noiembrie 23, 2024
AnvelopeAnvelope De iarnaTestTeste cauciucuri

Testul anvelopelor de iarnă ADAC 2021

Pe măsură ce se apropie vremea rece, sosesc primele teste ale anvelopelor, inclusiv testul ADAC. În articolul nostru, am dori să vă ajutăm să vă pregătiți pentru sezonul de iarnă prin prezentarea testului de anvelope de iarnă 2021 al clubului auto german ADAC.

O anvelopă de iarnă trebuie să asigure o tracțiune adecvată pe zăpadă, gheață și condiții umede, toate cu un consum cât mai mic de combustibil posibil. Există o serie de alte provocări pentru anvelope în testul ADAC german. Exemple sunt acvaplanarea, stabilitatea și durabilitatea.

Dimensiunile anvelopelor în test:

Test anvelope de iarnă 225/50 R17 (2021)

Test anvelope de iarnă 195/65 R15 (2021)

• Test anvelope de iarnă 205/55 R16 (2020)

• Test anvelope de iarnă 235/55 R17 (2020)

Test anvelope de vara ADAC 2021
O singură fotografie a ADAC Winter Testing cu un vehicul Audi realizată în Ivalo, Finlanda.

Test anvelope de iarnă 225/50 R17 (2021)

În sezonul rece, aderența adecvată pe zăpadă, gheață și drumuri umede este esențială – iar anvelopele de iarnă oferă o soluție pentru acest lucru în orice moment al zilei. Dar care este cel mai bun dintre cele 18 anvelope testate?

Mărimea testată este 225/50 R17 cu indicele de viteză V (240 km / h). Este intalnit la vehicule precum Audi A4 sau BMW 3. Pentru testul anvelopelor de iarnă din 2021, 18 modele din această dimensiune au fost testate. Vestea bună este că trei anvelope au primit un rating deosebit de recomandat, iar in mijlocul clasamentului continuă să aibă performanțe bune la treisprezece anvelope.

Foarte echilibrat: primele trei

Dunlop Wintersport 5, Michelin Alpin 6 și Goodyear UltraGrip Performance + sunt recomandate fără rezerve. Toate cele trei oferă rezultate bune la toate criteriile principale, s-au comportat bine la toate testele, totuși, merită să mentionam că acestea sunt produse la prețuri mai ridicate.

Dunlop reușește să stabilească un record în condiții de zăpadă. Michelin Alpin 6, pe de altă parte, arată în mod tradițional cea mai mică uzură. Și Goodyear se află undeva la mijloc, funcționând bine pe toate tipurile de drum, dar nu obține cele mai bune rezultate la nici o categorie. Primele trei au cel mai mic consum de combustibil.

Categoria de mijloc este destul de mare

ADAC consideră Krisalp HP că este conducatorul anvelopelor „adecvate”, Kleber, care vine de la filiala Michelin, ale cărei caracteristici de conducere pe teren umed sunt oarecum sub cele mai bune din test.

Evaluarea este oarecum mai clară pentru următoarele patru anvelope. Bridgestone Blizzak LM005 a funcționat corect numai pe zăpadă. Evaluarea generală a Continental WinterContact TS 860 a fost umbrită datorită performanțelor sale pe șosea uscată.

Nexen Winguard Sport 2 a funcționat cu o distanță de frânare bună pe vreme uscată și oferă o conducere stabilă pe drumuri înghețate, cu toate acestea, rezultatul uzurii sale a avut rezultate mai slabe. În oferta actuala, produsele producătorului coreean provin deja din fabrica din Republica Cehă, echipată cu o tehnologie de ultimă generație.

Test anvelope de iarnă 195/65 R15 (2021)

Dimensiunea anvelopelor vehiculelor noi este în continuă creștere: dimensiunea din test 195/65 R15 din acest an este a doua cea mai căutată dimensiune în indicele de viteză T, cel puțin pe segmentul anvelopelor de iarnă. Compatibil cu vehicule din clasa medie inferioară, cum ar fi Opel Astra sau VW Golf.

