decembrie 3, 2024
Anvelope De iarnaTeste cauciucuri

Test ADAC anvelope de iarnă 2023

În acest an ediția de iarnă a testului ADAC a aliniat la start anvelopele de iarnă în dimensiunile 205/60 R16 H și 225/45 R17 H.

În sezonul rece, aderența optimă pe zăpadă, gheață și drumuri ude este vitală, din acest motiv folosim anvelopele de iarnă. Dar care este cea mai potrivită anvelopă de iarnă în 2023?

Test ADAC anvelope de iarnă 2023 pentru SUV-uri compacte – 205/60 R16 H

Rezumat scurt:

  • În afară de Continental, Goodyear, Semperit și Michelin, anvelopele BF Goodrich, Vredestein și Bridgestone au terminat și ele în top
  • Concurenții din clasa medie au obținut rezultate ambivalente, cu defecte și puncte forte diferite
  • Două modele de anvelope nu au indeplinit criteriile minime.

ADAC a comparat 16 anvelope la testul de iarnă din acest an. Anvelopele testate 205/60 R16 clasa de viteză H (până la 210 km/h) sunt montate în principal pe SUV-uri compacte, dar sunt potrivite și pentru autovehiculele de gamă medie.

ADAC téligumi teszt 2023
Test de anvelope de iarnă 2023: Test drive cu VW T-Roc © ADAC/Marc Wittkowski
  • Test ADAC anvelope de iarnă 2023 – Rezultate bune:

Concluzia generală în această dimensiune a testului este pozitivă: șapte anvelope au obținut calificativul recomandat, iar alte șapte modele calaificativul bun. Urmărând detaliile testului, în funcție preferințele individuale, un candidat care excelează la acel capitol care ne interesează în special poate reprezenta o alternativă mai accesisbilă.

Două modele de anvelope prezintă deficiențe serioase în ceea ce privește siguranța conducerii: Lassa Snoways 4 pe zăpadă și gheață, și Austone Athena SP-901 pe carosabil uscat și mai ales umed. Prin urmare, judecata ADAC este „nepotrivită” pentru ambii subiecți de testare.

  • Test anvelope de iarnă ADAC 2023 205/60 R16 H – prezentare generală
Producator/modelPunctaj ADACSiguranța la conducereEchilibru de mediu
DUNLOP Winter Sport 52.22.12.3
MICHELIN Alpin 62.22.32.0
GOODYEAR UltraGrip 9+2.32.32.4
CONTINENTAL WinterContact TS 870 P2.42.32.5
Hankook Winter i*cept RS32.42.22.8
BRIDGESTONE BLIZZAK LM 0052.42.13.1
Firestone WINTERHAWK 42.52.33.0
BFGoodrich G-FORCE WINTER 22.62.72.4
FULDA KRISTALL CONTROL HP 22.62.92.0
Kleber KRISALP HP32.83.02.4
FALKEN EUROWINTER HS023.03.12.7
Barum POLARIS 53.13.42.3
VREDESTEIN Wintrac3.13.42.4
UNIROYAL WinterExpert3.23.32.9
LASSA SNOWAYS 45.25.22.7
AUSTONE ATHENA SP-9015.35.33.1
foarte bine (0,6 – 1,5)
bine (1,6 – 2,5)
adecvat (2,6 – 3,5)
suficient (3,6 – 4,5)
inadecvat (4,6 – 5, 5)
  • Foarte echilibrat: cele șapte modele performante

Nu mai puțin de șapte modele de anvelope foarte echilibrate au primit un rating bun în această dimensiune de testare pe baza ponderării siguranței la condus (70%) și a performanței de mediu (30%), astfel încât acestea pot fi recomandate fără rezerve. Cu toate acestea, merită să aruncați o privire și asupra evaluărilor detaliate, deoarece aceste rezultate pot fi decisive pentru selectarea anvelopelor în funcție de preferințere personale.

