Speed-Life 3 cu 32,7 m-rel.

Mikor van a megfelelő idő a nyári gumikra váltani?

Cand este timpul la trecerea la anvelope de vara?

Expertul in anvelope Friedrich Eppel clarifica un mit: „ Nu este o temperatura fixa, pentru multi cea de 7 grade cand trebuiesc schimbate anvelopele. Comportamentul anvelopelor mai este influentata si de rugozitatea suprafetei de rulare a drumurilor.” Pe suprafete dure si uscate anvelopele de vara prezinta aderenta mai buna decat cele de iarna, chiar si la temperaturi mai mici, dar pe suprafetele alunecoase anvelopele de iarna sunt in avantaj, chiar si la temperaturi mai ridicate. „Dar pe canicula anvelopele de iarna mai moi se incing, de aceea anvelopele de vara mai tari sunt mai sigure” – explica Eppel.

Indicatia expertului de la ADAC: „ Anvelopele dupa ce sunt schimbate sunt lasate la proprietar. Pentru siguranta condusului si longevitatea anvelopelor este important sa fie verificate cu regularitate presiunea lor, si daca sunt supuse la solicitari mai mari sa se ajusteze presiunile in conformitate cu indicatiile producatorului autovechiculului.”