Practic, se poate trage o concluzie pozitivă din testarea celor 16 modele și, prin urmare, sunt recomandate doar în mod condiționat – patru modele de anvelope au fost calificate ca „bune”, iar  unsprezece ca „satisfăcătoare”.

Important: stilul personal de conducere

Merită să aruncăm o privire mai atentă asupra anvelopelor din această perspectivă, deoarece, în funcție de stilul dvs. individual de conducere, chiar și un candidat satisfăcător (și, de obicei, mai ieftin!) din test se poate dovedi recomandat pentru uz personal. În testul ADAC, niciunul dintre participantii din test nu prezintă slăbiciuni (severe), fie pe vreme uscată, fie pe timp umed, așa că obțin un rating bun în aceste criterii principale. Doar două anvelope rămân în urma ratingului bun în condiții de zăpadă. Toți candidații la test au obținut un scor bun pe gheață și în ceea ce privește consumul de combustibil.

Remarcabil: dacă ne uităm la rezultatele testului de uzură, se poate observa că kilometrajul mediu așteptat pentru întregul câmp nu este deosebit de mare, aproximativ 27.300 de kilometri. Gama este cuprinsă între 34.400 (Michelin) și 21.800 de kilometri (Maxxis).

Foarte echilibrat: cei patru lideri

Patru astfel de anvelope de iarnă au primit râvnitul rating „bun” ADAC: Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 și Vredestein Wintrac. Au primit un rating bun, deoarece au  rezultate echilibrate în toate criteriile principale.

Dunlop și Goodyear oferă performanțe bune pe pante cu zăpadă, în timp ce Dunlop Winter Response 2 vă optimizează consumul de combustibil, UltraGrip 9+ merge puțin mai departe în ceea ce privește performanța pe drum umed și înghețat. Michelin Alpin 6 prezintă în mod tradițional o uzură bună. La raportul calitate-preț este recomandat Kumho WP51. Dacă aspectul economic-ecologic este deosebit de important pentru cineva, Vredestein poate fi o alegere bună: combină cel mai mic consum de combustibil cu uzura redusă.

Cealaltă jumătate a competitorilor

În spatele grupului de mai sus se remarcă mărcile BFGoodrich g-Force Winter2 și Continental WinterContact TS 860, care au rămas în urma ratingului general bun numai din cauza lipsurilor la un criteriu. Ambele au performanțe bune la testul de uzură și se comportă bine pe zăpadă și gheață. Dar pe drumurile uscate și umede, s-au comportat opus: în timp ce BFGoodrich domină drumurile uscate, performanța sa umedă nu mai este suficientă pentru un rating bun. Continental, pe de altă parte, are cele mai bune performanțe pe drumurile umede, dar se prezintă slab în condiții uscate.

Uzura prea mare

Patru anvelope au un lucru în comun: toate s-au comportat relativ bine pe baza principalelor criterii de conducere, dar au fost devalorizate în rezultatul general datorită unor performanțe nesatisfăcătoare a testului de uzură. Bridgestone Blizzak LM005 a performat destul de bine pe drumuri uscate și a obținut al doilea cel mai bun rezultat al testului pe drumuri umede. Dar cu o uzură ceva mai mare, performanța sa pe zăpadă nu ar mai fi fost suficientă pentru un rating general bun.

Falken Eurowinter HS01 a produs rezultate bune pe drumuri uscate, înzăpezite și înghețate. Are un consum bun de combustibil, dar a fost marcat datorită elasticitatii sale.

Puncte slabe în condiții de umezeală

În testul ADAC, pentru celelalte cinci anvelope satisfăcătoare, slăbiciunile individuale ale caracteristicilor de conducere conduc la o devalorizare a ratingului general.

Kumho Wintercraft WP51 a primit un rating mai mic pe drumuri uscate, deci trebuie să fiți mulțumit de ratingul mediu. Cu toate acestea, este important să rețineți că pe drumurile înzăpezite și înghețate se mândrește cu performanțe excelente și o economie de combustibil extrem de bună. Cu recomandarea noastra, „cea mai bună ofertă” din punct de vedere al raportului preț-valoare.