Dacă, de exemplu, conduceți mult și des pe autostradă, ar trebui să acordați o atenție deosebită confortului de condus manifestat pe carosabil uscat. Aici, doar două dintre cele șapte anvelope au primit un rating bun: Dunlop Winter Sport 5 și Michelin Alpin 6. Ele oferă întotdeauna șoferului feedback adecvat la volan, iar toate mișcările de direcție sunt transmise uniform și conform așteptărilor. În plus, aceste două modele au ceea mai mare durată de viață dintre cele șapte anvelope.

Pe drumurile umede, Bridgestone Blizzak LM005 a ridicat ștacheta cu cea mai scurtă distanță de frânare, urmată îndeaproape de Firestone Winterhawk 4 și Goodyear UltraGrip 9+.

Cei care plănuiesc să conducă mai des pe drumurile de iarnă în sezonul rece se vor descurca bine cu Hankook Winter i*cept RS3. Continental TS 870 P se echilibrează undeva la mijloc, cu performanțe bune la toate disciplinele, dar fără performanțe de vârf.

  • Potrivit: echilibrul median

Șapte subiecți de testare au obținut un rezultat adecvat. Cinci dintre ele au primit un rating bun în balanța protecției mediului, dar niciunul dintre modele nu a obținut un rating mai bun decât adecvat în ceea ce privește siguranța la conducere. Deoarece au prezentat deficiențe în cel puțin un criteriu principal, nu au putut fi plasați în categoria bună în evaluarea generală a ADAC. Kleber Krisalp HP3, Barum Polaris 5, Vredestein Wintrac și Uniroyal WinterExpert au prezentat neajunsuri pe drumurile uscate. Pe drumurile umede, anvelopele BFGoodrich G-Force Winter 2, Fulda Kristall Control HP2, Kleber, Barum și Uniroyal au prezentat neajunsuri. În cele mai multe cazuri, în comparație cu plutonul prezent la test, acestea s-au dovedit a fi mai slabe în ceea ce privește manevrarea pe teren umed: din cauza subvirării și supravirării, nu pot fi conduse la fel de precis, își pierd aderența mai devreme la accelerare, iar distanța lor de frânare este puțin mai mare, de exemplu, în cazul frânării cu deviațe de la linia dreaptă. Pe drumurile de iarnă, Barum Polaris și Falken Eurowinter HS02 nu au obținut rezultate mai bune.

FALKEN EUROWINTER HS02

Experții ADAC evaluează anvelopa Falken Eurowinter HS02 după cum urmează:FALKEN EUROWINTER HS02 oferă un feedback bun șoferului pe drumurile uscate și este, de asemenea, sigur la limită. În plus, oferă o distanță de frânare peste medie, cu un rating corespunzător. Pe drumurile ude, FALKEN are rezultate bune și la măsurarea distanței de frânare și la acvaplanarea longitudinală. Cu toate acestea, nu obține rezultate mai bune decât cele adecvate în acvaplanarea transversală. De asemenea, îi lipsește ratingul bun în ceea ce privește manevrabilitatea. În general, anvelopa oferă încă suficientă rezervă și vehiculul de testare poate fi condus în siguranță pe pistă. Pe drumurile de iarnă, EUROWINTER HS02 obține doar rezultate adecvate. Atât în ​​măsurarea distanței de frânare și a aderenței, cât și în manevrabilitate, este sub ratingul bun. Manevrarea vehicului de testare nu este deosebit de precisă, iar intervalul limită este, de asemenea, îngust – vehiculul de teste are tendința să subvireze sau să supravireze. Numai la măsurătorile distanței de frânare pe gheață FALKEN obține un rating bun, cu un rezultat mediu. FALKEN EUROWINTER HS02 nu obține rezultate mai bune decât cele adecvate la scara de protecție a mediului. Deși kilometrajul estimat și uzura sunt încă evaluate bune, EUROWINTER HS02 nu atinge un rating bun de eficiență datorită greutății sale mai mari. În ceea ce privește sustenabilitatea, a primit o calificare suficientă. EUROWINTER HS02 ratează eficiența bună datorită greutății sale mai mari.

