iulie 18, 2024
Anvelope De varaTest

Testul de vară al cauciucurilor de vară Auto Bild 2024 – 205/55 R16 runda preliminară

A început sezonul de testare a anvelopelor de vară. Nu a durat mult timp pentru a vedea primele rezultate. Revista Auto Bild a testat 55 de anvelope de vară în 205/55 R16. Iată rezultatele testelor din runda preliminară!

Anvelopele 205/55 R16 sunt cele mai populare anvelope din Europa, deoarece sunt adesea montate pe mașini compacte precum VW Golf, Audi A3, Skoda Octavia, Peugeot 308, BMW Seria 1, Opel Astra și Seat Leon. Testul Auto Bild privind anvelopele de vară este încă în desfășurare, astfel că nu au fost obținute rezultate finale, dar în timpul procesului de calificare, testerii Auto Bild au obținut deja măsurători interesante pentru fiecare anvelopă, care sunt prezentate în acest articol.

Testul de cauciuc de vară Auto Bild 2024: 55 de subiecți de test în teren

Pentru a filtra de la început pneurile de calitate inferioară, toate pneurile sunt supuse unei verificări de siguranță la începutul testului, ca parte a unei proceduri complexe. În cadrul acestei „evaluări”, sute de măsurători și schimburi de anvelope testerii determină distanța de oprire a fiecărei anvelope, atât pe drumuri uscate (de la 100 km/h), cât și pe drumuri umede (de la 80 km/h), iar apoi cele două valori ale distanței de oprire sunt adunate pentru a clasifica pneurile în procesul de preselecție. Doar cele 20 de anvelope de vară cu cele mai scurte distanțe de frânare combinate sunt selectate pentru runda finală.

Tabelul de mai jos sintetizează rezultatele preliminare ale testului AUTO BILD 2024 pentru anvelopele de vară în 205/55 R16:

AnvelopeDistanța de frânare pe umed*Distanța de frânare pe uscat**Scor total
Au promovat în runda finală
Continental PremiumContact 7 (91 V)25,835,461,2
Kumho Ecsta HS52 (91 V)26,135,461,5
Vredestein Ultrac (91 V)26,636,162,7
Hankook Ventus Prime 4 (91 V)27,735,963,6
Michelin Primacy 4+ (91 V)27,736,364,0
Toyo Proxes Comfort (94 V)27,536,764,2
Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V)28,036,564,5
Maxxis Premitra 5 HP5 (91 V)28,436,264,6
Pirelli Cinturato P7 (P7C2) (91 V)28,436,364,7
Bridgestone Turanza 6 (94 V)27,936,964,8
Nexen N´Fera Primus (91 V)27,737,264,9
Firestone Roadhawk (91 V)28,736,665,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91 V)29,236,465,6
Uniroyal RainSport 5 (91 V)27,737,965,6
Kleber Dynaxer HP4 (91 V)28,837,466,2
Fulda EcoControl HP2 (91 V)29,536,866,3
Giti GitiSynergy H2 (91 V)29,836,666,4
BF Goodrich Advantage (91 V)29,137,466,5
GT Radial FE 2 (91 V)29,337,466,7
Dunlop Sport Bluresponse (91 V)30,036,966,9
Nu au promovat în runda finală
Sava Intensa HP2 (91 V)30,037,267,2
Debica Presto HP2 (91 V)30,237,467,6
Semperit Speed-Life 3 (91 V)28,839,067,8
Goodride ZuperEco Z-107 (91 V)30,537,668,1
Apollo Aspire 4G + (94 W)30,737,668,3
Kenda Kenetica Pro KR210 (91 V)31,238,669,8
Westlake ZuperEco Z-107 (91 V)31,538,670,1
Petlas Imperium PT 515 (91 V)31,439,070,4
Minerva F209 (91 V)31,639,370,9
Leao Nora-Force HP100 (91 V)33,138,071,1
Tristar EcoPower 4 (94 V)32,139,571,6
Tracmax X-Privilo TX-1 (91 V)32,539,271,7
Cooper Zeon CS8 (91 V)33,038,971,9
Tomket Sport (91 V)33,338,671,9
Linglong Comfort Master (91 V)33,538,672,1
Ovation Eco-Vision VI-682 (91 V)32,539,672,1
Sumitomo BC 100 (91 V)33,239,272,4
Imperial EcoDriver 5 (91 V)32,640,172,7
Tourador Wonder TH1 (91 V)33,239,572,7
Zeta Tyres Alventi (91 W)33,139,672,7
Tigar High Performance (91 V)34,538,372,8
Milestone Green Sport GS05 (91 V)33,739,272,9
Distanța de frânare prea mare
Matador Hectorra 5 (91 V)32,940,173,0
Firemax FM601 (91 V)34,938,473,3
Radar RPX800 (91 V)33,340,273,5
Ceat SecuraDrive (91 V)33,340,673,9
Fortuna Ecoplus HP (91 V)34,939,174,0
Lassa Driveways (91 V)34,739,574,2
Atlas Green HP (91 V)35,139,374,4
Superia Tires Ecoblue HP (91 W)34,739,774,4
Nordexx NS9000 (91 V)36,138,874,9
Berlin Tires Summer HP 1 (94 V)35,641,176,7
Arivo Premio Arzero (91 V)38,040,178,1
DoubleCoin DC-99 (91 V)42,436,979,3
Triangle AdvanteX TC101 (91 V)39,742,181,8
distanța de oprire în metri; * de la 80 km/h pe carosabil umed; ** de la 100 km/h pe carosabil uscat

Printre mărcile de top se numără Kumho, Falken, Toyo și Nexen

Anvelopele de la Kumho, Falken, Toyo și Nexen au intrat, de asemenea, în top 20 anvelope de vară în 205/55R16, calificându-se pentru testele finale. Kumho Ecsta HS52 (91 V) s-a clasat pe locul al doilea, cu o distanță de frânare pe carosabil umed de 26,1 metri, o distanță de frânare pe carosabil uscat de 35,4 metri și o distanță totală de frânare de 61,5 metri, la doar 0,3 metri în urma celor 61,2 metri ai câștigătorului Continental PremiumContact 7 (91 V). Toyo Proxes Comfort (94 V) a terminat pe locul șase, Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V) a urmat îndeaproape pe locul șapte, iar Nexen N´Fera Primus (91 V) s-a calificat pe locul unsprezece.

Kumho Ecsta HS52 (91 V)

Anvelopa Continental PremiumContact 7 (91 V) a ocupat primul loc în calificări cu cea mai scurtă distanță de frânare pe carosabil umed și cea mai scurtă distanță de frânare pe carosabil uscat. Cu o distanță totală de frânare de 61,2 metri, acesta devansează cu peste 20 de metri pneul clasat pe ultimul loc.