Puncte slabe în condiții uscate și umede

La evaluarea generală la ESA-TECAR Supergrip Pro, Sava Eskimo HP2 și Fulda Kristall Control HP 2 au fost retrogradate din cauza slăbiciunilor în performanțele lor în condiții uscate și umede.

Pentru celelalte cinci mărci de anvelope, diferite motive duc la rezultatul testului. Firestone Winterhawk 4 a avut rezultate mai slabe pe drumuri uscate, dar a prezentat performanțe medii după toate celelalte criterii. În cazul Pirelli Winter Sottozero 3 (urmat de Pirelli Winter Cinturato), de data aceasta caracteristicile de conducere în condiții de uscat și umed, precum și pe gheață sunt doar „adecvate”. Toyo Observe S944 a funcționat puțin mai prost în condiții de drum umed și înzăpezit, în timp ce a funcționat bine pe toate celelalte drumuri. Și Maxxis Premitra Snow WP6 a funcționat mai slab pe zăpadă și gheață.

ADAC nu recomandă două tipuri pe baza testului, Goodrize Z-507 Zuper Snow și Linglong Green-Max Winter UHP.

Testul anvelopelor de iarnă ADAC 2020

După cum ne-am obișnuit, clubul auto german, care este liderul de opinie în Europa, examinează anvelopele de două ori pe an pe baza proprietăților și performanțelor acestora. De data aceasta, anvelopele de iarnă au fost testate de inginerii germani.

Iarna se apropie și odată cu ea drumurile devin umede, alunecoase, cu zăpadă, și vreme geroasă. Dar ce anvelopă se poate descurca cel mai bine in asemenea condiții meteorologice? Acest lucru este testat în testul ADAC pentru anvelopele de iarnă. În același timp, este, de asemenea, o referință bună pentru cei care sunt pe punctul de a cumpăra anvelope de iarnă, dar care sunt lipsiți de idei de cumpărare, le este greu să aleasga din gama largă de anvelope auto.

Test anvelope iarna 2020 ADAC: test anvelope iarna 205/55 R16

Cele 15 anvelope testate au obținut rezultate bune în gama de dimensiuni 205/55 R16 H (până la 210 km / h) și au primit o evaluare pozitivă. În cadrul testului, au fost evaluate aspectele economice și de confort, precum și proprietățile de conducere și siguranță ale anvelopelor. Astfel, 5 anvelope au primit un rezultat bun, 7 satisfăcător 1 suficient, totuși, 2 anvelope au trebuit să fie degradate, deoarece aderența lor pe teren umed nu a obținut nici rezultatul satisfăcător.

Rezultate:

– Bridgestone Blizzak LM005- 2.0

– Michelin Alpin- 6 2.1

– Dunlop Winter Sport 5 – 2.2

– Hankook icept RS2- 2.2

– Maxxis Premitra Snow WP6- 2.4

– Falken Eurowinter HS01 2.9

– Continental Winter contact TS 860 3.0

– Goodyear UltraGrip 9+ 3.0

– Sava Eskimo HP2 3.1

– Toyo Observe S944 3.2

– Pirelli Cinturato Winter 3.3

– Giti Gitiwinter W1 3.4

– Semperit Speed ​​Grip 3.7

– King Meiler Winter Tact WT81 5.4

– Tristar Snowpower HP 5.5

Evaluări:

0,6 – 1,5: foarte bine

1,6 – 2,5: bine

2.6 la 3.5: satisfăcător

3.6 – 4.5: suficient

De la 4.6 în jos: nesatisfăcător

Care anvelope s-au descurcat bine?

Un total de 5 anvelope au obținut calificativul „extrem de recomandat” în test și se poate spune că performanța lor este echilibrată.

Bridgestone Blizzak LM005 – Marele avantaj al anvelopei Bridgestone este că a funcționat deosebit de bine pe drumurile uscate și umede, dar a prezentat și cea mai mare uzură a anvelopelor în comparație cu membrii grupului de top.

Michelin Alpin 6 – Modelul premium francez a obținut cel mai bun rezultat la testul de kilometraj prevăzut de 43.000 km. Astfel, pentru cei care planifică călătorii lungi, este recomandat  Michelin Alpin 6, în ciuda faptului că performanța uscată a fost ușor mai mică.