În ceea ce privește durata de viață și rulajul teoretic posibil, Fulda iese în evidență (56.000 de kilometri, 1,3 puncte), în timp ce Uniroyal oferă cel mai mic număt de Km estimat din grupul de anvelope (37.000 de kilometri, 2,9 puncte).

  • Siguranța la conducere: două modele nu sunt potrivite

În cazul a două modele, inginerii ADAC nu recomandă cumpărarea acestora din cauza slăbiciunilor lor în siguranța la conducere, prin urmare ADAC a clasificat în mod logic Lassa Snoways 4 și Austone Athena SP-901 ca fiind nepotrivite. Lassa Snoways a primit încă o evaluare bună pe drumurile uscate și umede, dar manevrabilitatea pe drumurile înzăpezite a fost evaluată ca slabă în comparație cu concurenții săi. Pe de altă parte, Austone obține cel mai bun punctaj în domeniu pe zăpadă, dar nu trece de ratingul suficient pe drumurile uscate și chiar a fost clasificat ca inadecvat pe carosabil umed. Pe drumurile ude, proprietățile slabe de manevrabilitate sunt în principal de vină, dar anvelopa Austone a produs cea mai mare distanță de frânare pe teren umed, iar proprietățile de acvaplanare ale acestei anvelope sunt și cele mai slabe.

Un exemplu șocant: în punctul în carea cea mai bună anvelopă de frânare pe teren umed din test, Bridgestone Blizzak, s-a oprit după o frână de urgență de la 80 km/h pe asfalt ud, anvelopa Austone rulează încă cu 40 km/h.

  • Funcționează: protejează mediul și economisește bani

Există, de asemenea, un decalaj mare între performanța anvelopelor de testare în ceea ce privește echilibrul de mediu, mai ales dacă ne uităm mai atent la kilometrajul așteptat al celor 16 candidați la testare. Dacă interpretăm kilometrii în funcție de anotimpuri (presupunând că parcurgem 15.000 de kilometri pe an și aproximativ 7.500 de kilometri cu cauciucuri de iarnă), Fulda poate fi condus timp de opt ani până când atinge adâncimea minimă a benzii de rulare impusă de lege. Anvelopa Bridgestone, pe de altă parte, durează doar cinci sezoane înainte de a se uza la 1,6 milimetri.

Test de anvelope de iarnă ADAC 2023 pentru autoturisme compacte de gamă medie – 225/45R17 H

La testul ADAC din acest an, 16 anvelope de dimensiunea 225/45 R17 H au ajuns în finală. În această categorie ContinentalMichelinGoodyear și Dunlop sunt în frunte.

Patru modele de anvelope foarte echilibrate au fost evaluate drept bune, unsprezece anvelope evaluate drept adecvate, iar un model a picat testul.

Chiar dacă variația dimensiunilor anvelopelor montate pe autovehiculele noi arată o tendință de creștere, dimensiunea 225/45 R17 H este în continuare una dintre cele mai uzuale în segmentul anvelopelor de iarnă. Este anvelopa autoturismelor compacte de gamă medie precum Opel Astra sau VW Golf.

  • Aspect important: preferințele personale

În gama medie, merită să studiem detaliile, deoarece în funcție de profilul individual de conducere, un candidat mai ieftin, cu lipsuri pe anumite capitole, se poate dovedi perfect datorită rezultatului obținut la capitolul de interes.

ADAC téligumi teszt 2023
Mașina de testare Golf dezvăluie: testul anvelopelor ADAC va împlini 50 de ani în 2023 © ADAC/Marc Wittkowski
  • Test ADAC anvelope de iarnă 2023 – Noi criterii de testare

Ca și în cazul testului anvelopelor de vară din 2023, ADAC a îmbunătățit și schema de evaluare pentru testul anvelopelor de iarnă: scorul final este alcătuit din punctaje individuale pentru siguranța la conducere și echilibrul mediului.

