noiembrie 21, 2024
Anvelope De varaService

Diagnosticarea motorului: ce se întâmplă în timpul unei autodiagnosticări?

Scopul diagnozei auto este de a detecta și de a analiza defecțiunile tehnice care afectează motorul. În acest articol, veți afla care este scopul și beneficiile diagnosticării motorului. Citiți articolul nostru și obțineți răspunsuri la cele mai frecvente întrebări.

Lumina de diagnosticare a motorului clipește – ce ar trebui să fac?

Lumina de diagnosticare a motorului (cunoscută și sub numele de „check engine„) este o indicație a sistemului de monitorizare a motorului. Dacă pictograma de pe tabloul de bord clipește sau persistă, este posibil să existe o defecțiune la motor sau la sistemele aferente. Lumina de verificare a motorului poate indica o serie de defecțiuni, cum ar fi:

  • blocarea filtrului de combustibil,
  • defectarea sondei lambda,
  • sistem de injecție a combustibilului contaminat,
  • combustibil necorespunzător,
  • pompă de combustibil defectă,
  • aer în sistemul de alimentare cu combustibil,
  • defectarea convertizorului catalitic și
  • defectarea bujiilor.

Dacă lumina de diagnosticare a motorului începe să lumineze intermitent, vă recomandăm să vă deplasați la o stație de service, unde o inspecție profesională poate identifica problema care cauzează avertismentul.

Care este scopul diagnosticării motoarelor?

Scopul diagnosticării motorului este de a detecta defecțiunile tehnice care afectează motorul și sistemele aferente acestuia (de exemplu, defecțiunea supapei EGR, defecțiunea senzorului de punct mort, defecțiunea transformatorului de aprindere). Codurile de defecțiune detectate în timpul diagnosticării motorului oferă informații utile pentru a-i ajuta pe tehnicieni să identifice defecțiunile tehnice. În plus față de analiză, se efectuează adesea teste de conducere pentru a identifica alte probleme prin citirea datelor în direct.

Procesul de diagnosticare a autovehiculelor

Următoarele rezultate pot fi așteptate în urma unui test complet de diagnosticare auto:

  • Colectarea datelor: tehnicianul va efectua testul de diagnosticare a motorului necesar prin conectarea unui computer sau a unui laptop la computerul central al mașinii. Acest lucru necesită utilizarea unui conector special, care poate varia de la o marcă de mașină la alta și chiar de la un model la altul. Odată ce interfețele sunt conectate, acesta testează funcțiile motorului folosind un software specific, de obicei software-ul din fabrică, iar dacă apare o defecțiune, software-ul codifică problema. Mecanicul poate interpreta codurile pe baza datelor furnizate de producător.
  • Confirmarea rezultatelor testelor: după colectarea datelor, codurile de defecțiune sunt utilizate pentru a testa subsistemele în cauză și pentru a confirma problemele identificate prin diagnosticarea motorului.
  • Test de precizie: În unele cazuri, în urma confirmării rezultatelor testului, se execută alte teste de autodiagnosticare care se concentrează pe subsistemul defect. Acest lucru nu este întotdeauna necesar.
  • Acțiune corectivă: pe baza rezultatelor obținute, tehnicienii vor efectua sarcinile de service necesare. Aceasta este o sarcină semnificativă care necesită mult timp și poate necesita achiziționarea de echipamente – astfel încât lucrările de reparații pot fi efectuate într-o altă zi.
  • Verificare: după ce reparațiile au fost efectuate, testele de autodiagnosticare sunt rulate din nou pentru a verifica activitatea. În cazul în care problema a fost rezolvată cu succes, procesul este încheiat. În cazul în care problema persistă, service-ul continuă.

Ce este programul de diagnosticare a motoarelor?

Programul de diagnosticare a motorului este un software special care vă permite să analizați defecțiunile motorului. Odată ce mașina și computerul sunt conectate printr-un conector special, aceste programe sunt utilizate pentru testare.

Programele au, de obicei, o taxă de licență ridicată. Printre programele populare de diagnosticare a motorului se numără următoarele programe:

  • AutoEnginuity
  • FORScan
  • VCDS (VAG-COM Diagnostic System)
  • ScanTool
  • BlueDriver
  • TOAD (Total OBD & ECU Auto Diagnostics)
  • Carista
  • Autel MaxiSys
  • Launch X431
  • Scanmaster
  • ScanDoc
  • DashCommand
Autódiagnosztika

Ar trebui să efectuați o analiză de autodiagnosticare numai în cazul unui cod de defecțiune?

Nicidecum! Nu este necesar să așteptați ca defecțiunea să clipească înainte de a executa diagnosticarea motorului. Dacă sunetele motorului se schimbă brusc și mașina se comportă diferit de obicei la condus, poate fi oportună efectuarea unei analize. Detectarea timpurie a defecțiunilor minore ale motorului vă poate salva de la probleme viitoare costisitoare și complexe.