aprilie 28, 2024
Anvelope De iarnaBază de cunoștințeService

Schimbarea ambreiajului, ghid de la A la Z

Ambreiajul este o componentă situată între propulosr și transmisie. Rolul său este de a transfera energia generată de motor în direcția cutiei de viteze. Înlocuirea ambreiajului este de regulă necesară datorită uzurii rezultate din utilizare. În acest articol, am colectat cele mai importante informații despre reparația în sine și semnele preliminare ale apariției defecțiunii.

Funcționarea, părțile componente și rolul ambreiajului

Înainte de a introduce procesul de înlocuire a ambreiajului, merită să vorbim pe scurt despre rolul său și părțile componente. În timpul funcționării, ambreiajul cuplează motorul de transmisie. Rolurile sale sunt de a transmite energia generată de propulsor către cutia de viteze, de a permite o pornire de pe loc lină și de protecție împotriva suprasarcinilor. Deși sunt disponibile mai multe tipuri de ambreiaje, majoritatea autoturimselor moderne folosesc așa-numitul cuplaj cu disc sau discuri de fricțiune.

Principalele componente:

  • Rulment/placă de presiune: este situată între mecanismul ambreiajului și braț. Această componentă transmite forța între ax și ambreiaj.
  • Disc ambreiaj: discul ambreiajului joacă un rol foarte important. Rolul său este de a realiza cuplajul între propulsor și cutie de viteze prin fricțiune. În cazul unor defecțiuni tehnice ale discului ambreiajului, schimbarea treptelor de viteză nu este posibilă, sau se realizează o patinare continuă.
  • Mecanismul ambreiajului: funcția mecanismului ambreiajului este de crește sau reduce presiunea pe disc. În cazul defectării sale, devine imposibilă schimbarea corectă a vitezelor.

Semne de defecțiune a ambreiajului: așa puteți estima dacă a venit timpul să schimbați ambreiajul

Cele mai multe semne pot fi identificate rapid, deoarece ambreiajul este utilizat frecvent în timpul conducerii. În cele ce urmează, redăm cele mai importante semne ale defecțiunii ambreiajului.

Semne de defecțiune a ambreiajului:

  • Vehiculul pornește numai cu ambreiajul aproape complet eliberat.
  • Apăsarea ambreiajului necesită o forță semnificativ mai mare decât de obicei.
  • La schimbarea vitezelor, propulsorul de turează în gol, turațiile cresc fără ca autovehiculul să accelereze.
  • Cu unele defecțiuni ale ambreiajului, schimbarea vitezelor devine imposibilă.
  • La schimbarea vitezelor, se aude un sunet neobișnuit.
  • Se aud bătăi din carcasa ambreiajului. Pot fi confundate cu zgomotele anormale al motorului.
  • Când apăsați pedala ambreiajului, apar sunete neobișnuite.
  • Se observă un miros neplăcut, ars.
  • În cazul unei defecțiuni grave ale ambreiajului, vehiculul devine complet inoperabil.
Kuplung csere árak

Întrebări și răspunsuri frecvente

Ce este un kit de ambreiaj?

Un kit este o selecție care conține toate componentele necesare pentru a înlocui un ambreiaj.

Ce este un disc de ambreiaj?

Discul ambreiajului este o componentă situată între un volantă și discul de presiune. Funcția sa este de a asigura cuplajul dintre sistemul de propulsie și transmisie. Pe suprafața sa exterioară există un strat de uzură și compensează diferența de viteză în timpul pornirii și schimbării vitezelor.

Este important de menționat că discul ambreiajului nu se uzează pe perioada rulării normale, deoarece odată cuplajul realizat, piesele se rotesc împreună. La cuplare și decuplare însă apare fenomenul de patinare controlată, care rezultă în uzură. Discul ambreiajului este cel mai intens solicitat la pornirea de pe loc pe rampă. Stilul de conducere necorespunzător poate duce la creșterea uzurii.

Care sunt semnele aparitiei unor bule de aer în conducta de ambreiaj?

Semnele sunt caracteristice. Se poate spune, dacă pedala ambreiajului se simte moale, apăsarea acesteia este mult mai ușoară decât de obicei, fără a avea însă efectul dorit. Din fericire, aerul poate fi îndepărtat cu ușurință de către profesioniști cu instrumentele potrivite.

Ce este o aerisire a ambreiajului?

Unelta deaerisire al ambreiajului hidraulic este un instrument special, cu ajutorul căruia specialiștii pot îndepărta aerul din sistemul închis.