Cu toate acestea, cel mai important element (cu o pondere de 70%) este încă siguranța la conducere pe drumuri uscate, umede și de iarnă. Uzura, consumul de combustibil și nivelul de zgomot fac parte din echilibrul de mediu (30%). Greutatea anvelopei, conținutul de poluanți și certificatul producătorului influențează și ele rezultatul scorului de mediu.

  • Test anvelope de iarnă ADAC 2023 225/45 R17 H – prezentare generală
Producator/modelRating ADACSiguranța la conducereEchilibrul de mediu
CONTINENTAL WinterContact TS 8702.02.02.0
MICHELIN Alpin 62.22.31.8
GOODYEAR UltraGrip Performance +2.22.32.1
DUNLOP Winter Sport 52.42.61.8
VREDESTEIN Wintrac Pro2.62.72.3
SEMPERIT SPEED GRIP 52.62.82.1
Hankook Winter i*cept RS32.62.72.4
Giti GitiWinter W22.72.62.9
Kumho WINTERCRAFT WP522.72.72.8
Apollo ASPIRE XP WINTER2.82.92.6
Nokian WR Snowproof3.03.22.4
PIRELLI CINTURATO WINTER 23.03.32.2
YOKOHAMA BluEarth-WINTER V9063.03.02.9
Sava eskimo hp23.03.42.2
BRIDGESTONE BLIZZAK LM 0053.23.23.1
KORMORAN SNOW5.45.42.0
foarte bine (0,6 – 1,5)
bine (1,6 – 2,5)
adecvat (2,6 – 3,5)
suficient (3,6 – 4,5)
inadecvat (4,6 – 5, 5)
  • Patru cauciucuri foarte echilibrate

Patru anvelope ale mașinii de testare VW Golf s-au comportat într-un mod deosebit de echilibrat, motiv pentru care au primit un rating general bun. Cu toate acestea, punctele forte ale subiecților de testare sunt diferite, așa că este important să ne uităm la evaluările detaliate în funcție de profilul individual de conducere.

Continental WinterContact TS 870 echilibrează performanța de condus excelentă cu cel mai bun echilibru de mediu posibil, cu scoruri maxime pe drumurile de iarnă și umede. Pe drumuri umede, Bridgestone Blizzak îl depășește cu un rating general bun, dar în această dimensiune are performanțe relativ slabe pe zăpadă și gheață.

Michelin Alpin 6 și Goodyear Ultra Grip Performance + au obținut, de asemenea, rezultate bune cu performanțe foarte similare. Datorită duratei de viață preconizte mai bune (61.000 de kilometri), anvelopa Michelin este chiar înaintea modelului Goodyear (54.400 de kilometri) în ceea ce privește protecția mediului. Cu o durată de viață fel de mare și un echilibru de mediu corespunzător, Dunlop Winter Sport 5 a fost, de asemenea, printre cele mai bune, în ciuda faptului că prezenta ușoare slăbiciuni pe drumurile ude.

  • Alternative de categorie medie

11 subiecte de testare au obtinut calificativul adecvat în categorie medie. Există anvelope care prezintă ușoare lipsuri pe drumurile uscate, umede sau de iarnă, dar au obținut rezultate bune în ceea ce privește performanța de mediu. Acei clienți cărora datorită stilului lor individual de condus, le pasă mai puțin de punctele slabe ale modelelor arătate la anumite capitole, pot economisi alegând anvelope din această categorie.

Pe drumurile uscate, Nokian Tyres WR Snowproof, Pirelli Cinturato Winter 2 și Sava eskimo hp2 prezintă puncte slabe clare. Din păcate, modelele Nokian și Sava nu sunt convingătoare nici pe carosabil umed, în timp ce Pirelli a obținut din nou rezultate bune pe carosabil umed și de iarnă.

