aprilie 26, 2024
Bază de cunoștințe

Cauciuc rupt: cum poate fi recunoscut și cum poate fi reparat?

Anvelopele auto au un sistem de cadru realizat din fibre speciale. Acest lucru este pentru a asigura stabilitate și rezistență. Forțele externe și alte daune mecanice pot deteriora carcasa. O anvelopă ruptă (structură separată) este periculoasă și poate duce cu ușurință la o explozie. În articolul nostru, arătăm cum pot fi recunoscute deteriorarea anvelopelor!

Ce este o anvelopă cu carcasa ruptă?

O anvelopă trebuie să fie flexibilă și fermă în același timp pentru o conducere sigură și eficientă. Prin urmare, este format din două părți:

  • compus de cauciuc pentru aderență și elasticitate,
  • în timp ce conține un cadru din fibre de snur și „straturi de centură” pentru a asigura rezistența.

Anvelopele oferă performanțe excelente în condiții normale de drum, dar influențele mecanice externe pot deteriora structura anvelopei. Printre cele mai frecvente cauze ale ruperii anvelopelor se numără: lovirea de pe borduri și suprafețele neuniforme ale drumului. Este mai puțin obișnuit ca ruperea firului să fie cauzată de un obiect străin care a găurit peretele lateral sau banda de rulare a anvelopei. În acest caz, obiectul ascuțit care pătrunde în stratul exterior are un efect distructiv sporit asupra structurii anvelopei datorită mișcării de rotație a roții.

Simptomele unei anvelope rupte: cum să recunoașteți deteriorarea anvelopei!

Deoarece o anvelopă în pană poate duce cu ușurință la o explozie și la un accident, este important să detectați deteriorarea anvelopei cât mai curând posibil. Mai jos, am rezumat cele mai importante semne prin care un cauciuc rupt poate fi ușor de recunoscut.

Simptomele unui cauciuc rupt:

  • Perete lateral deformat, cocoșat
  • Zgomot neobișnuit la condus
  • Manevrare incertă
  • Ușoară rezonanță al direcției
  • Model anormal de uzură

În timp, ruperea fibrelor se poate răspândi, caz în care apar proeminențe mai mari pe peretele lateral. În cazul apariției semnelor precoce, merită să contactați un specialist pentru a evita o puncție riscantă.

Acesta este motivul pentru care o anvelopă ruptă este periculoasă

Anvelopele își pierd elasticitatea din cauza ruperii fibrelor. Acest lucru reduce capacitatea acestora de a absorbi sarcina care apare în timpul traficului. Odată cu o sarcină în creștere, fibrele de cord suplimentare pot fi deteriorate într-un timp scurt, ceea ce reduce și mai mult capacitatea de încărcare. Este obișnuit ca în această fază să apară proeminențe de tip „buclă” pe peretele lateral al anvelopei. Pe lângă aspectul nefavorabil, siguranța în trafic este redusă și din cauza deteriorării anvelopelor. Nu trebuie să conduceți cu cauciucuri inflexibile, rupte, deoarece mașina poate scăpa cu ușurință de sub control în timpul conducerii. De asemenea, scade rezistența la perforare a unei anvelope rupte, ceea ce crește riscul de accidente rutiere. Ruperea de fibre cu vulcanizare nu poate fi reparată, de aceea vă recomandăm să cumpărați o anvelopă nouă în orice caz.

În magazinul nostru online, poți găsi anvelopa care se potrivește nevoilor tale dintre zeci de anvelope! 

3 sfaturi pentru a preveni ruperea firului

Deși chiar și cu anvelope de calitate premium, se poate produce ruperea firului, respectarea sfaturilor de mai jos poate reduce semnificativ riscul de deteriorare a anvelopelor. Am adunat cele mai importante informații!

Cumpărați anvelope online rapid și convenabil!

1. Conduceți cu atenție

Gropi, borduri, defecte de drum — toate pot duce la ruperea fibrelor. Influențele mecanice care provoacă deteriorarea cablurilor anvelopelor pot fi evitate printr-o conducere atentă și grijulie. Pentru a preveni ruperea firelor din cauciuc:

  • Evitați să conduceți pe borduri înalte!
  • Dacă este posibil, evitați denivelările de pe suprafața drumului.
  • Conduceți la bordurile înalte cu precauție sporită!

2. Utilizarea anvelopelor ranforsate pe flanc care merg și pe pană

Anvelopa rezistentă la perforare, cu peretele lateral ranforsat , rămâne operațională chiar și în cazul unei pierderi mari de presiune a aerului și al unei perforații. Nu este nevoie să schimbați anvelopa imediat după ce anvelopa este deteriorată! De fapt, puteți conduce până la 80 de kilometri înainte de serviciu. Anvelopele cu o structură specială pot reduce riscul de rupere a firului. Sunt multe anvelope cu flancuri ranforsate disponibile in oferta noastra!

3. Inspecție tehnică frecventă, înlocuire a anvelopelor amortizate

În timpul inspecției tehnice frecvente se evaluează și starea anvelopelor. În timpul inspecției amănunțite se examinează și amortizarea cauciucului. Profesioniștii cu experiență pot observa cu ușurință ruperea fibrelor în stadiile incipiente, prevenind astfel răspândirea periculoasă în continuare a deteriorării anvelopelor. Deoarece deprecierea crescută poate crește riscul de spargere a anvelopei, înlocuirea la timp a anvelopelor este inevitabilă pentru o conducere în siguranță.

rezumat

Trei cerințe importante sunt impuse anvelopelor: flexibilitate, aderență și rezistență. Pentru a îndeplini toate criteriile, compusul de cauciuc elastic este completat cu un cadru din fibre de cablu stabile. Unele influențe externe, cum ar fi mersul pe o bancă sau conducerea într-o groapă, pot deteriora structura anvelopei. Deteriorarea mică începe să se răspândească în timp și reduce semnificativ capacitatea de încărcare a anvelopei. De-a lungul timpului, pe peretele lateral apar proeminențe mari și crește riscul de explozie a anvelopei. Din păcate, o anvelopă ruptă nu poate fi reparată, așa că este întotdeauna necesară înlocuirea anvelopei. Cu ajutorul gamei noastre largi de produse, prețurilor avantajoase și echipei noastre de experți, puteți găsi rapid noul set de anvelope!

Alegeți din gama noastră de anvelope de iarnă!