aprilie 27, 2024
Anvelope toate sezoaneleTeste cauciucuri

Test de anvelope de patru sezoane Auto Bild 2023

Anvelopele allseason promit siguranță și performanță în toate condițiile meteo. AUTO BILD a testat cum se descurcă în viața reală!

Test de anvelope de patru sezoane Auto Bild 2023

În timpul testelor amănunțite ale Auto Bild, subiecții supuși testului au fost comparați atât între ei cât și cu unele anvelope de vară și de iarnă. Tehnologiile moderne, în special în domeniul compușilor de cauciuc, au crescut continuu potențialul de performanță în ultimii ani. Rezultatul sunt anvelope fiabile, care elimină necesitatea unui al doilea set de anvelope.

Test de anvelope de patru sezoane Auto Bild 2023 – pentru autovehicule cu tracțiune integrală – 235/65 R 17

SUV-urile sunt cunoscute pentru versatilitatea lor, atât pe asfalt cât și pe offroad. Parcă întrega lor construcție cere o anvelopă la fel de versatilă, capabilă de rezultate pe tot parcursul anului, indiferent de condițiile meteo. Da, vorbim de anvelope allseason!

Foto: Anuscha Sonntag / AUTO BILD

Bridgestone și Michelin în fruntea clasamentelor

În testul anvelopelor patru sezoane pentru vehicule cu tracțiune integrală, subiecții testului au trebuit să-și dovedească calitățile pe supreafețe umede, înzăpezite dar și normale, uscate. Nu numai în comparație cu concurenții, ci și în împotriva unor ”specialiști”. Cei doi câștigători ai testului, noul Bridgestone Turanza All Season 6 și Michelin CrossClimate 2, ambele cu rezultatele peste medie, demonstrează că anvelopele alseasons reprezintă o alternativă reală. Cei doi câștigători au obținut ambii un punctaj total de 1,6, și prin acesta calificativul „Excelent”.  În probele de pe zăpadă anvelopele Michelin (câștigătorul clasei) și Bridgestone (loc doi la diferență mică) au venit foarte foarte aproape de performanețele celor mai bune anvelope de iarnă, în timp ce Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (108 W) și Hankook Kinergy 4S² X (108 V) au obținut de asemenea rating „excelent”, cu un scor total de 1,7.

Cu aceste anvelope excelente, conduceți în siguranță chiar și pe drumuri ude. Datorită celei mai scurte distanțe de frânare, Turanza a primit cel mai bun rating la acest capitol. Testul Auto Bild a demonstrat clar că anvelopele de patru sezoane care au câștigat pe pista noastră de testare pot fi alegerea potrivită pentru vehiculele cu tracțiune integrală.

DenumireZăpadăUmedUscatScorEvaluare
1.Bridgestone Turanza All Season 6 (108 V)2+2+21.6Excelent
1.Michelin CrossClimate 2 SUV (108 W)2+22+1.6Excelent
3.Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (108 W)22+21.7Excelent
3.Hankook Kinergy 4S² X (108 V)22+21.7Excelent
5.Vredestein Quatrac Pro + (108 W)2-222.5Recomandat
6.Falken EuroAllSeason AS220 Pro (108 V)3+223.0Bun
7.Toyo Celsius AS2 (108 W)3+22-3.1Bun
8.Uniroyal AllSeasonExpert 2 (108 V)2-2-34.0Nerecomandat
9.Imperial All Season Driver (108 W)3+3-2-4.2Nerecomandat
10.Kenda Kenetica 4S SUV KR609 (108 V)3-334.5Nerecomandat

Evaluări ”Recomandat” și ”Bun!”

Vredestein Quatrac Pro + (108 W), care a terminat pe locul 5, a obținut singur rating „Recomandat” cu 2,5 puncte. Pe locul 6 s-a clasat Falken EuroAllSeason AS220 Pro (108V) cu un scor de 3,0, urmat de îndeaproape de Toyo Celsius AS2 (108W) pe locul 7, cu un scor general de 3,1, ambele anvelope obținând calificativul „Bun”.