Pe umed, Bridgestone Blizzak LM005 a obținut cel mai bun rezultat, înaintea anvelopei Hankook Winter i*cept RS3, dar din cauza slăbiciunilor pe care le are pe drumurile de iarnă, nu urcat la un rezultat general mai bun. Yokohama BlueEarth-Winter V906, Apollo Aspire XP Winter și Semperit Speed ​​​​Grip 5 au prezentat, de asemenea, slăbiciuni pe drumurile de iarnă.

Bridgestone Blizzak a obținut doar o evaluare adecvată în ceea ce privește echilibrul mediului datorită duratei de utilizare estimat de 36.100 de kilometri și uzurii. Aici, Kumho Wintercraft a obținut cel mai bun rezultat cu un kilometraj de 64.000 de kilometri, depășind chiar și Micheln Alpin (61.000 de kilometri), care este apreciat pentru rezistența sa la uzură.

Kumho WINTERCRAFT WP52

Experții ADAC evaluează anvelopa Kumho WINTERCRAFT WP52 după cum urmează: „Kumho WINTERCRAFT WP52 oferă feedback și precizie de nivel mediu pilotului pe drumuri uscate. Șoferul trebuie să facă din când în când corecții atât la intrarea în viraj, cât și în viraje. În plus, vehiculul de testare echipat cu Kumho tinde să supravireze în timpul manevrelor de ocolire dinamice sau la schimbărilre de bandă – pur și simplu comportamentul său la limită nu este cel mai bun. Cu toate acestea, distanța sa de frânare este excelentă. Pe drumuri ude, WINTERCRAFT WP52 are rezultate bune și la măsurarea distanței de frânare și la acvaplanarea longitudinală. Cu toate acestea, Aquaplaning nu trece de evaluarea adecvată în ceea ce privește comportamentul lateral și manevrarea. Deși anvelopa oferă rezerve în general și mașina de testare este încă sigură de condus pe pistă, pentru un rating mai bun ar necesita ca anvelopa să prezinte mai multă aderență și precizie, și ar trebui să combine mai bine forțele longitudinale și laterale. WINTERCRAFT WP52 a primit un rating bun pe drumurile de iarnă. În special, a primit evaluări bune pentru frânarea pe zăpadă și gheață, precum și pentru manevrabilitate. În ceea ce privește manevrabilitatea, oferă o bună controlabilitate, cu multe rezerve în zona de limită. În ceea ce privește aderența pură pe zăpadă, ratează doar ratingul bun. În ceea ce privește echilibrul de mediu, Kumho WINTERCRAFT WP52 nu funcționează bine. Deși oferă cel mai mare kilometraj prezis în test, pentru care a primit un punctaj foarte bun și uzura sa este considerată bună, nu ajunge la un punctaj bun la eficiență, ceea ce duce la o retrogradare a bilanţului de mediu. Greutatea sa este mult peste medie, dar are totuși un scor bun. Consumul său de combustibil este la un nivel bun

  • Failed: Kormoran Snow

Kormoran Snow din Polonia se află în partea de jos a tabelului. Pe lângă cea mai proastă performanță pe uscat, această anvelopă a avut și cea mai proastă performanță pe umed din test. Cel mai bun exemplu în acest sens este frânarea pe umed: acolo unde mașina de testare echipată cu Hankook Winter i*cept este deja oprită, Kormoran încă se deplasează cu o viteză de aproximativ 36 km/h.

Datorită celor mai proaste rezultate obținute în acvaplanarea longitudinală și laterală, precum și a nivelului scăzut de aderență, a subvirării și supravirării timpurii experimentate în virajele ascuțite ale pistei de manevrabilitate umed, anvelopa poate fi clasificată ca nerecomandată. De notat însă că anvelopa a oferit pe de departe cea mai bună performanță pe drumurile înzăpezite.