Înlocuirea lichidului de frână
Pentru a conduce în siguranță și în conformitate cu cerințele legale, este esențial să aveți un sistem de frânare impecabil. Întârzierea înlocuirii lichidului de frână este periculoasă. În articolul nostru vă prezentăm cele mai importante informații pe această temă!
Cum funcționează sistemul de frânare?
Înainte de a răspunde la întrebările frecvente despre înlocuirea lichidului de frână, merită să vorbim despre modul în care funcționează sistemul de frânare. Sarcina sa este de a încetini și a opri autovehiculul printr-un sistem complex și multi-element. Mai jos este un exemplu a ceea ce se întâmplă la frânare.
Un autovehicul circulă pe șosea cu o viteză de 50 de kilometri pe oră când șoferul observă că mașina din fața lui a frânat brusc. Șoferul reacționează și apasă pedala de frână în doar 0,5 secunde – începe procesul tehnic complicat, ceea ce duce în cele din urmă la oprirea mașinii. După mișcarea pedalei, se creează presiune pe cilindrul principal, care este transmisă de conductele de frână cilindrului de lucru. Cilindrul transformă presiunea în forță și apasă plăcuța de frână pe discul de frână. Fricțiunea încetinește și, în cele din urmă, oprește complet autovehiculul. Mașina a reușit să se oprească la o distanță suficientă datorită șoferului și sistemului de frânare în stare bună.
Rolul lichidului de frână
Acum, că ati aflat cum funcționează sistemul de frânare în principiu, este timpul să vorbim despre rolul lichidului de frână. Conductele menționate în exemplul de mai sus conțin așa-numitul lichid de frână, care este esențial pentru buna funcționare a sistemului hidraulic. Acest mediu este capabil să transmită presiunea prin sistemul de conducte, care exercită în cele din urmă efectul de frânare. În timp, cantitatea de lichid de frână scade și proprietățile sale se deteriorează, astfel încât înlocuirea devine necesară.
Când este necesară înlocuirea lichidului de frână?
Înlocuirea lichidului de frână se face aproximativ la fiecare doi ani. Acest lucru poate fi influențat de o serie de factori, cum ar fi stilul de conducere, starea tehnică a sistemului de frânare și tip. În toate cazurile, se recomandă să urmați instrucțiunile producătorului din manualul tehnic, care specifică exact perioada de înlocuire.
Experimentați o îndepărtate a pedalei de frână? S-a mărit distanța de oprire? Acest lucru poate indica chiar o defecțiune tehnică gravă. În acest caz, poate fi util să includeți și o inspecție profesională a sistemului de frânare înainte de intervalul de înlocuire prescris.
Procesul de înlocuire a lichidului de frână pas cu pas.
Procesul de înlocuire a lichidului de frână poate fi împărțit în următoarele 4 etape:
- Îndepărtați lichidul de frână vechi – După localizarea cilindrului principal, capacul este îndepărtat și lichidul de frână vechi este golit.
- Înlocuirea lichidului de frână din rezervorul principal – În a doua etapă, sistemul este complet umplut cu lichid de frână proaspăt.
- Deaerisirea pe fiecare etrier – Cuplând pompa de aerisire la supapa specială care se află în partea din spate a etrierului, se elimină atât lichidul vechi, cât și posibilele bule de aer.
- Umplere – Procesul de extragere și de aerisire se repetă pentru fiecare etrier. Între timp, lichidul de frână este reumplut constant pentru a menține nivelul optim.
Fiind un proces delicat, este recomandat și legal obligatoriu să încredințați sarcinile de service legate de sistemul de frânare unui profesionist pentru propria siguranță și siguranța altora.
Întrebări și răspunsuri frecvente
Este safe să schimbați lichidul de frână acasă?
Fără expertiza și instrumentele potrivite, nu este safe să schimbați lichidul de frână acasă. Astfel, este indicat să contactați un profesionist care garantat poate să îndeplinească sarcina în conformitate cu standardele profesionale.
Care este timpul de înlocuire a lichidului de frână?
Timpul de înlocuire a lichidului de frână este de aproximativ 60-90 de minute.
Ce este un tester de lichid de frână?
Un tester de lichid de frână (un aparat de măsurare al temperaturii de fierbere a lichidului de frână) este un instrument care poate determina starea lichidului de frână pe baza unui eșantion mic. Proba prelevată din rezervorul de egalizare a cilindrului principal este încălzită până la punctul de fierbere. Uleiul de frână modern în stare bună are un punct de fierbere de aproximativ 230-240 °C. În timp, concentrația de apă de lichid de frână crește, ceea ce reduce punctul de fierbere. Este important ca dispozitivul să fie adecvat pentru testarea lichidului de frână.
Ulei de frână sau lichid de frână: care este diferența?
Uleiul de frână și lichidul de frână sunt denumiri diferite pentru aceeași substanță. Cei doi termeni sunt sinonimi.