aprilie 27, 2024
Anvelope De varaTest

Test comparativ cauciucuri de vară ADAC 2024

Testul ADAC 2024 a comparat anvelope de vară în dimensiunea 215/55 R17. Alegerea anvelopei potrivite este la fel de importantă vara ca și a celor de iarnă în anotimpul rece. Rezultatele testului prezentat în continuare vă ajută în decizie.

Testul ADAC pentru anvelopele de vară 2024 – 215/55 R17 destinate SUV-urilor compacte

Rezumat:

ADAC a comparat 16 anvelope în cadrul testului de anvelope de vară din acest an. Anvelopele 215/55 R17 testate, din clasele de viteză W (până la 270 km/h) și Y (până la 300 km/h), sunt montate în principal pe SUV-uri din gama medie, dar se potrivesc și pe un număr mare de turisme.

Impresia generală este pozitivă: din cele 16 modele testate, trei anvelope s-au comportat „Foarte bine”, douăsprezece „Bine” și o anvelopă a obținut calificativul „Satisfăcător”. De data aceasta, nu a existat nicio anvelopă de test din cele 16 care să fi avut performanțe slabe.

Cu toate acestea, merită să acordați atenție detaliilor, deoarece, în funcție de profilul dumneavoastră individual de conducere, un candidat din gama medie sau inferioară (de obicei mai accesibil ca preț) se poate dovedi a fi alegera ideală la un anumit capitol important pentru dumneavoastră.

Testul ADAC pentru pneuri: noi criterii de testare

Toate modelele de anvelope au fost testate în ceea ce privește performanțele de condus și de siguranță, precum și confortul și economia. În ediția din acest an, criteriile de durabilitate au fost, de asemenea, incluse în evaluarea testului standard al anvelopelor. Din acest motiv, ADAC utilizează o nouă schemă de evaluare pentru testele începând cu testul de vară pentru anvelope din 2023: scorul final este acum alcătuit din punctaje individuale pentru siguranța la volan și echilibrul ecologic.

Siguranța la volan pe drumuri uscate și umede rămâne cel mai important element, cu o pondere de 70 %. Uzura, consumul de combustibil și zgomotul generat completează rezultatul cu un aport de 30 %. Greutatea anvelopelor, masa de uzură și conținutul de poluanți, precum și certificarea producătorului sunt, de asemenea, incluse în acest scor.

Producător/modelVerdictul ADACSiguranța la volanEchilibrul de mediu
Continental PremiumContact 721,72,6
Michelin Primacy 4+2,12,21,7
Kumho Ecsta HS522,32,12,8
Debica Presto UHP 22,62,62,6
Dunlop Sport Maxx RT22,62,62,6
Bridgestone Turanza 62,62,82,2
Fulda SportControl 22,62,62,7
Hankook Ventus Prime42,72,72,1
Goodyear EfficientGrip Performance 22,72,71,6
Falken Ziex ZE 310 EcoRun2,82,83
Nexen N´Fera Primus332,7
Goodride Solmax 11333,1
Sailun Atrezzo ZSR2332,9
Semperit Speed-Life 33,13,12
Linglong Sport Master23,33,32,9
Vredestein Ultrac3,83,83,8
Excelent
0,6 – 1,5
Foarte bun
1,6 – 2,5
Bun
2,6 – 3,5
Satisfacător
3,6 – 4,5
Nesatisfăcător
4,6 – 5,5

Primele trei locuri

Cele trei anvelope cu rating „Foarte bun” sunt de la Continental, Michelin și Kumho. Toate cele trei modele sunt echilibrate și pot fi recomandate fără rezerve. Cu toate acestea, fiecare dintre fruntași își stabilește propriile accente individuale.

Continental PremiumContact 7, testat pentru prima dată, este liderul incontestabil în categoria siguranței la volan, cu o performanță peste medie pe drumuri uscate și umede, obținând un scor de 1,7. Același lucru este valabil și pentru Michelin Primacy 4+ pe scala de mediu, unde se remarcă în mod clar, cel puțin în comparație directă cu celelalte două anvelope care au primit calificative bune.

Kumho Ecsta HS52 este un compromis între cele două: se comportă la fel de bine ca Michelin în ceea ce privește siguranța la volan și este la fel de durabil ca Conti în ceea ce privește performanța de mediu. Cu toate acestea, la fel ca și anvelopa din Hanovra, Kumho nu obține un scor mai bun decât cel adecvat pe scara de mediu din cauza greutății sale relativ ridicate. Acest lucru este compensat de faptul că cea mai rezistentă anvelopă la uzură din test este Kumho Ecsta HS52.

Ceea ce distinge, de asemenea, trio-ul de top de restul plutonului este kilometrajul previzionat peste medie și uzura scăzută sau foarte scăzută a pneurilor în testul de uzură.

Kumho Ecsta HS52

Pluton echilibrat

Debica Presto UHP 2, Dunlop Sport Maxx RT2 și Fulda SportControl 2 au performanțe ușor mai slabe în ceea ce privește siguranța la volan, din cauza performanțelor mai slabe pe carosabil umed, care nu pot fi compensate de un scor mai bun pe scala de mediu.

În schimb, Bridgestone Turanza 6, nou pe piață, obține un punctaj bun în această probă, dar nu reușește să obțină un calificativ de siguranță bun din cauza slăbiciunilor sale pe drumuri uscate și umede. Cu toate acestea, rezultatele sale bune în materie de mediu ar trebui să îl ajute să urce câteva locuri în clasament.

Anvelopele Hankook Ventus Prime4 și Goodyear EfficientGrip Performance 2 (cu cel mai mare punctaj) sunt impresionante în ceea ce privește performanțele de mediu, dar mai puțin impresionante pe drumuri umede (Hankook) sau uscate (Goodyear). Falken are un punctaj bun, dar este cea mai grea anvelopă din test, ceea ce duce la o retrogradare pe scara de mediu.

Nexen N´Fera Primus, Sailun Atrezzo ZSR2, Semperit Speed-Life 3 și Linglong Sport Master au obținut toate un punctaj bun la două criterii principale, iar Semperit a obținut un punctaj bun în ceea ce privește echilibrul de mediu.

Calificativ satisfăcător

Vredestein Ultrac este primul retrogradat în această categorie. Cu toate acestea, această anvelopă nu reprezintă compromis în ceea ce privește siguranța: oferă caracteristici bune și sigure atât pe drumuri uscate, cât și pe drumuri umede. Echilibrul său de mediu, sau mai degrabă uzura sa, este cel care îl împiedică să obțină rezultate mai bune.

În urma testării cu vehicule de testare și condiții de drum identice, experții ADAC estimează un kilometraj de 27.200 de kilometri pentru Vredestein Ultrac. Prin comparație, cea mai rezistentă anvelopă la uzură din cadrul testului, Kumho Ecsta HS52, a obținut 69.300 de kilometri.

Cu toate acestea, anvelopa poate fi o alternativă bună pentru șoferii care conduc rar sau cumulează mai puțini kilometrii pe an, deoarece nu prezintă risc de siguranță.

Sursa: ADAC