Sub așteptări

După cum au dovedit testele din ultimii ani, reprezentanții de seamă ai anvelopelor all-season oferă siguranță pe șosele în toate condițiile meteorologice, pe ploaie, zăpadă sau chiar pe uscat. Cu toate acestea, în testul actual al Auto Bild, au fost anvelope care nu au îndeplinit cerințele stricte nici în dimensiunea 235/65 R 17. Deja la primele controale de siguranță, teste de frânare pe carosabil umed și uscat, anvelopele producătorilor Uniroyal, Kenda și Imperial au primit cartonaș roșu pentru că distanțele lor de frânare erau prea mari. Uniroyal AllSeasonExpert 2 (108V) a obținut 4,0 puncte, Imperial All Season Driver (108W) a obținut 4,2 puncte, în timp ce Kenda Kenetica 4S KR609 (108V)  au primit 4,5 puncte, ceea ce i-a plasat la categoria „Nerecomandat”.

Test de anvelope de patru sezoane Auto Bild 2023 – 225/45 R 17

Alegerea anvelopelor potrivite este crucială pentru siguranța vehiculului dumneavoastră. Distanțele scurte de frânare, manevrabilitatea precisă și aderența bună vă oferă încredere și plăcerea condusului. Desigur, prețul de achiziție, numărul kilometrilor realizabili și utilizarea economică a combustibilului scump joacă, de asemenea, un rol important.

Auto Bild négyévszakos gumi teszt 2023
Foto: Anuscha Sonntag / AUTO BILD

În special din punct de vedere economic, anvelopele pentru toate sezoanele sunt imbatabile și acesta este principalul motiv pentru popularitate. Deoarece pot fi utilizate pe tot parcursul anului, nu este nevoie să se schimbe anvelopele și nici să se suporte costul unui al doilea set de anvelope. Faptul că siguranța la volan nu este compromisă este dovedit de testele efectuate pe ploaie, zăpadă și gheață.

Dintre cele 35 de anvelope testate în runda preliminară, doar cele mai bune 16 au ajuns în faza finală. Dar care dintre ele s-au comportat cel mai bine în 225/45 R 17? Haideți să aflăm!

 RezultateDrum înzăpezitDrum umedManevrabilitate pe drum uscatPrețScor totalEvaluare
1.Michelin CrossClimate 2 (94 Y)1-22+2+1,2Excelent
1.Continental AllSeason Contact 2 (94 V)2+2+2-1-1,3Excelent
3.Bridgestone Turanza All Season 6 (94 W)2+2+2+2-1,4Excelent
3.Vredestein Quatrac (94 V)21-22-1,4Excelent
5.Pirelli Cinturato All Season SF2 (94W)22+2+2-1,5Excelent
6.Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (94 W)2+222+2Bun
7.Kleber Quadraxer 3 (94 V)2+2-2+2-2,2Bun
8.Hankook Kinergy 4S2 (94W)22-2-1-2,2Bun
9.BF Goodrich Advantage All Season (94 W)2+223+2,9Acceptabil
10.Kumho Solus 4S HA32 + (94 W)22-2-23,1Acceptabil
11.Dunlop Sport All Season (94 W)2-22-2-3,2Acceptabil
12.Nexen N’Blue 4Season 2 (94 W)3+3+213,3Acceptabil
13.Firestone Multiseason 2 (94 V)22-3+3+3,5Acceptabil
14.Toyo Celsius AS2 (94 W)3+3+2-2+3,6Acceptabil
15.Ceat 4 SeasonDrive + (94 V)33+2-2+3,7Recomandat condiționat
16.Falken EuroAll Season AS220 Pro (94 W)32233,8Recomandat condiționat

Costuri

Pe lângă prețul de achiziție, rezistența la rulare și, mai ales, durata de viață maximă determină scorul la acest capitol. Noul N’Blue 4Season 2 de la Nexen și-a lăsat concurenții mult în urmă, cu un număr de kilometrii preconizați excepțional. Cu toate acestea, anvelopa coreeană nu s-a descurcat bine pe zăpadă și pe drumuri umede.

Premiul „Eco Champion” a revenit lui Kinergy 4S2, anvelopa echilibrată de patru sezoane de la Hankook. Notă: Anvelopele ieftine pot avea performanțe mai slabe în rezultatele finale decât mărcile premium mai scumpe, după cum ilustrează cele două nominalizate, Falken și Firestone.

Rezultate pe drumuri înzăpezite

Dintre anvelopele cu patru sezoane, candidații concepuți pentru o utilizare mai mult pe timp de iarnă, în special Michelin CrossClimate 2 revizuit, au avut performanțe aproape la egalitate cu cele ale anvelopelor de iarnă pe zăpadă și gheață.

