decembrie 5, 2025
Bază de cunoștințeService

Ce este o roată de rezervă temporară/slim și când ar trebui să o folosești?

O roată de rezervă slim este o alternativă care economisește spațiu în comparație cu o roată de rezervă cu drepturi depline. O soluție sigură în caz de pană pentru a ajunge la atelier. În articolul nostru, am rezumat cele mai importante informații și vă arătăm din ce alte opțiuni puteți alege pentru a înlocui temporar o anvelopă perforată!

​Ce este o roată de rezervă slim?

Pentru majoritatea șoferilor, mai devreme sau mai târziu vine un moment în care trebuie pusă următoarea întrebare: Am o pană, ce ar trebui să fac? O soluție evidentă poate fi să apelați la un serviciu mobil de reparații de anvelope. Cu toate acestea, în absența unor servicii speciale de asigurare sau asistență, care sunt adesea incluse gratuit pentru mașinile noi, costul acestora poate fi foarte mare. Dacă aveți cunoștințele tehnice necesare și locația este sigură, puteți efectua singur înlocuirea. Producătorii de autovehicule echipează uneori autovehiculele cu roți de rezervă slim pentru a economisi spațiu și greutate.

Roată de rezervă slim: O roată de rezervă temporară este o anvelopă specială pe care o puteți folosi temporar în caz de pană până când ajungeți la service. Are gabarit mai mic decât o roata normală, oferind mai mult spațiu de depozitare în portbagaj.​

​Informații importante despre roțile de rezervă slim

Pentru a putea utiliza roata de rezervă temporară în siguranță și în conformitate cu reglementările, este important să respectați următoarele reguli, dacă este necesar.

​1. Limita maximă de viteză este de 80 km/h

Datorită proprietăților sale tehnice diferite, roata de rezervă slim poate oferi mai puțină putere și stabilitate la condus decât o roată de rezervă normală. Astfel, este important să evitați un stil de conducere dinamic și viteze mari de conducere. Când utilizați roți de rezervă temporare, viteza maximă permisă este de 80 km/h, dar este recomandat să conduceți cu o viteză și mai mică pe drumuri alunecoase.

​2. Potrivit pentru o distanță maximă de 100 de kilometri

Roata de rezervă slim este concepută pentru a putea transporta în siguranță autoturismul la cel mai apropiat atelier. Distanța maximă recomandată de producători este de obicei de 100 de kilometri. Este important să nu depășiți limita în niciun caz, deoarece acest lucru crește riscul de pană și crește distanța de frânare.

​3. Nu este recomandat pentru utilizare pe roți motoare

O altă restricție este că nu este recomandat să-l instalați pe roți motoare, deoarece poate avea o dimensiune diferită de alte anvelope. Dacă roata motoare este deteriorată și nu are o roată de rezervă, apelați un serviciu de depanare sau un service mobil de anvelope sau mutați o roată completă de pe o punte nemotoare și montați roata de rezervă în locul acestuia.

​4. Este doar o soluție temporară

Roata de rezervă temporară este alegerea perfectă pentru a vă ghida în siguranță la un atelier de vulcanizare din apropiere în caz de pană, dar nu poate fi folosită pe termen lung. În timp ce caracteristicile tehnice ale roții de rezervă (de exemplu, dimensiunea, designul, banda de rulare) sunt de obicei aceleași cu cele ale anvelopelor montate, acestea pot fi diferite în cazul roților slim. Este recomandat să utilizați roțile de rezervă temporare numai în caz de pană dacă:

  • ​Aveți cunoștințele tehnice necesare înlocuirii,
  • Atelierul la care doriți să ajungeți este situat la o distanță de maxim 100 de kilometri,
  • Anvelopa perforată este pe o roată nemotoare.

Ce alternative sunt disponibile dacă roata de rezervă slim nu este disponibilă?

Dacă nu dispuneți de o roată de rezervă slim, există mai multe alte opțiuni din care să alegeți pentru a rezolva situația. Iată cele mai populare alegeri.

​Roată de rezervă

Dimensiunea, modelul benzii de rulare și alte caracteristici tehnice ale roții de rezervă sunt de obicei aceleași cu anvelopele montate pe mașină. Avantajul său este că este pe deplin capabil să înlocuiască o anvelopă defectă, astfel încât poate fi folosit chiar și pe termen lung. Un alt argument în favoarea unei roți de rezervă este că are același aspect ca și alte anvelope, deci nu pierde aspectul estetic al mașinii. Cu toate acestea, dezavantajul este că aveți nevoie de mult mai mult spațiu pentru a-l depozita, iar atunci când înlocuiți anvelopele, trebuie să achiziționați 5 anvelope în loc de 4.

​Kit de reparare a perforațiilor

Cu ajutorul kitului de reparare a perforației (spumă de perforare), defectele minore pot fi reparate cu ușurință. Instrumentul ușor și rapid de utilizat nu înlocuiește schimbarea anvelopelor, dar oferă o soluție alternativă excelentă în caz de pană. Este important de reținut următoarele:

  • ​După utilizarea unui kit de reparare a perforațiilor, foarte probabil va fi nevoie să înlocuiți senzorii TPMS.
  • Maxim 200 de kilometri pot fi parcurși după utilizarea kitului de reparare a perforațiilor.
  • Nu este potrivit pentru perforații de diametru mare sau rupturi.

Cauciuc run-flat

Pentru anumite autoturisme, se pot achizițona anvelope run-flat, care sunt anvelope speciale cu pereți laterali întăriți. Avantajul este că poate continua să funcționeze chiar și în cazul unei scăderi mari de presiune sau chiar al unei puncții. Desigur, în conformitate cu specificațiile producătorului, este necesar să schimbați anvelopele la scurt timp după detectarea puncției. Trebuie amintit că anvelopele run-flat care au pierdut presiunea trebuie rulate cu o viteză maximă de 80 km/h.​

Achiziționați anvelopele noi de pe site-ul nostru!

​Mașina ta a suferit o pană? Căutați anvelope noi? Atunci aruncă o privire la oferta noastră online și găsește setul de cauciuc potrivit.​

Alegeți din gama noastră de anvelope de vară.