Dunlop Winter Sport 5 – kilometrajul preconizat al Dunlop este de 39.500 km, ceea ce îl face un finalist excepțional de bun. Oferă o rulare deosebit de bună pe drumuri înzăpezite și umede. Datorită preîncălzirii anvelopelor pentru test, comportamentul de conducere al anvelopei a devenit ușor spongios.

Hankook i * cept RS2 – Anvelopa Hangkook a terminat cursa ca și concurentul anterior. El a obținut cele mai bune rezultate pe drumuri uscate.

Maxxis Premitra Snow WP6 – Anvelopa Maxxis a avut în mod clar o performanță bună atât la testele rutiere uscate, cât și pe cele umede, dar a primit doar calificativ bun la testele de uzură și zăpadă.

Categoria de mijloc – comportament mai slab pe drumuri uscate

De ce condusul pe suprafata uscată a dus la scaderea rezultatelor? Au fost 7 anvelope în acest grup care au reușit bine la testele generale, dar nu au excelat în manevrabilitatea pe suprafata uscată. Mașina de teste era un GOLF VII GTI, cu toate anvelopele oferind un cuplu de direcție adecvat, dar puntea spate a dat o senzație ușor nesigură, astfel încât mașina nu a mers in linie pe directie. Acest lucru poate duce cu ușurință la pierderea controlului de către șoferul mașinii. Cu această mașină, trebuie să corectati constant cu mișcări mici direcția și, în unele cazuri, chiar și partea din spate a vehiculului se poate deplasa spre exterior. Acest lucru a marcat cel mai mult performanțele la Pirelli Cinturato Winter și Giti GitiWinter W1.

Falken Eurowinter HS01 – anvelopele premium sunt urmate îndeaproape de anvelopa Falken în teste, ea conducând clasa de mijloc. A depasit branduri precum Continental și Goodyear.

Continental WinterContact TS 860 are al doilea cel mai bun rezultat al testului pe drumuri umede.

Toyo Observe S 944 – un model de marcă de încredere care întărește stabil categoria de mijloc. A primit un rating bun pe baza tuturor criteriilor, care ar putea fi liderul domeniului său, dar rezultatele frânării uscate i-au înrăutățit oarecum scorul general.

Goodyear UltraGrip 9+ și Pirelli Cinturato Winter excelează pe drumuri umede.

Sava Eskimo HP2 și GitiWinter W1 oferă rezultate medii pe suprafete umede. În timp ce Sava este dezavantajat în ceea ce privește manevrabilitatea, Giti este în dezavantaj în ceea ce privește acvaplanarea.

Și cine sunt la coada plutonului ?

Putem spune în unanimitate că sunt la coada plutonului, deoarece au un număr enorm de neajunsuri.

Semperit Speed-Grip 3 – anvelopa își pierde flexibilitatea odată cu creșterea temperaturii, așa că merită evitate manevrele bruște cu aceasta, partea din spate a vehiculului se poate deplasa cu ușurință în exterior. Această anvelopă este recomandată condiționat doar din cauza punctelor slabe pe drumurile uscate.

King Meiler Winter Tact WT81 – a arătat rezultate opuse. Cu un kilometraj estimat de 45.000 km, acesta prezintă cea mai bună rezistență la uzură la test, dar punctele slabe predomină în continuare. Performanța anvelopei reșapate pe drumurile umede este deosebit de slabă, al a avut, de asemenea, cea mai mare distanță de frânare din test, iar manevrabilitatea sa este cea mai proastă din test. Punctele slabe ale acesteia apar si pe drumuri uscate și, prin urmare, nu sunt recomandate.

Tristar Snowpower HP – o contradicție ciudată. Cea mai scurtă distanță de oprire a sezonului este a lui, totuși același lucru nu se poate spune pe zăpadă. Defecțiunile sale ies in evidenta pe drumuri umede. A primit un rating slab în ceea ce privește acvaplanarea, manevrabilitatea și confortul șofatului.