Testarea anvelopelor de iarnă AutoBild 2022
Anvelopa de iarnă trebuie să fie potrivită pe drumuri uscate, umede și înzăpezite, dar cine a are cea mai bună anvelopă performantă în dimensiunea 215/55R 17 anul acesta ? Anvelopa Kumho WinterCraft WP52 a obținut calificativul „Ecomeister”, adică cea mai economică anvelopă.
Testarea anvelopelor de iarnă AutoBild 2022
În cadrul testului de anvelope de iarnă AutoBild din 2022, s-a depus mult efort și pentru a testa toate anvelopele de iarnă actuale la dimensiunea 215/55 R17 94/98V și pentru a selecta cea mai bună anvelopă pentru sezonul rece. De obicei, revista are 50 de candidați care concurează între ei vara și iarna în acest gen de mare concurs de comparare a produselor. Dintre aceștia, 20 ajung de obicei în finală, care au cea mai mică distanță de oprire. Același lucru este și în cazul actualului test de anvelope de iarnă AutoBild, cu diferența că aceste anvelope de top, au fost cernute de această dată dintr-un total de 56 de candidați. Pe de altă parte, 36 de produse nu au ajuns în runda finală, 26 au eșuat la prima inspecție de siguranță, iar alte 10 au primit un rating de „performanță mediocră” la frânare. Oricum, în cele din urmă, aproape două treimi dintre concurenți nici nu s-au apropiat de câștigător. Dar de fapt, cine era lângă câștigător?
AutoBild – Câștigători de teste și evaluări excelente
Michelin Alpin6 și Pirelli Cinturato Winter2 împart victoria testului, mai ales că primul a primit foarte multe critici negative pentru prețul ridicat, iar cel din urmă pentru nivelul mediu de confort. În general, totuși, se poate spune că au un simț excelent al modului de a performa într-un mod echilibrat pe diferitele secțiuni de testare. Trio-ul Goodyear UltraGrip Performance+, Dunlop Winter Sport 5 și Cooper Discoverer Winter, care urmăresc îndeaproape cel mai bun duo, au reușit să ofere acest standard. Punctele slabe ale acestora sunt, de asemenea, doar o ușoară scădere a confortului (Goodyear, Cooper) sau „nivelul crescut al prețurilor” menționat în protocolul de testare (Dunlop). În orice caz, toate cele cinci modele au obținut calificativul general „excelent” datorită performanței de care au dat dovadă. Acest lucru îi diferențiază de cele zece profiluri din spatele lor,
Punct de vedere | Pe un drum înzăpezit | Pe un drum umed | Manipulare uscată | Nivelul prețului | Cu totul | Evaluare | |
Procentaj | 30% | 30% | 20% | 20% | |||
1 | Michelin Alpin 6 (94 V) | 2+ | 2+ | 2 | 2+ | 1.2 | excelent |
2 | Pirelli Cinturato Winter 2 (98 V) | 2+ | 2+ | 2 | 2+ | 1.2 | excelent |
3 | Goodyear UltraGrip Performance+ (98 V) | 1- | 2 | 2 | 2 | 1.3 | excelent |
4 | Dunlop Winter Sport 5 (98 V) | 2+ | 2 | 2- | 2 | 1.4 | excelent |
5 | Cooper Discoverer Winter (98 V) | 2+ | 22- | 22- | 2- | 1.5 | excelent |
6 | Bridgestone Blizzak LM005 (98 V) | 2 | 1- | 2+ | 3+ | 2.1 | bun |
7 | Hankook Winter i*cept RS 3 (98 V) | 2 | 2+ | 2 | 3+ | 2.2 | bun |
8 | Continental WinterContact TS 870P (98 V) | 1- | 2+ | 2+ | 3 | 2.3 | bun |
9 | BF Goodrich G-Force Winter2 (98 V) | 1- | 2- | 2 | 2- | 2.4 | bun |