Pe drumurile înzăpezite candidații de la Michelin, Bridgestone și Kleber oferă anvelope deosebit de sigure și performante, cu o aderență laterală impresionantă. Candidații Ceat, Falken, Toyo și Nexen, pe de altă parte au o aderență laterală mai mică și distanțe de frânare mai mari, aceștia nu sunt foarte convingători.

Rezultate pe cale de rulare umedă

Candidații au trebuit să își etaleze abilitățile în fața unei anvelope de vară consacrate, pe uscat, pe ploaie și la temperaturi de vară. Anvelopa de vară a ieșit întotdeauna învingătoare la frânare, manevrabilitate și pe circuit. Vredestein Quatrac, noul Bridgestone Turanza AS 6 și Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3 se află în imediata apropiere a performanței acestuia cu o aderență impresionantă pe cale de rulare udă.

Pe pneurile Nexen, Ceat și Toyo, roțile din față ale Golfului de test au pierdut din când în când aderența. La capitolul aquaplanare, anvelopele polivalente de la Pirelli, BF Goodrich și Kleber au prezentat marje de siguranță exemplare.

Rezultate pe drumuri uscate

În cazul anvelopelor cu patru sezoane, compoziția mai moale și multitudinea de caneluri mici din blocurile benzii de rulare, care asigură o aderență bună pe gheață și zăpadă, împiedică reducerea distanțelor de frânare la temperaturi de vară.

Chiar și cei mai buni subiecți ai testului au avut nevoie de doi metri în plus la frânarea de urgență de la 100 km/h, iar anvelopele clasate în coada clasamentului au pierdut până la șase metri și jumătate din marja de siguranță valoroasă. Cu toate acestea, majoritatea anvelopelor universale s-au comportat bine pe autostradă.  Șoferii de test ai Auto Bild atestă ținuta sportivă a pneurilor Vredestein Quatrac, Kumho Solus 4S și Hankook Kinergy 4S2.

Anvelopa verde – anvelopele Michelin și Nexen au primit eticheta de mediu Auto Bild 2023/24

În societatea noastră dependentă de mobilitate, impactul asupra mediului al traficului motorizat nu poate fi eliminat fără măsuri suplimentare. Nu va exista un transport individual cu adevărat ecologic, chiar și în cazul mult trâmbițatei treceri la e-mobilitate. Cu toate acestea, producătorii de anvelope depun diverse eforturi pentru a reduce treptat impactul asupra mediului al producției și utilizării anvelopelor.

Acest angajament este, de asemenea, susținut și promovat de Auto Bild cu eticheta de mediu „Anvelopă verde”, introdusă în 2022. Bineînțeles, standardele de siguranță atinse în ceea ce privește aquaplanarea sau distanțele de frânare nu trebuie să fie reduse între timp – siguranța este întotdeauna prioritatea principală în transportul rutier.

Uzură redusă, un consum mai mic de combustibil, folosirea unui număr mai mic de resurse și mai reducerea poluării fonice – acestea sunt criteriile în funcție de care au fost clasificați candidații testului anvelopelor pentru patru sezoane. Producătorii de anvelope Michelin și Nexen au obținut cele mai multe puncte pentru angajamentul lor față de o mobilitate sigură și un mediu curat. Anvelopele pentru toate sezoanele CrossClimate 2 și N’Blue 4Season 2 au primit eticheta „Anvelopă verde 2023”. Felicitări!

Schimbăm emisfera

În lunile de vară, în emisfera nordică nu prea există multe oportunități de a testa anvelopele pe zăpadă și gheață. Pentru a evidenția caracteristicile, echipa de testare Auto Bild a călătorit până la zona de testare din emisfera sudică, până în Noua Zeelandă. Testele pe ud și cele uscate au fost efectuate la centrul de testare al TRIWO din Pferdsfeld în regiunea Hunsrück din Germania.

Rezumat

Anvelopele all-season devin din ce în ce mai populare din motiv simple: îndeplinesc cerințele pentru anvelopele de iarnă, elimină nevoia de a schimba anvelopele și se îmbunătățesc în fiecare an. Testul a arătat, cele mai bune anvelope allseazon reprezintă o alternativă sigură, inclusiv pentru vehiculele cu tracțiune integrală.