10 | Semperit Speed-Grip 5 (98 V) | 2+ | 2 | 2- | 2 | 2.4 | bun |
11 | Kleber Krisalp HP3 (98 V) | 1- | 2- | 2- | 2- | 2.5 | bun |
12 | Vredestein Wintrac Pro (98 V) | 2+ | 2- | 2 | 3+ | 2.6 | bun |
13 | Falken Eurowinter HS01 (98 V) | 2 | 2- | 2- | 2 | 2.7 | bun |
14 | Nexen Winguard Sport 2 (98 V) | 2 | 2- | 2 | 3+ | 2.8 | bun |
15 | Maxxis Primmetra Snow WP6 (98 V) | 2 | 2 | 2- | 3 | 2.9 | bun |
16 | Firestone Winterhawk 4 (98V) | 2+ | 2 | 3+ | 2+ | 3.3 | adecvat |
17 | Kumho Wintercraft WP52 (98 V) | 2- | 3+ | 2 | 1- | 3.5 | adecvat |
18 | Nokian WR Snowproof P (98 V) | 2- | 3+ | 2 | 2 | 3.7 | adecvat |
19 | Fulda Kristall Control HP 2 (98 V) | 2 | 3+ | 3+ | 2+ | 3.8 | adecvat |
19 | Uniroyal Winter Expert (98 V) | 1- | 3+ | 3 | 2- | 3.9 | adecvat |
AutoBild – nu cu mult în urmă față de învingători, ratingului „bun”.
Bridgestone Blizzak LM005 conduce grupul de anvelope de iarnă care au primit calificativul „bun”, care au avut rezultate mai bune în ceea ce privește kilometrajul și nivelul de zgomot mai presus de toate. În ceea ce privește kilometrajul, Hankook Winter I*Cept RS³ și WinterContact TS 870 P continental din spatele lui prezintă, de asemenea, mult potențial. Aceste tipuri au primit, de asemenea, destul de puține critici din cauza nivelului de confort și a prețului. Locul al nouălea este împărțit de g-Force Winter 2 de la BFGoodrich și Speed-Grip 5 de al doilea brand al Continental, Semperit. O caracteristică comună în clasa mediu este distanța de frânare extinsă atât pe drumurile ude, cât și pe cele uscate, prețul ridicat și aderența moderată pe teren umed. Kleber Krisalp HP3 și Vredestein Wintrac Pro oferă, de asemenea, distanțe de frânare mai mari pe drumuri ude. În cazul lui Kleber se poate observa și un tratament umed și uscat subcontrolat. Modelul lui Vredestein încă concurează cu kilometraj moderat și economie.
Atât anvelopele Falken Eurowinter HS01, Nexen Winguard Sport 2 și Maxxis Premitra Snow WP6″ au primit critici pentru rezistența la rulare. În plus, a existat o reținere laterală moderată pe pante înzăpezite și umede (Falken), un comportament subvirare pe zăpadă (Nexen) și o frânare ușor extinsă pe umed și uscat (Maxxis). Astfel, aceste 3 anvelope sunt pe locul 13-15. loc, așa că au meritat perfect calificativul „bun”.
Autobild – Rezultate adecvate
Proprietăți satisfăcătoare pe uscat, distanțe mai lungi de frânare pe umed și uscat, confort moderat de condus – acestea sunt calitățile pe care Firestone Winterhawk 4 le-a aliniat, combinate cu un confort moderat de condus. Aderența limitată în condiții umede, împreună cu manevrabilitate subvirată pe teren umed și performanța scăzută la acvaplanare au împiedicat Kumho WinterCraft WP52 să termine mai sus de 17, în ciuda rezultatelor sale altfel decente. În același timp, anvelopa producătorului a obținut cel mai ecologic rating „Ecomeister”, deoarece are cel mai mare kilometraj dintre toți participanții la test și, prin urmare, un grad ridicat de economie. A existat o egalitate pentru locul 19, așa că nu există locul 20 la actualul test de anvelope de iarnă AutoBild 2022.